DA LI ĆE NAJVEĆA MISTERIJA AVIJACIJE KONAČNO BITI REŠENA? Detektovan singal koji bi mogao da rasvetli nestanak malezijskog aviona!

Autor:

Svet

18.06.2024

12:03

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Potraga za nestalim avionom traje godinama, a napori do sada nisu urodili plodom, čime je nestanak aviona ostao jedna od najvećih misterija avijacije.

DA LI ĆE NAJVEĆA MISTERIJA AVIJACIJE KONAČNO BITI REŠENA? Detektovan singal koji bi mogao da rasvetli nestanak malezijskog aviona!

Foto: Wikipedia

Britanski naučnici iz Kardifa otkrili su signal koji bi mogao da pomogne u rešavanju misterije leta MH370 Malezija erlajnsa. Istraživači su analizirali podatke sa hidrofona - podvodnih mikrofona - koji su uhvatili signal od šest sekundi snimljen otprilike u vreme kada se veruje da se avion srušio u Indijski okean nakon što je ostao bez goriva.

Boing 777 Malezija erlajnsa nestao je pre više od 10 godina, a u njemu je bilo 239 ljudi. Potraga za nestalim avionom traje godinama, a napori do sada nisu urodili plodom, čime je nestanak aviona ostao jedna od najvećih misterija avijacije. Snažan udar mora biti zabeležen, a kinetička energija oslobođena takvim udarom je ekvivalentna malom zemljotresu, što bi bilo dovoljno da ga hidrofoni snime hiljadama milja daleko.

Tim Univerziteta u Kardifu identifikovao je jedan signal koji je odgovarao uskom vremenskom okviru kada je letelica mogla da se sruši u okean 8. marta 2014. Dalja istraživanja bi mogla da razotkriju misteriju na sličan način na koji je pronađena podmornica argentinske mornarice, ARA San Huan, godinu dana nakon implozije.

Istraživač dr Usama Kadri smatra da bi se isti eksperiment mogao uraditi i u ovom slučaju, što bi značajno suzilo lokaciju letelice. Britanija je već odigrala ključnu ulogu u određivanju područja pretrage, a saradnja sa Ogrankom za vazdušne istrage Ujedinjenog Kraljevstva pružila je istražiteljima potencijalnu oblast za pretragu.

- S obzirom na osetljivost hidrofona, malo je verovatno da velika letelica koja udari u površinu okeana ne bi ostavila vidljiv trag pritiska, posebno na obližnjim hidrofonima - rekao je istraživač dr Usama Kadri.

On smatra da bi se isti eksperiment mogao uraditi i u ovom slučaju.

Kada bi se utvrdilo da su signali povezani, to bi značajno suzilo, gotovo precizno odredilo lokaciju letelice. S druge strane, ako se utvrdi da signali nisu povezani, to bi ukazivalo na potrebu da nadležni preispitaju vremenski okvir ili lokaciju utvrđenu dosadašnjim naporima službene potrage - rekao je on.

Potraga za nestalim avionom i prethodni napori


Tokom tri godine, Australija, Sjedinjene Države, Kina i Malezija istražile su 46.000 kvadratnih milja morskog dna jugozapadno od Perta. Privatni preduzetnik Ocean Infiniti takođe je pokrenuo potragu, ali ni ona nije uspela da nađe ništa.

- Nestanak MH370 motivisao je ovaj rad jer je pokrenuo pitanja o sposobnosti otkrivanja pada aviona u okeanu i potencijalnoj upotrebi hidroakustične tehnologije za pomoć u potrazi i spasavanju. Nažalost, nismo uspeli da pronađemo signal sa potrebnom sigurnošću da započnemo novu potragu za nestalim avionom. Međutim, ako nadležni budu poštovali preporuke, možemo proceniti relevantnost uočenih signala, koji bi potencijalno rasvetlili lokaciju MH370 - zaključio je Kadri.

Iako nisu uspeli da pronađu signal sa potrebnom sigurnošću da započnu novu potragu za nestalim avionom, istraživači veruju da bi dalja istraživanja mogla da rasvetle lokaciju MH370. Ako nadležni budu poštovali preporuke, mogu proceniti relevantnost uočenih signala, koji bi potencijalno rasvetlili lokaciju MH370.

(Jutarnji list)

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

Komentari (0)

Loading