ARGENTINA NA ULICAMA! Masovni štrajkovi zbog nezadovosljstva novim predsednikom!
Štrajk je organizovan zbog nezadovoljstva oštrim ekonomskim reformama i merama štednje
Samo 45 dana nakon dolaska na vlast novog predsednika, Argentinci su, nezadovoljni šokantnim ekonomskim planovima novoizabranog predsednika Havijera Mileja, izašli na ulice Buenos Ajresa na poziv najvećeg i najuticajnijeg opozicionog radničkog sindikata u zemlji.
Štrajk je organizovan zbog nezadovoljstva oštrim ekonomskim reformama i merama štednje koje je uveo predsednik Milej obećavajući da će stabilizovati nacionalnu ekonomiju uzdrmanu inflacijom od 211 odsto i velikim dugovima, prenosi Rojters.
Štrajk je organizovan u koordinaciji moćnog krovnog sindikata Opšta konfederacija rada (CGT), u jeku razmatranja dva velika reformska poteza predsednika Mileja: predloga omnibus zakona i tzv. predsedničkog mega-dekreta o deregulaciji ekonomije.
- Prvi rez koji ova vlada pravi je rez na štetu radnika. Njihova reforma rada ima za cilj da ukine radnička prava - izjavio je na glavnom skupu u centru Buenos Ajresa Pablo Mojano, lider moćnog sindikata kamiondžija.
Iako štrajk direktno utiče na sektore transporta, bankarstva, zdravstva i javnih službi, Milejeva vlada je obećala da neće odstupiti od svojih reformskih planova.
U Nemačkoj najdužu štrajk
Šestodnevni štrajk nemačkih mašinovođa, koji je počeo juče, mogao bi da nanese štetu privredi od oko milijardu evra, izjavio je šef Odeljenja za analizu konjunkturnog razvoja u Institutu nemačke privrede (IW) Mihael Gremling.
"Ako se proizvodnja smanji ili prekine zbog logističkih problema s dostavom robe ili sirovina, šteta bi mogla da iznosi i 100 miliona evra na dnevnom nivou", dodao je Gremling, prenosi Dojče vele.
U slučaju najavljenog šestodnevnog štrajka, troškovi ne bi rasli linearno, već bi se delimično i multiplicirali.
"Tu smo veoma brzo štete koja iznosi milijardu evra", dodaje Gremling.
Štrajk neće pogoditi samo nemačku železnicu, već i brojna preduzeća koja železnicom transportuju robu ili potrebne sirovine.
Posledice će osetiti i susedne zemlje, s obzirom na to da čak 60 odsto ukupnog teretnog saobraćaja nemačke železnice otpada na transport širom Evrope.
"Nemačka je logističko srce Evrope“, ukazuje Tomas Puls iz Instituta nemačke privrede.
Nemačke mašinovođe su od dva sata posle ponoći ponovo stupili u štrajk koji će, kako je ranije najavljeno, trajati do ponedeljka uveče.
To je već četvrta akcija sindikata GDL koji je odbio novu ponudu za povećanje plata koju mu je u petak dostavio železnički operater "Dojče Ban".
Štrajku nemačkih mašinovođa, jednom od najvećih do sada, kako prenosi Rojters, pridružili su se i mašinovođe teretnih vozova.
BONUS VIDEO:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)