IMATE PRAVO NA POVRAĆAJ NOVCA, A NEKAD I NA NAKNADU ŠTETE: Ako vaš let zakasni, odšteta do 600 evra
Ukoliko je putnik zbog izostanka leta, slikovito rečeno, zarobljen, on ima pravo na besplatan hotelski smeštaj i telefonske pozive.
Osnovno pravo putnika, koji su sprečeni da se ukrcaju na avion, a to se najčešće dešava zbog odloženih ili otkazanih letova, jeste da traže povraćaj novca datog za kartu.
Prava putnika u slučaju odloženih ili otkazanih letova, što se često dešava širom Evrope, regulisana su pravilima Evropske unije, koje je Srbija prenela u svoje zakonodavstvo. Ta pravila su sadržana u Pravilniku o pravima putnika kod odloženih i otkazanih letova, a osnovno pravo putnika tada jeste da traži nazad novac koji je dao za avionsku kartu.
To niko ne može da mu uskrati, osim ako on sam izabere drugu opciju, a ta opcija je zamenski let.
Ukoliko je putnik zbog izostanka leta, slikovito rečeno, zarobljen, on ima pravo na besplatan hotelski smeštaj i telefonske pozive.
Putnik, kao i svaki potrošač, mora sam da traži povraćaj novca jer mu on neće biti isplaćen po automatizmu.
Kad je reč o zamenskom letu, on bi trebalo da usledi u nekom skorijem periodu. Pravilnikom Evropske unije tačno je regulisano šta je prihvatljivo, a šta nije za zamenski let.
Dakle, prva stvar je povratiti novac, druga zamenski let, a treća naknada štete.
Naknada štete sleduje pod određenim uslovima, a osnovna pravila su da ako je let bio dužine do 1.500 km, može da se potražuje do 250 evra, za let između 1.500 i 3.500 km iznos je 400 evra, a za let duži od 3.500 km to je 600 evra.
Naknada štete
LETOVI KRAĆI OD 1.500km |
DO 250e |
LETOVI OD 1.500KM DO 3.500km |
DO 400e |
LETOVI PREKO 3.500km |
DO 600E |
Postoji mogućnost da se smanji iznos naknade štete ako je let bio kraći od 1.500 km, a putniku je ponuđen zamenski let.
Isplata i uz zamenski let
Prema pravilu, i kada vas stave na neki zamenski let i kad tu zakasnite na destinaciju više od tri sata, sleduje vam novčana kompenzacija od 250 evra, pa naviše, u zavisnosti od dužine rute. Ukoliko avio-kompanija odbije da ispuni obaveze, putnik može da se obrati sudu. Iako su takvi slučajevi retki, praksa je pokazala da prođu meseci do presude. Ako let kasni više od dva sata, putnici imaju pravo na hranu, piće, smeštaj i telefonski poziv.
Rok za reklamacije je suštinski neograničen, međutim, svakako ne bi trebalo čekati, već je ipak najbolje i najsvrsishodnije reklamaciju uložiti odmah.
Ako je kao posledica otkazivanja leta nastala još veća posledica za putnika, kao, na primer, da je neko ugovarao posao, da je trebalo da potpiše ugovor ili je ostao bez neke dobiti, svako ima pravo na naknadu te štete. Međutim, ta šteta se mora dokazati.
Rok da se podnese zahtev je suštinski neograničen, ali je savet da se ne čeka predugo.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)