"VAŠ PAKET JE STIGAO U MAGACIN..." Na hiljade poruka iste sadržine stiglo ljudima u Srbiji, stručnjaci upozoravaju - OPREZ, OVO JE ZNAK DA JE U PITANJU PREVARA!

Autor:

Vesti

23.01.2024

08:18

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

U pitanju je klasična prevara kada korisnici unesu svoje podatke.

"VAŠ PAKET JE STIGAO U MAGACIN..." Na hiljade poruka iste sadržine stiglo ljudima u Srbiji, stručnjaci upozoravaju - OPREZ, OVO JE ZNAK DA JE U PITANJU PREVARA!

Foto: pixabay.com

Lažne poruke koje navodno šalju iz "Pošte Srbije" poslate su na adrese više građana, a upućuju na prevaru.

"Pošta Srbije" ističe da je namera prevare dobiti lične podatke korisnika o platnoj kartici, naglašavajući da kompanija nikada nije slala takve zahteve. Stručnjaci upozoravaju da u slučaju sumnje na prevaru odmah treba obavestiti matičnu banku. Prema rečima nadležnih, upotreba ćirilice, latinice i pozivi na hitnost predstavljaju znakove nameštaljke.

 - Vaš paket je stigao u skladište i ne može biti dostavljen zbog nepotpune informacije o adresi. Molim vas, potvrdite vašu adresu na sledećem linku - nnogi građani su u poslednje vreme dobili poruku ovakve sadržine.

Funkcije informacionih tehnologija, elektronskih komunikacija i razvoja u "Pošti Srbije" Milica Spasić navodi da je u pitanju klasična prevara kada korisnici unesu svoje podatke.

- Na narednoj stranici trebalo je da unesu i podatke o svojoj kartici kako bi platili neku sumu novca da bi im pošiljka ponovo bila isporučena. Korisnici koji su uneli svoje podatke, zapravo su bili prevareni i zloupotrebljeni su njihovi podaci. 'Pošta Srbije' se korisnicima nikad tako ne obraća i ne očekuje od njih da na nekoj internet stranici unesu svoje lične podatke. To korisnici treba uvek da imaju na umu -  kaže Spasićeva za RTS.

Oznaka "hitno" znak za uzbunu

Ćirilica i latinica u poruci, pozivanje na hitnost – znakovi su koji mogu ukazati na prevaru, a stručnjaci upozoravaju da posebno treba obratiti pažnju na sadržaj linka u poruci.

Stručnjak za informacionu bezbednost Luka Milinković kaže da link koji korisnici dobiju često sadrži slučajan raspored karaktera, zato što se radi o izmišljenim linkovima o stvarnoj instituciji.

- Sam link ih može povući da se uloguju sa svojim podacima za m-banking ili za mejl ili ih može povući da ostave svoje podatke o platnim karticama, koje onda zlonamerne osobe koriste kako bi te podatke zloupotrebili - kaže Milinković. 

Ako nasednete, hitno u banku

Ljudi često shvate da su žrtve prevare tek kad ostanu bez novca na računu.

Viši stručni saradnik za regulativu i analizu u Sektoru za zaštitu korisnika finansijskih usluga Narodne banke Srbije Đorđe Gojković ističe da, kada građanin shvati da je pogrešio i da je reč o prevari, pre svega treba bez odlaganja da obavesti banku čiji je platni instrument zloupotrebljen.

- Da bi banka izvršila blokadu platne kartice i da bi se obustavila sva plaćanja i dalja zloupotreba kartice - zaključuje Gojković za RTS.

Prošle godine NBS je korisnicima zloupotrebljenih platnih kartica vratila više od 17 miliona dinara.

(RTS)

BONUS VIDEO:

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading