ŽENA IZ SRBIJE UPLATILA 30 DINARA, A SKINULI JOJ 30.000: Poručila robu sa poznate platforme, a onda joj je STIGLA OVA PORUKA (FOTO)

Autor:

Biznis

24.08.2024

15:49

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Njen sino obajvio iskustvo na internetu

ŽENA IZ SRBIJE UPLATILA 30 DINARA, A SKINULI JOJ 30.000: Poručila robu sa poznate platforme, a onda joj je STIGLA OVA PORUKA (FOTO)

Foto: Shutterstock

Korisnik društvene mreže Reddit nedavno je podelio svoje iskustvo u vezi sa prevarom kojoj je bila meta njegova majka. Situacija je počela kada je majka poručila robu sa Temu-a u vrednosti od 2.000 dinara, a završila se sa neuspešnom dostavom i zahtevom za dodatnim novcem.

Na kraju, žena je uplatila višestruko veći iznos nego što je prvobitno traženo, postajući žrtva prevare.

"Neuspešna dostava na vašu adresu, doplatite jos 30 dinara danas, u suprotnom paket će biti vraćen", jasno je da je ovo klasičan vid prevare, ali žena je ipak uplatila - ostatak priče verovatno znate.

"Naravno ona uplati, skinuto je 1.000 puta više od 30 dinara", dodaje korisnik.

Klasičan oblik prevare

Republika

Foto: Shutterstock

Internet prevara

 

U ovom slučaju, jasno je da je reč o klasičnom primeru internet prevare putem lažnih zahteva za dodatnim plaćanjem dostave. Iako su takvi zahtevi očigledan znak prevare, žrtve prevare često padaju pod pritiskom i šokom, te uplaćuju traženi iznos.

Proces povraćaja novca

Korisnik je istakao da je majka kontaktirala banku i prijavila finansijsku prevaru, te da je zatraženo vraćanje novca. Postoji šansa da će novac biti vraćen, s obzirom na to da je korišćena kreditna kartica, ali proces povraćaja može potrajati.

Kako prepoznati prevaru?

Republika

Foto: Shutestock

Internet prevara

 

Jedan od komentatora istakao je važnu informaciju da u svakom mejlu koji se dobija od Temu-a stoji upozorenje da je zahtev za dodatnim plaćanjem dostave prevara. Ovo je ključna informacija koja može pomoći u prepoznavanju prevare i sprečavanju finansijskih gubitaka.

Još jedan korisnik je naglasio da su ovakve poruke često "random" i da se mogu poklopiti sa nečijim stvarnim naručivanjem, te da je u pitanju klasičan "phishing scam".

- Samo u poslednjih mesec dana sam primio 5 takvih poruka, a ništa nisam naručio - potvrđuje još jedan korisnik.

Važno je imati na umu da kompanije poput Temu-a ne naplaćuju dodatnu dostavu iznad određenog iznosa, što je bitna informacija koja može pomoći u prepoznavanju prevara. Uvek je važno biti pažljiv prilikom online transakcija i pažljivo proveravati sve zahteve za dodatnim plaćanjem kako bi se izbegle prevare na internetu.

Bonus video:

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (1)

Loading
Ratko

24.08.2024 23:53

Banke uglavnom će vam reći da stopiranje novca u slučaju ovakve prevare nemaju načina da stopiraju sem da izvadite novu karticu. Toliko o tome da ce joj neko refundirati novac. To ne funkcioniše tako u praksi.