JOŠ STROŽA PRAVILA ZA RUČNI PRTLJAG: Putnici ogorčeni onim što ih je zateklo na aerodromu, "OVO JE ČISTA PREVARA"

Autor:

Putovanja

10.03.2025

03:30

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Putnici su nezadovoljni

JOŠ STROŽA PRAVILA ZA RUČNI PRTLJAG: Putnici ogorčeni onim što ih je zateklo na aerodromu, "OVO JE ČISTA PREVARA"

Foto: Shutterstock/j.chizhe

U poslednjih nekoliko meseci, sve više putnika se žali na strože kontrole kabinskog prtljaga na aerodromima širom sveta, piše aero.rs. Avio-kompanije, posebno niskotarifni prevoznici, pojačale su inspekcije dimenzija torbi, a neke su čak smanjile dozvoljene dimenzije prtljaga bez prethodne najave.

Zašto avio-kompanije pooštravaju pravila?

Glavni razlog za ovu promenu leži u rastućim operativnim troškovima i želji avio-kompanija da ostvare dodatne prihode kroz naplatu prtljaga. Low-cost avio-kompanije, poput Rajanera (Ryanair) i Vizera (Wizzair), već su godinama poznate po strogim pravilima, ali sada se i tradicionalni prevoznici pridružuju trendu.

Putnici prijavljuju da aerodromsko osoblje sve češće koristi metalne okvire za proveru dimenzija torbi, a ako torba ne prođe test, naplaćuju dodatne takse koje mogu dostići i do 100 evra na aerodromu.

Koliko avio-kompanije zarađuju na naplati prtljaga?

Prema podacima iz 2023. godine, avio-kompanije su ostvarile preko 30 milijardi dolara prihoda samo od naknada za prtljag. Ovaj iznos konstantno raste, jer prevoznici sve češće uvode dodatne takse i smanjuju dozvoljene dimenzije ručnog prtljaga kako bi putnici morali da doplate.

Pravila kabinskog prtljaga kod niskotarifnih avio-kompanija

Rajaner – putnici mogu besplatno poneti samo jednu malu torbu dimenzija 40x20x25 cm (npr. torbica, ranac ili mala laptop torba) koja mora stati ispod sedišta. Ako žele da ponesu standardan kofer za kabinu (55x40x20 cm, do 10 kg), moraju doplatiti Priority Boarding ili kupiti dodatni prtljag. Na gejtu, naknada za prtljag koji ne ispunjava uslove može biti i do 70 evra.

Vizer – besplatno dozvoljava samo jednu torbu dimenzija 40x30x20 cm (mora stati ispod sedišta). Veći kabinski kofer (55x40x23 cm, do 10 kg) dozvoljen je samo putnicima sa WIZZ Priority uslugom, koja se dodatno naplaćuje. Ako se na gejtu utvrdi da torba premašuje dozvoljene dimenzije, naplata može biti i do 75 evra.

Izidžet – dozvoljava samo jednu torbu dimenzija 45x36x20 cm, koja mora stati ispod sedišta. Ako putnici žele standardan kabinski kofer (56x45x25 cm), moraju platiti dodatnu uslugu, kao što je fleksibilna karta ili rezervisati sedište sa više prostora. Na gejtu se naplaćuje visoka taksa za nepropisan prtljag.

Nacionalni prevoznici: Koliko je kabinskog prtljaga dozvoljeno?

Er Srbija – putnici u ekonomskoj klasi mogu besplatno poneti jednu torbu do 8 kg (55x40x20 cm) i manji lični predmet poput torbice ili laptopa. U biznis klasi dozvoljene su dve torbe po 8 kg.

Lufthansa – dozvoljava jedan komad ručnog prtljaga do 8 kg (55x40x23 cm) u ekonomskoj i premijum ekonomskoj klasi, dok putnici u biznis i prvoj klasi mogu poneti dva komada ručnog prtljaga.

Turkiš erlajns – jedna torba do 8 kg (55x40x23 cm) je dozvoljena u ekonomskoj klasi, a u biznis klasi dve torbe do 8 kg. Putnici mogu poneti i dodatni mali lični predmet (torbicu, laptop, foto-aparat).

Uporedni pregled – koje avio-kompanije su najrigoroznije?

Najstrože: Rajaner, Vizer i IziDžet

Najblaže: Emirejts, Turkiš erlajnz, Katar ervejz

Saveti za putnike – kako izbeći dodatne troškove?

Birajte fleksibilne torbe – Meke torbe se lakše smeste u okvire za proveru dimenzija.

Nosite teže stvari na sebi – Jakne sa velikim džepovima mogu pomoći da izbegnete dodatne troškove.

Proverite dimenzije pre dolaska na aerodrom – Nemojte se oslanjati na prethodna putovanja, jer su pravila promenjena.

Koristite vakumske kese – Ovo pomaže da uštedite prostor i spakujete više stvari.

Reakcije putnika: “Torba koja je prošla prošli put, sada ne prolazi”

Na društvenim mrežama, putnici sve češće dele iskustva o nepredvidivim pravilima avio-kompanija. Jedan putnik koji je putovao sa Vizerom napisao je na X (bivši Twitter):

- Koristim istu torbu već 5 godina i nikad nije bilo problema, ali sada su me prisilili da je predam kao predati prtljag i platim 50 evra. Ovo je čista prevara.

Drugi putnik se požalio da je na ukrcavanju morao da prebaci stvari iz ručne torbe u jaknu kako bi izbegao dodatne troškove.

Da li je ovo nova realnost u avijaciji?

Avio-kompanije tvrde da smanjenje dozvoljenog kabinskog prtljaga ubrzava ukrcavanje i štedi prostor u avionu, ali mnogi smatraju da je ovo samo još jedan način da se izvuče dodatni novac od putnika.

Ostaje pitanje – hoće li avio-kompanije nastaviti da pooštravaju pravila ili će putnici početi da biraju konkurente sa blažim ograničenjima?

Bonus video:

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading