OD OVOG ZANIMANJA SE U SRBIJI LEPO ŽIVI! Malo ljudi se setilo da uzgaja OVU BILJKU!
Kako bi zadovoljili sve zahtevnije tržišne potrebe, proizvođači su svesni da konstantna ulaganja u proizvodnju predstavljaju ključ.

Foto: PRINTSCREEN/RTS, shutterstock
Proizvođači lešnika u Kikindi, kao što je Aleksa Raca, imaju velika očekivanja za tekuću godinu, koja bi trebala da bude znatno bolja od prethodne. Naime, Raca je jedan od značajnijih proizvođača u ovom regionu, a njegova proizvodnja uključuje različite proizvode poput ulja, putera i namaza od lešnika. Njegov uspeh u prodaji u velikoj meri zavisi od vremenskih prilika, što predstavlja stalan izazov za lešnikare.
Kako bi zadovoljili sve zahtevnije tržišne potrebe, proizvođači su svesni da konstantna ulaganja u proizvodnju predstavljaju ključ. Raca ističe da trenutno beleže pozitivan trend u pogledu temperature i padavina, što im daje nadu da će godina biti povoljna.
- Očekujemo da imamo zadovoljavajuće količine padavina, naravno, da ne budu praćene visokim temperaturama - naglašava Raca.
Lešnik je, prema njegovim rečima, relativno ne zahtevan, ali zahteva nekoliko ključnih prskanja kako bi zadovoljio svoje potrebe. U ovoj fazi, fokusiraju se na zaštitu od monilije i tretman insekticidima, dok se kasnije prelazi na druge agrotehničke mere.
Proizvodnja putera od lešnika i drugih popularnih poslastica predstavlja dugotrajan proces koji zahteva značajna ulaganja. Raca ističe da se, u zavisnosti od sezone, ponekad mora pribegavati kupovini dodatnih količina lešnika kako bi obezbedio kontinuitet u proizvodnji. -
- Kvalitet je uvek na visokom nivou, to se trudimo već godinama - dodaje Raca.
On se osvrće i na prethodnu godinu, koja je bila izazovna zbog problema sa kvantitetom i smanjenog roda. Sve što proizvedu, ide u preradu, a ove godine očekuju potrebu za otkupom lešnika, jer će potrošnja biti veća.
Kako se tržište razvijalo tokom godina, a potrošači postajali sve probirljiviji, Raca primećuje da su trenutno najtraženiji proizvodi puter od lešnika i namaz od lešnika i meda. Ova promena u potražnji svedoči o potrebama savremenih kupaca i izazovima sa kojima se suočavaju proizvođači. Sa pozitivnim trendovima i predstojećim ulaganjima, lešnikari u Kikindi nadaju se uspešnoj sezoni i daljem razvoju svoje proizvodnje.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)