DA JE LAS VEGAS, PRESKUPO JE: Ekskurzija maturanata u Milano kao harač za roditelje!

Autor:

Vesti

23.07.2024

21:00

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Roditelji su besni, ali se boje sukoba s nastavnicima i upravom Treće beogradske gimnazije

DA JE LAS VEGAS, PRESKUPO JE: Ekskurzija maturanata u Milano kao harač za roditelje!

Foto: Profimedia, Tanjug/AP

Nakon što je Srpski telegraf objavio tekst o preskupim ponudama za đačke ekskurzije, uz apel da neko zaustavi to ludilo s cenama, našoj redakciji javili su se roditelji koji su poručili da o tome zaista mora da se govori.

Podsetimo, povod je bila ponuda agencije "Balkan fan" koju je Treća beogradska gimnazija poslala roditeljima. Za šest dana boravka u Italiji cena je 84.900 dinara po učeniku, pri čemu bi u putu proveli veliki deo vremena. Mnogi roditelji kažu da su bili neprijatno iznenađeni, ali konkretne primedbe još nisu izneli. Ipak, kako je za naš list naveo jedan od roditelja, kap koja je prelila čašu bila je ta da se iste ili slične ponude mogu naći po znatno nižoj ceni.

KLASIČNA PLJAČKA

- Veoma mi je drago što konačno neko piše o tome. Bila sam besna kad sam videla ponudu i zapitala sam se do kad će ovo da traje? Pa za skoro istu sumu tročlana porodica može da ode na mini-odmor! To je zaista sramota. Pritom je to bila jedina ponuda. Ja sam nakon toga pronašla gotovo istu turu za 200 evra po osobi. Zanima me kako to objašnjavaju škola i agencija - kazala je naša sagovornica.

Ona je istakla da je dodatni problem to što je roditelje sramota da reaguju.

- Većina njih nije bila zadovoljna, ali niko ne želi da dođe u sukob s direktorkom i nastavnicima, pa zato ćute. Svi imaju primedbe, a niko da jasno kaže da je posredi klasična pljačka jer je zaista suludo davati toliki novac za đačku ekskurziju. Upravo je ćutnja roditelja jedan od razloga što dobijamo ovakve ponude - objašnjava naša sagovornica.

Podsetimo, ogorčenje su iskazali i korisnici društvenih mreža.

- Nas dvoje smo bili u Hurgadi, a s izletom u Dolinu kraljeva i do piramida sve je koštalo 499 evra po osobi! Mi roditelji smo krivi, treba da odustanemo od izleta i ekskurzija po tim cenama. Ovce i jesu za šišanje, ja sam na sličnu turu otišla za znatno manje novca - glasili su samo neki od komentara.

SVE U ČETIRI RATE

Na Tviteru se oglasila i korisnica koja je imala uvid u roditeljsku grupu, gde je ponuda stigla.

- Sve to u četiri rate. Prva rata odmah, 10. jula, a na ekskurziju se ide u oktobru, kad je otplate - napisala je ova tviterašica.

Odgovor škole: Nismo hteli jeftine hotele zbog bezbednosti

Direktorka Treće Beogradske gimnazije Olga Čokaš odgovorila je na pitanja našeg lista posle više od nedelju dana. Ona je navela da je maturska ekskurzija organizovana prema planu i programu koji su sačinile odeljenske starešine završnih razreda.

- Poštovani, u vezi sa vašim obraćanjem upravi škole, vezano za organizaciju i sprovođenje  maturske ekskurzije, želim da vas upoznam sa sledećim detaljima:
Maturska ekskurzija je organizovana prema planu i programu koji su sačinile odeljenske starešina završnih razreda. Cilj svih zaposlenih u školi je da učenici tokom boravka na ekskurziji pre svega budu maksimalno bezbedni. Iz tog razloga nisu zahtevani jeftini hoteli u Montekatiniju i Lido di Jesolu, jer se u poslednjihnekoliko godina često dešavaju incidenti između učenika i lokalnog stanovništva. Kako bi izbegli neprijatnosti odlučeno je da smeštaj učenika bude u Milanu i Veroni u hotelima sa minimum 4 zvezdice, što se odrazilo na cenu aranžmana, jer je neuporediva cena smeštaja u hotelu sa 3 zvezdice u Montekatiniju i Lido di Jesolu (u objektima koji uglavnom služe za ekskurzije) u odnosu na cenu smeštaja u Milanu i Verani u hotelima sa 4 zvezdice.

