POTROŠAČKA PATROLA: Upoređivali smo reklame proizvoda ''Mekdonaldsa'' i stvarno stanje! (VIDEO)
Nova epizoda "Potrošačka patrola" je na našem Jutjub kanalu Republika News
Hrana u najpopularnijem restoranu brze hrane ni izdaleka ne izgleda kao na slikama
"Mekdonalds" je najpoznatiji brend brze hrane u svetu i, kako kaže statistika, na svakih 14 sati otvara po jedan novi restoran negde na planeti. Iako je u pitanju nezdrava hrana, ovaj lanac restorana ostvaruje veliki profit. Ako ste bar jednom imali priliku da jedete u "Mekdonalds" restoranu, sigurno ste primetili da hrana koju ste dobili ne izgleda kao ona na reklami.
Hajde da vidimo o čemu se radi...
Krenućemo sa big mekom. Pogledajte reklamnu sliku, kako deluje sočno i primamljivo... A ovaj ispred nas, kupljen svega 15 minuta ranije, već na prvi pogled deluje dosta siromašnije, kao da nije isti proizvod.
MOĆ I NEMOĆ
Sastojci su isti, ali reklama očigledno treba kod nas da stvori utisak koji ne odgovara realnosti.
Fiš file je sledeći, kako vam se čini? Ne deluje ni tako moćno, a ni sočno kao na slici.
Stigli smo do hamburgera... Deluje suvo i količinski manje, kao da je u pitanju pola porcije u odnosu na ono što vidimo u reklami.
A sada čuveni pomfrit... Na slici ispada iz kutije, dok ga u realnosti ipak ima nešto manje. Nezdrav, pun konzervansa, poboljšivača ukusa i boje i, naravno, kalorija.
Na sajtu "Mekdonaldsa" stoje dve fraze:
- kvalitet je bitan
- dobri sastojci, dobra hrana
Tu je i jedan upečatljiv marketing citat: "Mi smo posvećeni serviranju samo najboljeg vama."
Pa ko još veruje u ovo?
Bavili su se ovom temom i mediji širom sveta. Između ostalog, direktorka marketinga kanadskog "Meka" tvrdi da su u restoranu potpuno isti proizvodi kao na reklami, ali su je veoma brzo uhvatili u laži i na konkretnim primerima dokazali da sve što je izjavila nije istina.
Najveći krivci za dobar (i nerealan) izgled hamburgera na slikama su takozvani stilisti hrane, koji se služe raznim trikovima da bi proizvod na slici bio neodoljiv. Evo šta su utvrdili svetski mediji:
- Oni satima aranžiraju proizvod, postavljaju sastojke da se dobro vide spolja, dok je među zemičkama sasvim druga slika
- Kečap se ubrizgava špricem sa spoljne strane sendviča, a kačkavalj se u poslednjem trenutku topi pomoću zagrejanog noža
- Kao završni efekat koristi se fotošop, u kome se doteruju sitne neravnine na zemičkama i popravlja boja.
ZDRAV RAZUM
Upravo zbog ovih razlika, potrošači se osećaju prevarenim, pa je u Japanu i Norveškoj zabranjeno ulepšavanje proizvoda za reklamu na bilo koji način. Jedan Njujorčanin je, inače, tužio "Mekdonalds" jer su njihovi hamburgeri na reklamama mnogo veći i sočniji nego u stvarnosti. U pravnom postupku teško je dokazati obmanu jer se kompanija brani da je takva marketing-kampanja dozvoljena i traži dokaz da je potrošača baš reklama navela da kupi njihov proizvod. Zato zaboravite na tužbe i uključite zdrav razum. Hranite se zdravo, a ako ponekad odete u "Mekdonalds", onda budite spremni na to da za svoj novac nećete dobiti proizvod kao s reklame.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)