AFERA DUPLI POLASCI! Sve je tačno, pljačkali smo grad: Šokantna saznanja - POTVRĐENO PISANJE REPUBLIKE
Umesto na linije za koje smo iz beogradske kase dobijali milione, slali su nas na druge lokacije gde je firma dodatno zarađivala, priča naš izvor.
Slali su nas svuda, osim tamo gde treba.
Rute nisu poštovane, a prijavljena lokacija nije značila da se na njoj i nalazimo. Malverzacija je bilo i svako ko kaže da nije, laže.
Ovako za Srpski telegraf priča višegodišnji vozač Saobraćajnog preduzeća "Lasta" (ime i prezime poznato redakciji), koji ističe da je bezuspešno pokušavao da se suprotstavi lopovluku.
Naime, kako smo juče objavili, "Lasta" je lažirala linije i uvodila duple polaske, na taj način drastično kršila ugovor i ojadila beogradski budžet, iz kog je uredno dobijala milione.
Štaviše, od ove godine, na osnovu povećanog broja polazaka, dobijali su dodatnih tri miliona dinara mesečno.
OTKRIO IH GPS
- Uvek sam se pitao kako smeju to da rade, prijavljuju polazak iz garaže, a vozilo unutra ostaje još nekoliko sati. Takođe, prijavljuje se jedna linija, a vozi se potpuno druga, koja pokriva unutrašnjost Srbije, da ne pričam o tome da su nekoliko desetina vozila prijavljivali da rade, a ona su bila u kvaru. Bilo je svega, a ja sam više puta rekao da tako neću da radim jer imam porodicu, decu, ženu... Sebi ne mogu da priuštim takav luksuz, da zbog tuđih malverzacija robijam - priča naš sagovornik.
On ističe da nije jedini od zaposlenih koji je digao glas:
- I ostale moje kolege su mislile slično kao i ja. Ne mogu da kažem svi, ali većina.
Dešavalo se, kaže, da ga napadnu i putnici.
- Nedavno sam na stanici na relaciji Beograd-Mladenovac napadnut jer su me ljudi čekali sat i po vremena. Kako ja njima da objasnim da nisam kriv ja i da postoje ljudi u firmi koji određuju ko će, kada i na koju relaciju ići - ispričao je naš sagovornik.
Pored izveštaja koji dokazuju da su vozila "Laste" prijavljivana na lažnim lokacijama, a koje je Srpski telegraf juče objavio, imali smo uvid u još dokaza o prijavljivanju duplih i lažnih lokacija, što je otkriveno pomoću GPS uređaja, ugrađenih u 11 autobusa (pogledaj fotografije).
MALVERZACIJE
Kako je za naš list objasnio saobraćajni tehničar Aleksandar Živanović, u celoj priči nema ništa sporno ukoliko postoji istorija praćenja koju beleži GPS.
- To većina prevozničkih firmi poseduje jer na taj način se prate vozači, kontrolišu vozila, njihova potrošnja. Funkcija GPS uređaja je da ima uvid u praćenje vozila, pređenu kilometražu od tačke A do tačke B, kao i potrošnju vozila i sipanje u rezvoare. Prosto rečeno, u svakom trenutku, pomoću GPS možemo znati na kom mestu se nalazi vozilo, kojom brzinom se kreće, a može se utvrditi i tačna linija njegovog kretanja, gde je stajao, koliko dugo i slično, što se čuva u istoriji praćenja. Samim tim, nikakva filozofija nije utvrditi da li je neko lagao o svojim rutama ili ne ukoliko je u vozilu imao instalirane uređaje - kaže Živanović.
Baš zahvaljujući GPS uređajima, otkriveni su šokantni detalji velike pljačke.
- Konstantno smo imali situaciju da je prijavljeno da vozila idu jednom trasom, a da se zapravo nalaze na potpuno drugoj lokaciji ili su pak u garaži ili na popravci. Dešavalo se da je vozilo prijavljeno da saobraća na nekoj gradskoj lokaciji, a ono je u tom trenutku u Kragujevcu ili nekom drugom mestu u Srbiji - pričao je za Srpski telegraf jedan od zaposlenih u "Lasti".
Direktor: Iznenađen sam, naložio sam kontrolu
Vladan Sekulić, direktor "Laste", tek juče se odazvao našem pozivu i rekao da je iznenađen našim informacijama.
- Ja sam izdao nalog da se sprovede detaljna kontrola unutar firme, da se ispitaju sva odgovorna lica, da bismo na taj način došli do istine. Sve što je grad od nas zahtevao, ja sam izdao naređenje da se uradi. Sada vam ne mogu reći ništa više dok se sam proces ne završi, a onda, kada sve budemo imali crno na belo, izaći ćemo sa zvaničnim saopštenjem i objasniti o čemu se radi - poručio je Sekulić.
Međutim, malo je neverovatno da direktor ne zna šta mu se dešava u firmi, pogotovo što se radi o velikom novcu koji je proneveren.
Krivi za ogromne gužve
Jedan od zaposlenih u "Lasti" objasnio je do detalja zbog čega su se na pojedinim deonicama stvarale ogromne gužve:
- Na primer, prema ugovoru, trebalo je da budu dva polaska u određenom vremenskom periodu iz Mladenovca, a najčešće bi saobraćalo samo jedno vozilo, iako su prijavljena dva, što je uticalo na to da se stvaraju gužve i da ljudi po nekoliko sati čekaju prevoz.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)