ŽENA IZ SRBIJE UPLATILA 30 DINARA, A SKINULI JOJ 30.000: Poručila robu sa poznate platforme, a onda joj je STIGLA OVA PORUKA (FOTO)
Njen sino obajvio iskustvo na internetu
Korisnik društvene mreže Reddit nedavno je podelio svoje iskustvo u vezi sa prevarom kojoj je bila meta njegova majka. Situacija je počela kada je majka poručila robu sa Temu-a u vrednosti od 2.000 dinara, a završila se sa neuspešnom dostavom i zahtevom za dodatnim novcem.
Na kraju, žena je uplatila višestruko veći iznos nego što je prvobitno traženo, postajući žrtva prevare.
"Neuspešna dostava na vašu adresu, doplatite jos 30 dinara danas, u suprotnom paket će biti vraćen", jasno je da je ovo klasičan vid prevare, ali žena je ipak uplatila - ostatak priče verovatno znate.
"Naravno ona uplati, skinuto je 1.000 puta više od 30 dinara", dodaje korisnik.
Klasičan oblik prevare
U ovom slučaju, jasno je da je reč o klasičnom primeru internet prevare putem lažnih zahteva za dodatnim plaćanjem dostave. Iako su takvi zahtevi očigledan znak prevare, žrtve prevare često padaju pod pritiskom i šokom, te uplaćuju traženi iznos.
Proces povraćaja novca
Korisnik je istakao da je majka kontaktirala banku i prijavila finansijsku prevaru, te da je zatraženo vraćanje novca. Postoji šansa da će novac biti vraćen, s obzirom na to da je korišćena kreditna kartica, ali proces povraćaja može potrajati.
Kako prepoznati prevaru?
Jedan od komentatora istakao je važnu informaciju da u svakom mejlu koji se dobija od Temu-a stoji upozorenje da je zahtev za dodatnim plaćanjem dostave prevara. Ovo je ključna informacija koja može pomoći u prepoznavanju prevare i sprečavanju finansijskih gubitaka.
Još jedan korisnik je naglasio da su ovakve poruke često "random" i da se mogu poklopiti sa nečijim stvarnim naručivanjem, te da je u pitanju klasičan "phishing scam".
- Samo u poslednjih mesec dana sam primio 5 takvih poruka, a ništa nisam naručio - potvrđuje još jedan korisnik.
Važno je imati na umu da kompanije poput Temu-a ne naplaćuju dodatnu dostavu iznad određenog iznosa, što je bitna informacija koja može pomoći u prepoznavanju prevara. Uvek je važno biti pažljiv prilikom online transakcija i pažljivo proveravati sve zahteve za dodatnim plaćanjem kako bi se izbegle prevare na internetu.
Bonus video:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (1)
Ratko
24.08.2024 23:53
Banke uglavnom će vam reći da stopiranje novca u slučaju ovakve prevare nemaju načina da stopiraju sem da izvadite novu karticu. Toliko o tome da ce joj neko refundirati novac. To ne funkcioniše tako u praksi.