Popović: Srpska vina prepoznata na svetskoj mapi!
Svetski sajmovi kalibra kao što je Vinitaly okupljaju svetska zvučna imena u ovom biznisu

Foto: Фото-Видео Бобан Ристић ПКС
Međunarodni sajam vina Vinitaly koji je ovih dana u Veroni okupio svetsku vinsku elitu, kao i vodeće vinarije i destilerije Srbije i regiona, u okviru paviljona Wine Vision by Open Balkan, sjajna je prilika za promociju naših vina i rakija na globalnom tržištu, a veliko interesovanje profesionalnih kupaca ne samo iz Italije i Evrope, već i iz Amerike i Azije jasan su pokazatelj da su srpska vina već vrlo dobro prepoznata na svetskoj mapi, ocenio je Igor Popović, zamenik predsednika Privredne komore Srbije (PKS).
- Već tradicionalno smo na Vinitaly, jednom od najvećih sajmova vina u svetu, a 44 vinarije iz Srbije sa više od 100 etiketa i preko 20 proizvođača rakije ovde promovišu sve naše regione i specifične ukuse. Ovo je i odličan trenutak da pozovemo profesionalce i inostrane kupce u ovoj branši da učestvuju u novembru u Beogradu na sajmu Wine Vision by Open Balkan, da upoznaju našu zemlju, proizvođače vina i rakija, srpsko tržište i proizvodnju - istakao je Popović.

Foto: Фото-Видео Бобан Ристић ПКС
- Svetski sajmovi kalibra kao što je Vinitaly okupljaju svetska zvučna imena u ovom biznisu. Posebno raduje gužva na paviljonu Wine Vision već od prvog dana i dolazak kako profesionalnih kupaca tako i ljubitelja vina koji su zainteresovani ne samo za naše autohtone sorte. Ove godine interesovanje je povećano i za vina od internacionalnih sorti koje predstavljaju naše jedinstveno podneblje. Sovinjon blan iz Šumadije, kaberne iz Negotinske krajine nisu isti kao sovinjon blan doline Loare i kaberne iz Bordoa - rekao je Igor Luković, glavni i odgovorni urednik magazina „Vino i fino“.

Foto: Фото-Видео Бобан Ристић ПКС
To je, po njegovim rečima, ono što je potrošačima i kupcima veoma interesantno.
- Ono što me je takođe obradovalo jeste da imamo dosta inostranih vinara koji su zainteresovani da se predstave na sajmu Wine Vision by Open Balkan u Beogradu, a to što znači da je naš sajam stekao reputaciju kakvu smo priželjkivali - ocenio je Luković.
Enolog Mladen Dragojlović, ističe da je međunarodna promocija domaćih vina ključna za ozbiljne poslove i prodaju na međunarodnom tržištu. Za uspešan biznis važan je kontinuitet u promovisanju, jer nije dovoljno pojaviti se na jednom velikom sajmu, smatra ovaj ekspert.
Foto: Фото-Видео Бобан Ристић ПКС
- Treba da budemo prisutni na vodećim svetskim sajmovima, jer naša vina apsolutno imaju potencijal za veliku prodaju u svetu. Potrebno je još ulagati, posebno u autohtone sorte, biti uporan i pričati, promovisati naše specifičnosti. Verujem da smo mi egzotični za svet, novi smo i drugačiji, nešto što ima veliki potencijal na svetskom tržištu - ocenio je Dragojlović.
- Nama je jako važno, kao vinskoj zemlji u usponu, da se prikazujemo na internacionalnim sajmovima. Još je važnije da dolazimo zajedno, pod pokroviteljstvom države i PKS – jer kao pojedinci ne možemo biti dovoljno vidljivi u ovom moru vinara. Ovakav nastup mnogo znači za promociju naših vina i naših autohtonih sorti, kao što su tamjanika, smederevka i prokupac. Svet je sve više zainteresovan za nešto novo i autentično – i tu mi vidimo našu šansu - izjavila je Dragana Janjić iz vinarije Aleksić iz Vranja.
Foto: Фото-Видео Бобан Ристић ПКС
Osim promocije vina i rakija, na paviljonu Wine Vision by Open Balkan, predstavljeni su i naši gastronomski specijaliteti, a Tomaž Kavčić, kreativni direktor Food Vision i počasni konzul Srbije u Sloveniji, ističe da je gastronomija, hrana i vino, jak generatori turizma, što je Srbija prepoznala.
Foto: Фото-Видео Бобан Ристић ПКС
- To Srbija radi izuzetno dobro, odlično sa svojom prisutnošću i kontinuitetom na svetskim sajmovima kao što je Vinitaly. Veoma sam srećan kada vidim koliko ljudi dolazi na paviljon Wine Vision, a hrana koju spremaju naši mladi kuvari sigurno mnogo doprinosi uspešnoj promociji. Mladi kuvari promovišu gastronomsku tradiciju na inovativan način, pripremaju hranu koja zadovoljava istančane ukuse posetilaca iz celog sveta. Ja im čestitam na tome - istakao je Kavčić.
Foto: Фото-Видео Бобан Ристић ПКС
Vinitaly svake godine okuplja najznačajnije igrače iz sveta vinske industrije, podstičući saradnju, razmenu znanja i širenje tržišta. Uz hiljade izlagača i posetilaca iz celog sveta, ovaj sajam je i izuzetna platforma za zemlje da predstave svoje vinsko nasleđe i inovacije.
Foto: Фото-Видео Бобан Ристић ПКС
Ovogodišnji, 57. sajam okupio je u Veroni od 6. do 9. aprila oko 4.000 kompanija, više hiljada profesionalnih kupaca iz Italije i još 140 zemalja. Osim evropskih predstavnika tu su i delegacije SAD, Kanade, Kine, Brazila, Indije, Singapura, Japana, Južne Koreje…
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)