I DALJE NISTE OBRISANI SA KREDITNOG BIROA? Ovo je detaljno upustvo - obratite pažnju i na minimalna dugovanja!

Autor:

Biznis

17.02.2025

08:50

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Razumevanje ovog procesa je ključno.

I DALJE NISTE OBRISANI SA KREDITNOG BIROA? Ovo je detaljno upustvo - obratite pažnju i na minimalna dugovanja!

Foto: pixabay.com

Proces brisanja netačnog podatka iz Kreditnog biroa predstavlja važnu proceduru koja može značajno uticati na finansijsku budućnost pojedinca. Razumevanje ovog procesa je ključno za sve građane koji se nađu u situaciji da moraju da ospore podatke u Kreditnom birou.

Šta je Kreditni biro?

Kreditni biro predstavlja mesto na kojem se vodi evidencija o finansijskom ponašanju građana u odnosu na njihove kreditne obaveze. Čuva pozitivne i negativne podatke o aktivnim uslugama kao i podatke o uslugama koje su otplaćene ili ugašene u poslednje tri godine.

Proces podnošenja reklamacije

Kada građanin primeti netačne podatke u svom kreditnom izveštaju, prvi korak je podnošenje reklamacije. Ovo se radi putem posebnog obrasca koji se zove Zahtev za ispravku-dopunu.

Ovaj dokument se dobija prilikom izdavanja Ličnog izveštaja i podnosi se direktno banci ili drugoj finansijskoj instituciji koja je unela sporne podatke.

Rokovi za rešavanje

Zakonski rok za rešavanje reklamacije iznosi maksimalno 15 dana. U tom periodu, banka ili druga finansijska institucija ima obavezu da proveri navode iz reklamacije i, ukoliko je zahtev opravdan, izvrši potrebne izmene u bazi podataka Kreditnog biroa.

Uloga banaka i finansijskih institucija

Finansijske institucije imaju obavezu da obrade svaku primljenu reklamaciju i donesu odluku o njoj. Nakon donošenja odluke, moraju proveriti da li su ispravno uneli izmene u bazu podataka putem Kontrolnog izveštaja. Ovo je ključni korak u procesu ispravke netačnih podataka.

Prava građana

U slučaju da banka ili druga finansijska institucija ne izvrši ispravku podataka ili ne odgovori na reklamaciju u zakonskom roku, građani imaju pravo da se obrate Narodnoj banci Srbije. Konkretno, mogu se obratiti Centru za zaštitu i edukaciju korisnika finansijskih usluga, koji je nadležan za rešavanje ovakvih sporova.

Republika

Foto: Profimedia

 

Preventivne mere

Da bi se izbegle neprijatne situacije sa Kreditnim biroom, važno je redovno proveravati svoj kreditni izveštaj i odmah reagovati na eventualne nepravilnosti. Takođe je preporučljivo čuvati svu dokumentaciju o finansijskim transakcijama i izmirenim obavezama.

Posledice negativnog upisa

Negativan upis u Kreditnom birou može imati ozbiljne posledice na finansijski život pojedinca. Čak i nakon izmirenja duga, podaci o kašnjenju ostaju vidljivi u sistemu tri godine, što može otežati dobijanje novih kredita ili drugih finansijskih usluga.

Saveti za uspešno rešavanje problema

Prilikom podnošenja reklamacije, važno je priložiti svu relevantnu dokumentaciju koja potvrđuje navode. Ovo uključuje dokaze o uplati, prepisku sa bankom i druge relevantne dokumente. Takođe je preporučljivo voditi evidenciju o svim koracima u procesu reklamacije.

Kod procesa brisanja netačnog podataka iz Kreditnog biroa važno je biti uporan i pratiti sve procedure. Poznavanje svojih prava i obaveza u ovom procesu može značajno olakšati put do uspešnog rešenja problema.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading