U NEMAČKOJ PADAJU CENE POLOVNJAKA, A U SRBIJI?! Potražnja manja, a evo koliko ih plaćamo!
Cene polovnjaka u Nemačkoj već sedmi mesec zaredom beleže blagi pad, ali ovaj trend se sporo prenosi na Srbiju.
Iako se od drugog kvartala primećuje da su polovna vozila iz Nemačke nešto jeftinija kada stignu u našu zemlju, cene u Srbiji i dalje stagniraju ili blago rastu. Čak ni pad potražnje za polovnim automobilima nije uticao na obaranje cena, što može biti iznenađujuće za mnoge.
Ekspert za automobilizam, Petar Živković, objašnjava da situacija na nemačkom tržištu korišćenih automobila ima najveći uticaj na cene u Srbiji. On ističe da su cene u Nemačkoj u blagom padu, ali i da se polovna vozila manje prodaju u našoj zemlji, što takođe utiče na cene.
Analiza koju je uradio jedan sajt pokazuje da su u prvom polugodištu ove godine prosečne oglašene cene polovnjaka veće za 5,3 odsto u odnosu na isti period prošle godine, dok je pad prodaje manji za 5,6 procenata. Međutim, važno je napomenuti da polovni automobili često ne budu prodani po ceni po kojoj su oglašeni, već na kraju budu prodati po nižoj ceni.
Vlasnik jedne poznate auto-kuće iz Šapca, Nebojša Ivanović, takođe tvrdi da nema značajnog pada cena polovnih vozila u Srbiji, već se oseća mali skok. On ističe da su automobili standarda evro 6, koje on prodaje, neznatno poskupeli. Takođe, on navodi da najviše polovnih vozila uvozi iz Francuske, gde su cene uglavnom nepromenjene, a ponegde čak i malo porasle. Ivanović dodaje da je rast cena u Srbiji uticao i rast cena transporta, koji je posledica skupljeg goriva i čekanja na granici zbog situacije sa pandemijom.
Živković navodi da se najviše polovnjaka uvozi iz Nemačke, zatim iz Italije, Francuske i Švajcarske. U poslednje vreme, kako kaže, počinju da se uvoze i iz Norveške, zbog velike ponude polovnih vozila koje se prodaju nakon što su građani masovno prešli na električna vozila. On dodaje da su najtraženiji modeli automobila u njegovoj auto-kući u rasponu od 10.000 do 13.000 evra, dok najskuplji polovni automobil košta oko 28.000 evra.
Živković ističe da su najdominantniji uvezeni polovni automobili evro 3 i 4 iz Nemačke, iako se broj dizel vozila smanjuje u korist benzinskih. Takođe, kaže da se prodaja korišćenih automobila za Rusiju smanjila zbog aktuelne situacije, pa su Srbija i Bugarska najveći kupci automobila standarda evro 3 i 4.
U skorijoj budućnosti možemo očekivati da će biti zabranjen uvoz starijih polovnih automobila norme evro 3 i 4 u Srbiju, što će svakako uticati na cene korišćenih vozila standarda evro 5 i 6. Takođe, država je najavila da će dozvoliti uvoz polovnih automobila iz Kine i Amerike, što bi moglo dodatno uticati na pad cena na tržištu, prenose Novosti.
BONUS VIDEO:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)