OD "TOJOTE" DO GOLGOTE: DAJU GARANCIJU NA 10 GODINA, PA SE PRAVE LUDI! Beograđanin ispričao kroz šta je prošao nakon kupovine avensisa

Autor:

Vesti

13.08.2024

21:30

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Posle silnih peripetija, tražili mu 10.000 evra za zamenu motora, a kada je odbio, sve delove natrpali u gepek i zvali ga da odšlepa kola

OD "TOJOTE" DO GOLGOTE: DAJU GARANCIJU NA 10 GODINA, PA SE PRAVE LUDI! Beograđanin ispričao kroz šta je prošao nakon kupovine avensisa

Foto: Privatna arhiva

Na reklami sve može i sve je idealno, što naravno i nije čudno jer marketing je ključna stvar. Ipak, realnost nas vrlo često demantuje i opomene da ne verujemo svemu što vidimo, čujemo i onome šta nam se nudi.

U to se lično uverio i advokat Veselin Andrijanić, koji je kupio avensis sa "Tojotinom" relaks garancijom, misleći da je u narednim godinama miran, bar što se tiče kvarova i popravki.

Ali, avaj... Ispostaviće se: "Tojotino" obećanje - ludom radovanje.

REKLAMIRANJE

Srpski telegraf razgovarao je s ogorčenim Beograđaninom koji nam je opisao pakao kroz koji je prošao s "Tojotom", a dostavio nam je i svu potrebnu dokumentaciju koja potkrepljuje njegove tvrdnje. Odgovore smo potražili i od ove renomirane auto-kuće, koja je, međutim, stvar probala da okrene na svoju vodenicu.

- Kada sam kupio "Tojotin" automobil, svuda je išla reklama da daju garanciju deset godina! Pomislio sam da je to izvanredna ponuda, međutim, ispostavilo se drugačije - počeo je priču Veselin Andrijanić.

Naš sagovornik kaže da je nakon izvesnog vremena potrošnja ulja počela da raste, što svakako ne bi trebalo da bude slučaj.

- Svi servisi uredno su rađeni u "Tojoti", za šta, naravno, postoje i dokazi. Kada sam primetio povećanu potrošnju ulja, vozilo sam odvezao u njihov servis, reklamirao, oni su uvažili reklamaciju, zamenili dva dela. Mislio sam da je mojim mukama došao kraj. Ispostavilo se, avaj, da je to bio tek početak. Nakon te neuspele popravke, potrošnja ulja počela je da se povećava, zbog čega sam se opet uputio kod njih. Ali, oni su mi tada rekli da ne mogu ništa da kažu dok ne otvore motor, a troškovi otvaranja motora su 300.000 dinara. Napominjem da je ceo automobil, kao i motor u garanciji - priča naš sagovornik i dodaje:

- Na kraju su uz moj ogroman napor da im dokažem da sam u pravu, da mi je automobil u garanciji, prihvatili da mi otvore motor o njihovom trošku, ali tek tu kreće prava agonija.

Andrijanić kaže da je pristao na to da mu se rasklopi motor jer je verovao da će celoj priči konačno doći kraj i da će se rešenje naći.

- Rasklopili su sve, odradili kompletnu dijagnostiku i nakon merenja cilindara ustanovili da su cilindri oštećeni. Na kraju se ispostavilo i da način na koji su merili nije dobar, kao i da to nije uzročnik problema, no i to će doći na red. Suma sumarum svega je da su oni meni predložili zamenu kompletnog motora, što košta 10.000 evra. Malo manje od vrednosti automobila. Pritom, automobil je u garanciji još narednih osam godina - kaže naš sagovornik i dodaje:

- Naravno da na to nisam pristao, a oni su mi samo rekli da dođem po automobil, što sam ja i uradio, ali tamo me je zatekao šok! Motor je bio komplet rasturen, a delovi strpani u gepek. Za sve ovo što pričam postoje dokazi, slike... Ja sam šlep-službom auto oterao u Loznicu, u drugi servis, gde je ustanovljeno da karike nisu ispravne, što je bio glavni uzrok veće potrošnje ulja. Na kraju, popravio sam kola o svom trošku za nešto više od 2.000 evra.

RAZOČARANJE

Naš sagovornik ističe i da će, naravno, tužiti "Tojotu", ali izgubljeno vreme i ogroman trošak u ovom trenutku mu zaista predstavljaju veliki problem.