Postupak javne nabavke sproveden je u svemu u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama (Sl. glasnik RS, br. 91/19 i 92/23) i Pravilnikom o organizaciji i ostvarivanju ekskurzije u srednjoj školi ("Službeni glasnik RS", broj 30 od 25. aprila 2019). Rok za podnošenje ponuda u skladu sa Zakonom bio je 25 dana od dana objavljivanja javnog poziva. U roku za podnošenje ponuda nije bilo zahteva za dodatnim pojašnjenjima niti ukazivanja privrednih subjekata na nepravilnosti u postupku. Podneta je jedna ponuda ponuđača FUN GROUP TRAVEL COMPANY DOO BEOGRAD (STARI GRAD), Beograd (Stari Grad), Balkanska 27, u  iznosu od 84.900,00 dinara sa svim troškovima. Ukupna cena je detaljno obrazložena u Obrascu strukture ponuđene cene koju vam možemo staviti na uvid u kojem je između ostalog iskazana cena smeštaja u Milanu i Veorini po učeniku, od 47.924,00 dinara, cena prevoza 9.100,00, naknade za brigu o deci za odeljenske starešine 6 dana 11.706,00 dinara (iznos je odredio savet roditelja), troškovi agencije 8.860,00 dinara i ostali troškovi (troškovi stručnih vodiča, lekara, ulaznica, osiguranja itd.) 7.310,00 dinara.

Škola kao naručilac ne može da utiče na to ko će podneti ponudu, poziv za podnošenje ponuda je javnoobjavljen na portalu javnih nabavki i svaka agencija je bila u mogućnosti da podnese ponudu u skladu sa zahtevima naručioca. Pretragom portala javnih nabavki može se videti da ponude za ekskurzije i u ostalim školama, uglavnom podnosi jedna u ređim slučajevima dve agencije, na to naručioci ne mogu da utiču.

Škola je zaključila okvirni sporazum sa ponuđačem FUN GROUP TRAVEL COMPANY DOO BEOGRAD koji je neobavezujući, ekskurzija će se realizovati ukoliko se javi dovoljan broj učenika, ukoliko se ne javi, ekskurzija se neće realizovati. Ekskurziuja nije obavezna za sve učenike, tako da na ekskurziju putuju samo učenici čiji roditelji daju pisanu saglasnost da pristaju na uslove iz ponude, dosada je na uslove iz ponude pisanu saglasnost dalo 230 od308 roditelja učenika.

Agencija "Balkan fan": Zahtevano je skupo putovanje

Agencija "Balkan fan" na pitanja Srpskog telegrafa odgovorila je da je ponuda za navedenu ekskurziju data prema zahtevima javne nabavke koji su podrazumevali visok kvalitet usluge, s akcentom na bezbednost dece.
Kako je navedeno, zahtevano je da cela grupa od oko 250 učenika mora biti smeštena u jednom hotelu s četiri zvezdice, kao i da tu bude organizovana večera, a takođe da đaci budu prevezeni novijim i bezbednim autobusima.

- Pre svega želimo da naglasimo da je ponuda za navedenu ekskurziju data prema zahtevima javne nabavke gde smo bili ponuđač u skladu sa svim relevntnim propisima i zakonima.
Uslovi javne nabavke su bili jako striktni i podrazumevali su visok kvaliet celokupne usluge sa akcentom na bezbednost same dece na putovanju.
Na cenu putovanja utiču mnogi faktori kao na primer da cela grupa od oko 250 učenika mora biti u smeštena u jednom objektu kategorizacije 4* kao i da večera bude organizovana i istom, prevoz bude novijim i bezbednim autobusima.

Susreli smo se sa rastom cena i prevoza, usluga lokalnih vodiča, putarina, ulaznica za lokalitete, dok su cene smeštaja u Italiji u proteklih par godina rasle i do 30-40% godišnje, a pre svega usluga koje podrazumevaju ishranu putnika zbog rasta cena hrane u Evropi.

Takođe, pravilnik o izvođenju ekskurzija propisuje visoke standarde kvaliteta, te je nemoguće porediti cene komercijalnih putovanja sa cenama đačkih ekskurzija pa tako navedena ponuda pored standardnih usluga (smeštaj, ishrana na bazi polu pansiona, prevoza, obilazaka, usluge vodiča) obuhvata i mnogobrojne dodatne elemente kao na primer: uslugu lekara pratioca, gratis aranžmane za razredne starešine i vođu puta, dnevnice profesorima za brigu o deci, gratis aranžmane za materijalno ugroženu decu, popuste za blizance i sl).

Slažemo da cena od 84.900 dinara ne zvuči nisko ali smo svedoci poskupljenja svih usluga iz domena turizma, počevši od smeštaja u hotelima, avio karata, autobuskog prevoza...

Odgovorno tvrdim da cene putovanja nisu doživele ništa veće poskupljenje nego bilo koji proizvod iz palete robe široke potrošnje sa kojima se roditelji svakodnevno susreću.

Ekskurzija je naišla na sjajan odziv od preko 85% đaka (za realizaciju je potrebno minimalno 60%), stoga smatramo da su i roditelji svesni da ponuda realno oslikava odnos cene i kvaliteta. 

Kao društveno odgovorna kompanija, trudimo se da deo našeg profita uložimo u najugroženije grupe učenika kojima je podrška potrebna, pa smo i ovom prilikom obezbedili besplatna letovanja, a aktivno podstičemo i unapređujemo aktivizam koji sprovodi  "Đački parlament" u vidu kulturnih i sportskih dešavanja - naveo je direktor agencije "Balkan fan" Nemanja Stojanović.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

Komentari (0)

Loading