LASTA PLJAČKA DRŽAVU! AFERA "DUPLI POLASCI": Kako je saobraćajno preduzeće ojadilo kasu grada Beograda!
Mesečno uzimaju milione, a autobuse s linija za koje dobijaju pare preusmeravaju na trase na kojima ostvaruju dodatnu zaradu
Saobraćajno preduzeće "Lasta", koje godišnje dobija milione evra iz budžeta, pljačka Beograd! Malverzacije su isplivale na videlo kada su nadležni utvrdili da rukovodstvo ove firme uzima novac za uslugu gradskog prevoza koji ne obavlja redovno, a svoja vozila preusmerava na destinacije na kojima ostvaruje dodatnu zaradu.
Kako je za Republiku objasnio dobro obavešten izvor iz "Laste", sve se saznalo zahvaljujući GPS uređajima postavljenim u 11 autobusa ovog prevoznika. Na ovaj način je bilo moguće utvrditi lokaciju autobusa u bilo kom trenutku, a one su pokazale sve razmere malverzacija kojima se čerupa gradska kasa. Dokaza ima napretek, a postavlja se pitanje koliko dugo je ova prevara trajala dok nije otkrivena.
"VOZI" U GARAŽI
- Konstantno smo imali situaciju da je prijavljeno da vozila idu jednom trasom, a da se zapravo nalaze na potpuno drugoj lokaciji ili su pak u garaži ili na popravci. Dešavalo se da je vozilo prijavljeno da saobraća na nekoj gradskoj lokaciji, a ono je u tom trenutku u Kragujevcu ili nekom drugom mestu u Srbiji. Sve to utvrdilo se pomoću GPS uređaja, za koje gotovo niko u firmi nije znao da su instalirani - objašnjava naš izvor.
Posebno je, kaže, bilo kritično u letnjim mesecima, kada su aktuelne ekskurzije i turističke ture.
- Tu je u pitanju veliki novac, pa je gradski prevoz trpeo da bi se vozila preusmeravala za prevoz dece i turista. Na određenim gradskim linijama koje mi pokrivamo dešavalo se da građani prevoz čekaju i po dva-tri sata, što, s obzirom na kapacitet i novčana sredstva koja grad uplaćuje firmi, nikako ne bi smelo da se desi. Ljudi su svakodnevno zvali, žalili se, pitali šta se dešava, a mi smo se, naravno, pravili ludi. Sve se to radilo po nalogu, kako su pojedine kolege objašnjavale, nekoga iz vrha firme - priča naš izvor i dodaje da je svaka sugestija da se ne radi kako treba ostajala bez odgovora.
DIREKTOR ZAĆUTAO
"Lasta" je od 2018. do ove godine mesečno iz gradske kase dobijala 32.753.170 dinara, a od 2022. još gotovo tri miliona dinara na osnovu povećanog obima saobraćaja. Iz grada kažu da su obaveze prema "Lasti" ispunjavane do poslednjeg dinara, a da im je nekad plaćano čak i unapred da bi radnicima bile isplaćene zarade. Umesto da se oduže savesnim radom, oni su lažirali i duplirali linije, zbog čega su stvarane ogromne gužve. Zbog svega toga u narednom periodu biće podneta krivična prijava, najavljuje naš izvor.
- Na zahtev građana je u periodu od 2018. do danas povećan obim saobraćaja na pojedinim linijama. Ako govorimo o onim lokacijama koje pokriva "Lasta", uvedeno je 19 novih linija, a samo je destinacija Mladenovac-Beograd pojačana s 26 novih polazaka, što je sada ukupno 204 polaska radnim danom. Zahtev građana je bio opravdan jer su se zaista stvarale velike gužve s obzirom na to da dosta ljudi iz Mladenovca i okoline radi u Beogradu. Grad je ljudima izašao u susret, platio povećan kapacitet, firma je za sve to uzela novac, a dogovor oko prevoza nije poštovan - napominje naš sagovornik.
Srpski telegraf je juče kontaktirao i s "Lastom" i njenim direktorom Vladanom Sekulićem, kome smo pitanja poslali SMS porukom.
- Dobićete odgovore sutra u toku dana. Zamolio bih vas da se zvanično obratite s istim pitanjima na zvaničan mejl firme - odgovorio je Sekulić.
To smo i uradili, ali odgovor do zaključenja ovog teksta nismo dobili.
Prijave dva, pošalju jedan
Sagovornik iz "Laste" daje i primer koji objašnjava zbog čega su se stvarale gužve. Na primer, prema ugovoru je trebalo da budu dva polaska u određenom vremenskom periodu iz Mladenovca, a najčešće bi saobraćalo samo jedno vozilo, mada su bila prijavljena dva.
Dodatna zarada tokom leta
S obzirom na činjenicu da se tokom letnjih meseci i prazničnih dana red vožnje javnog prevoza redukuje, s deonicama koje pokriva "Lasta", tvrdi naš izvor, to nije slučaj:
- Ovo preduzeće, samim tim, zarađuje dodatni novac i, umesto da se trudi da ispoštuje dogovor, maksimalno ga krši tako što broj autobusa smanjuje iz dana u dan. Za vreme korone, moram da napomenem, "Lasta" je dobila 45 prigradskih koridorskih linija.
Pitanja na koja nismo dobili odgovor
- Zbog čega se ne pridržavate dogovora o održavanju linija u javnom gradskom prevozu u Beogradu, za koje od grada uredno dobijate novac?
- Iz kog razloga, umesto linija za koje vam grad Beograd daje novac, svoja vozila preusmeravate na druge trase da biste dodatno zarađivali?
- Da li je tačno da zbog vašeg preusmeravanja ne poštujete red vožnje, zbog čega se brojni građani žale na višečasovna čekanja?
Lagali u izveštajima
Kako je naš list saznao od izvora bliskog gradu Beogradu, izveštaj "Laste" o realizovanom prevozu se nikako nije poklapao s izveštajem grada.
- Utvrđeno je da 31 vozilo, koje su prijavili, zapravo nije saobraćalo, za šta imamo i dokaze - navodi naš izvor.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO
Komentari (0)