"ĐENERALI" GRUBO ZLOUPOTREBIO DECU: Skandalozni reklamni spotovi osiguravajuće kuće!
Angažovali mališane da glume direktore sektora, na snimku čak i beba koja nema ni dve godine
"Đenerali", jedna od vodećih osiguravajućih kuća u Srbiji, objavljuje na svojim zvaničnim nalozima na društvenim mrežama snimke-reklame u kojima, kako se tvrdi u komentarima njihovih objava, zloupotrebljava decu, i to ranog uzrasta.
Mališani, naime, u tim reklamama glume direktore sektora, čime su, tvrde sagovornici Srpskog telegrafa, deca zloupotrebljena, a zaposleni u ovoj kompaniji poniženi.
DODVORAVANJE
Našoj redakciji javila se nekolicina zaposlenih iz ove kompanije i skrenula pažnju na pomenute reklame. Zaposleni koji su s nama kontaktirali kažu da su se osetili degradirano posle pomenutih objava.
- Deca u reklami su verovatno deca kolega i sigurni smo da postoji saglasnost, ali koristiti decu za reklamiranje firme koje se bavi osiguranjem je vrlo neozbiljno, blago rečeno.
Veliki broj nas se osetio poniženo jer ispada da je naš posao toliko lak i da ne iziskuje nikakva znanja da mogu i deca da ga rade - kaže jedan od zaposlenih koji nas je pozvao i dodaje:
- Primetili smo da, recimo, predsednik izvršnog odbora Dragan Filipović zanemaruje finansijske i poslovne događaje, ali da rado učestvuje u snimanjima za društvene mreže.
Na jednom snimku deca sede za stolom zajedno sa Draganom Filipovićem i svako dete predstavlja određeni sektor - marketing, ljudske resurse, logistiku, naplatu štete, a najmlađe dete za stolom je, zapravo, beba od nekih godinu i po, možda malo starija.
Iznose u reklami kakvo je stanje u njihovim oblastima i šta treba uraditi, dok u drugom snimku ista ta deca razmatraju kupovinu određenog proizvoda (tramboline).
Prema oceni psihologa Snežane Repac, koristiti decu u ovakvom kontekstu, da se prikazuju kao mali ljudi koji vode veliki posao nije primereno jer se detetu šalje poruka da je sposobno da radi važne stvari, ali i da bude rame uz rame s profesionalcem, iako nije.
- Ovo jeste zloupotreba dece. Nije primeren kontekst da se deca prikazuju kao mali ljudi koji vode veliki posao, to je kao da su stavili dete da vozi šleper ili avion... Stavljanjem dece u ulogu ozbiljnih zanimanja, pre svega, pridaje im se velika važnost kroz takve reklame gde oni žure da porastu. Najgora poruka je da su kompetentni da budu rame uz rame s profesionalcima iako, naravno, nisu. Njihova slika identiteta se još formira i oni dobijaju predznak i očekivanje od društva da budu ispoštovani, a deca vole da ispune očekivanja i moraju da uđu u ulogu, ali pošto je uloga preteška, biće problema da to iznesu na dečji način - kaže naša sagovornica.
MOJ STAV
Marko Dragić
Nacionalna organizacija potrošača Srbije
Što se tiče zakona, dozvoljeno je da deca budu u reklami. Uslov je da je data saglasnost roditelja
Ona dodaje da je to pogrešno:
- Ovo može da izgleda kao i da se dodvorava deci, danas se deca stavljaju u centar svega, izvrću se uloge, deci se daju uloge koje nemaju i to je potpuno pogrešno.
DRUGI ASPEKT
Takođe, tu je i drugi aspekt - ovom porukom se vređaju i zaposleni u kompaniji.
- Ovim reklamama se sugeriše da je taj posao lagan da mogu i deca da ga rade - navodi Snežana Repac.
Dejan Gavrilović iz udruženja za zaštitu potrošača Efektiva kaže da je pitanje šta su iz "Đeneralija" hteli da postignu ovim reklamama jer oni koji se žale na njihove usluge sad mogu da kažu da im deca rade posao.
- Ne znam šta je poenta, cilj je da se prikazuje kako deca rade posao ozbiljnih ljudi, posao osiguranja treba da bude ozbiljna stvar, a ne da se prikazuje kao dečja igra. Nekad imamo takve situacije kad se ljudi žale na njih, pa ispada kao da priznaju da deca rade tamo - iznosi Gavrilović.
Poslata pitanja ostala bez odgovora
Pitanja su ovim povodom juče poslata mejlom "Đenerali osiguranju" i odnose se, pre svega, na to da li ove spotove smatraju primerenim, da li je to zloupotreba dece radi promocije kompanije, kao i da li je primereno koristiti decu za promovisanje ozbiljne finansijske institucije. Takođe, upitani su i da li se na ovaj način srozava struka osiguranja, kao i da li je tačno da predsednik izvršnog odbora zanemaruje finansijske i poslovne događaje, a rado se snima za društvene mreže. Tu je i pitanje o snimcima jednog od direktora s letovanja na zvaničnom profilu firme. Odgovori nisu stigli do naznačenog vremena.
Slična pitanja su poslata i centrali "Đeneralija" u Italiji, a posebno da li oni imaju istu ovakvu praksu i da li podržavaju to što radi njihova filijala u Srbiji, međutim, i od njih su odgovori izostali.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)