- Ja za sve ovo što pričam imam dokaze, crno na belo što bi se reklo i tužiću ih, naravno, ali sve je to proces koji traje i koji će trajati. Ja sam već izgubio dosta i vremena i novca, tako da mogu da kažem da sam zaista razočaran.

Klasična obmana potrošača

Veselin Andrijanić ističe i da se ovde radi o klasičnoj obmani potrošača.

- Oni se na sva usta reklamiraju kako daju 10 godina garancije. To nijedna auto-kuća ne daje i oni na to love kupce. Na kraju se ispostavi da nisi zaštićen, iako u reklamama navode da 10 godina kupac ne mora da brine o popravkama. Zaista sramotno - priča naš sagovornik i dodaje da je celu priču izneo u javnost kako bi sprečio da se nekom dogodi isto.

Odgovor "Tojote": Ta kola uopšte nisu bila u garanciji

Srpski telegraf kontaktirao je i s "Tojotinim" centrom u Beogradu. Isprva, njihov službenik sa kojim smo razgovarali pokušao je da nas ubedi da je naš sagovornik Andrijanić, pošto je advokat, "namazan i sve radi da bi nas tužio", te da on, u stvari, uopšte nije imao pravo na relaks garanciju koja traje 10 godina.

Ipak, oštećeni klijent "Tojote" poslao nam je dokumenta na kojima jasno piše da je vozilo u pomenutoj garanciji. Kada smo te papire poslali "Tojoti", okrenuli su priču i počeli da tvrde da je neki njihov zaposleni (ili više njih) greškom upisao da je vozilo u garanciji. To nam je rečeno usmeno, a na kraju su nam poslali opširan odgovor iz kojeg prenosimo najvažnije delove:

- Gospodin Andrijanić nije kupio automobil (avensis), koji je imao desetogodišnju garanciju. On je, po servisnoj evidenciji, treći vlasnik tog vozila. U vreme kada je 2015. vozilo kao novo kupljeno od firme "Potens perforacija", garantni rok bio je pet godina ili pređenih 100.000 km. Ili još preciznije, fabrička garancija bila je tri godine ili 100.000 pređenih kilometara (šta pre nastupi), plus dve dodatne godine koje su tada poklanjane kupcima. Dakle, garancija za to vozilo istekla je 2020.

Godine 2021. pokreće se program "Tojota relaks" i svojim strankama nudimo dodatnu garanciju koja može da se produžava do desete godine starosti vozila ili 160.000 km (šta pre nastupi). U međuvremenu, zahvaljući dobro poznatom visokom kvalitetu vozila, "Tojota" je granicu za relaks pomerila na do 10 godina ili 200.000 km. Tu garanciju, nakon isteka fabričke garancije od tri godine ili 100.000 km, stranke dobijaju potpuno besplatno, što relaks razlikuje od drugih dodatnih garancija na tržištu. Jedini uslov koji moraju da ispune vlasnici vozila kojima u tom trenutku nije istekla garancija na vozilo (ni po jednom osnovu) jeste da nastave s propisanim održavanjem u ovlašćenoj mreži servisa.

Gospodinu Andrijaniću je jasno naglašeno da mu vozilo troši ulje, kao i šta su mogući uzroci takvog stanja na dizel-motoru koje je "Tojota" 2015. nabavljala od BMW. Nakon urađene defektaže stranka je dobila veoma preciznu informaciju o svim nedostacima koji su uočeni na motoru vozila.

Detekcija kvara ne obavlja se o trošku proizvođača. Istina je da je uz brojne intervencije i pozive telefonom ovlašćeni servis pristao da učini ustupak i kao gest dobre volje ne naplati troškove defektaže, a da je stranka pristala da snosi troškove nabavke potrošnih materijala i rezervnih delova. Nakon prezentovanja utvrđenih nedostataka stranka je ipak odbila da učestvuje u troškovima.

Gospodinu Andrijaniću je vraćeno vozilo s demontiranim predmetnim stavkama, a ne čitav motor. Da mu je neko nakon odbijanja da plati rasturio čitav motor tvrdnja je koja niti ima veze s istinom niti je tako nešto moguće da se dogodi u "Tojota centru Beograd".

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)

Loading