Uspešno priključenje prve elektrovučne podstanice deonice Novi Sad - Subotica pruge Beograd - Budimpešta na prenosni sistem

Autor:

Vesti

22.08.2024

17:39

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Data postrojenja ključna su za osiguranje bezbednog, pouzdanog i stabilnog hoda vozova, i poznata su pod nazivom „srce“ elektrificiranih pruga

Uspešno priključenje prve elektrovučne podstanice deonice Novi Sad - Subotica pruge Beograd - Budimpešta na prenosni sistem

Foto: Li Yu

U 16.00 časova po lokalnom vremenu, 21. avgusta, priključena je elektrovučna podstanica Vrbas na deonici Novi Sad - Subotica pruge Beograd - Budimpešta, čime je ostvaren uspešan prenos električne energije, i time je “zakucalo srce” sistema električne vuče Novi Sad - Subotica pruge Beograd - Budimpešta, a naposletku je postavljen čvrst temelj za napajanje kontaktne mreže na celoj trasi kao i za probne vožnje električnom lokomotivom.

Elektrovučne podstanice su izvor napajanja za saobraćaj železničkih vozila, u kojima se putem transformatora električne vuče vrši transformacija visokog napona u jednofazni napon 27,5kV AC, obezbeđujući kinetičku energiju  električnim lokomotivama, pa su stoga data postrojenja ključna za osiguranje bezbednog, pouzdanog i stabilnog hoda vozova, i poznata su pod nazivom „srce“ elektrificiranih pruga. EVP Vrbas koja je ovaj put priključena na prenosni sistem pozicionirana je na srednjem delu deonice Novi Sad - Subotica, nakon uspešnog priključenja, ista može da obezbedi napajanje kontaktne mreže na celoj trasi deonice Novi Sad - Subotica, i stoga igra vitalnu ulogu u napajanju kontaktne mreže.

Sistem napajanja deonice Novi Sad - Subotica pruge Beograd - Budimpešta na teritoriji Repulike Srbije savršena je integracija projektovanja i opreme kineske strane sa lokalnim elektroenergetskim sistemom Srbije. Kako bi se obezbedio nesmetan završetak radova na priključenju EVP Vrbas, graditeljski tim Kineskih železnica je zajedno sa projektantskim konzorcijumom, proizvođačima opreme, Infrastrukturom Železnica Srbije i lokalnim elektroenergetskim preduzećima pripremio „Plan priključenja EVP Vrbas na prenosni sistem 110kV“, a potom su sprovedeni sveobuhvatni razgovori na tehničkom nivou, i definisane su odgovornosti lica uključenih u radove na priključenju, potrebni koraci, bezbednosne tehničke mere upravljanja i planovi reagovanja u vanrednim situacijama, a sprovedena je i relevantna procedura kako bi se obezbedio nesmetan završetak radova na priključenju.

Nakon uspešnog priključenja, kinesko i srpsko tehničko osoblje izvršilo je detaljan pregled ključne opreme kao što su glavni transformatori i prekidači, a rezultati su pokazali da su svi parametri na nivou i da je oprema u ispravnom stanju. Uspešnim priključenjem prve EVP na deonici Novi Sad - Subotica pruge Beograd - Budimpešta postavljen je čvrst temelj za puštanje u saobraćaj čitave trase deonice Novi Sad - Subotica pruge Beograd - Budimpešta.

Ukupna dužina pruge Beograd - Budimpešta je 341.7km, dužina pruge Beograd - Budimpešta na teritoriji Republike Srbije je 183,1 km, dužina deonice Novi Sad - Subotica je 108.1km, nakon što ista bude završena krajem godine, biće povezana sa već aktivnom deonicom Beograd - Novi Sad, a vreme vožnje između glavnog grada Srbije Beograda i pograničnog grada Subotice će biti smanjeno na oko 80 minuta, što će znatno poboljšati i obezbediti uslove putovanja za ljude duž trase.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading