ČUVAJTE SE OVIH ZAMKI KADA KUPUJETE ELEKTRIČNE APARATE! Ovo su vaša potrošačka prava za koja vam NIKO NIJE REKAO

Autor:

Biznis

16.09.2024

13:46

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Ovih 10 saveta će vam pomoći da bolje odaberete uređaj za sebe

ČUVAJTE SE OVIH ZAMKI KADA KUPUJETE ELEKTRIČNE APARATE! Ovo su vaša potrošačka prava za koja vam NIKO NIJE REKAO

Foto: pixabay.com

U Hrvatskoj su udruženja za zaštitu potrošača (HUZP) prilično skeptična prema primeni direktive, ističući da u Hrvatskoj često nedostaje rezervnih delova, a premalo je servisera. Ništa bolja situacija nije ni ovde.

 

Kupovina bilo kog uređaja - od mobilnih telefona i računara do televizora, frižidera ili mašina za pranje veša - zahteva više pažnje prilikom traženja odgovarajućih modela, upoređivanja cena i uslova kupovine.

 

Kada kupite uređaj, postoji mogućnost da se uskoro pokvari ili da ćete primetiti neki kvar na njemu.

Zakoni o zaštiti potrošača su uglavnom dobro napisani, nedavno je usvojena evropska direktiva koja olakšava popravku aparata za domaćinstvo i drugih sličnih proizvoda, ali često su u praksi svi ovi propisi mrtvo slovo na papiru.

Put do zamene ili popravke uređaja, ma koliko zakonski regulisan, može biti dug i iscrpljujući, a ne mora da znači da će na kraju biti zadovoljavajući za potrošača.

Nedostaju rezervni delovi i serviseri

Navedenu direktivu EU o zajedničkim pravilima za promociju popravke robe, koja bi potrošačima trebalo da omogući lakše popravku kućnih aparata i drugih proizvoda, Evropska potrošačka organizacija (BEUC) nazvala je "pobedom potrošača" tvrdeći da je "nova pravila će primorati proizvođače da proizvode visokokvalitetne proizvode koji se mogu popraviti" i ističući da potrošači mogu birati između popravke ili zamene pokvarenog proizvoda.

Republika

Foto: shutterstock

Sve je teže odabrati kvalitetnu belu tehniku

U Hrvatskoj su udruženja za zaštitu potrošača (HUZP) prilično skeptična prema primeni direktive, ističući da u Hrvatskoj često nedostaje rezervnih delova, a premalo je servisera.

Na šta treba obratiti posebnu pažnju?

Svake nedelje HUZP donosi korisne savete za kupovinu robe i usluga.

Iz mnoštva saveta, Poslovni dnevnik izdvojio je deset na šta tačno treba obratiti pažnju prilikom kupovine uređaja.

  • Videli ste da možete jeftino kupiti uređaj. Pažljivo raspitajte se koja je cena njegove ugradnje.
  • Zahtevajte produženje garantnog roka za onoliko dana koliko je uređaj bio u popravci.
  • Ako na popravku ponesete mobilni telefon, računar ili drugi uređaj koji je zaštićen od otvaranja, zamolite servisera da proveri da uređaj nije otvoren.
  • Kupili ste neku vrstu uređaja koji se pokvario u roku od tri meseca. Odmah, a najkasnije u roku od osam dana od dana kvara, obratite se prodavnici u kojoj je uređaj kupljen i zatražite zamenu. Morate ih kontaktirati pismom, preporučeno ako je moguće sa povratnicom i dati im rok da pogledaju uređaj. Ako ne zamene vaš uređaj, obratite se inspekciji.
  • Kupili ste neku vrstu uređaja. Garantni list, uputstvo za upotrebu i spisak servisera treba da dobijete od prodavca, sve na hrvatskom jeziku. Ako ga niste dobili, obratite se i inspekciji
  • Prodavac je dužan da neispravan uređaj odnese u servisni centar i vrati ga kupcu o svom trošku u garantnom roku.
  • Pazite koje uređaje kupujete. Potrošači kažu da poništavaju garanciju za neke marke mobilnih telefona jer su bili mokri ili su uvereni da su razgovarali u kupatilu ili na kiši. Ako uređaji propuštaju vlagu iz vazduha i to u garantnom roku, razmislite o kupovini!
  • Kupite neku vrstu uređaja ili alata. Prodavac vam mora dostaviti fakturu, listu pružalaca usluga i uputstva za upotrebu, koja moraju biti prevod originalnog uputstva bez skraćenja.
  • Pitajte kako da rešite problem ako se uređaj pokvari van garancije, a ne znate ko je majstor.
  • Ukoliko želite da kupite mali kućni aparat, obavezno se pre kupovine raspitajte o garanciji, ovlašćenim servisima i uputstvu za upotrebu. Nemojte pristati na kupovinu ako vam ne daju spisak dobavljača usluga, ali recite da će u slučaju kvara zameniti uređaj ili vam vratiti novac. Ko će popraviti vaš uređaj nakon garantnog roka?
  • (Blic Biznis)

    Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
    Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

    BONUS VIDEO:

    Komentari (0)

    Loading