POLOVNJACI SKUPLJI I DO 30 OSTO! Sledi novo povećanje cena zbog evropskih propisa!
Ove godine cene polovnih automobila bile se i do 30 odsto skuplje u odnosu na prošlu, a kako stvari stoje, "polovnjaci" e i dalje da poskupljuju.
Naime, novi propisi u Evropi sada bi mogli da budu dodatni udar, imajući u vidu da sve više razvijenih zemalja pribegava borbi protiv zagađenja vazduha, piše Blic.
Cena je počela da raste još početkom prošle godine. Prvo za nekih desetak odsto kao posledica korona krize i pada tražnje, a onda tokom leta i mnogo osetnije. Nabavka pojedinih modela tako je već početkom ove godine bila skuplja za 20 do 30 odsto.
Praktično, automobili koji su koštali oko 7.000 evra sada sada su skuplji i do 2.000 evra.
Ako Nemačka bude promenila svoj Zakon o garancijama, a to je trenutno jedna od gorućih tema u ovoj evropskoj ekonomiji, polovni automobili koji iz te zemlje stižu u Srbiju mogli bi da budu skuplji od 10 do 20 odsto.
Ako se uzme u obzir da je cena polovnjaka u Evropi već skočila zbog korona krize i slabije prodaje, praktično se može reći da stiže i drugi novi udar na džep na uvoz automobila u Srbiju.
Nemačka je, naime, nedavno najavila izmene Zakona o garancijama, koje bi trebalo da uskladi sa Direktivom EU o prodaji robe, a koje u prevodu znače i dodatno poskupljenje.
Nemačko udruženje dilera automobila, pritom, očekuje da bi usvajanje izmena zakona donelo dodatni rast cena polovnih automobila za 10 do 20 procenata i praktično kraj prodaje starijih polovnih vozila.
Državno udruženje nezavisnih trgovaca motornim vozilima čak je i apelovalo na nemačko Savezno veće u pokušaju da spreči usvajanje ovih izmena.
U Srbiji čak 85 odsto polovnjaka
Prema podacima Srpske Asocijacije uvoznika vozila i delova, prodaja novih vozila u našoj zemlji čini oko 15 odsto ukupne prodaje, odnosno prvih registracija, a čak 85 odsto čine polovna vozila. Pritom je skoro 80 odsto polovnih vozila starije od 10 godina, što nas dovodi do poražavajuće statistike prosečne starosti voznog parka u Srbiji, koja iznosi oko 17 godina.
Kada Srbija zabrani uvoz polovnjaka sa Euro 3 motorom, naši vozači će automobil koji danas košta oko 3.000 evra plaćati najmanje 500 evra više, a najstariji auto koji će biti moguće uvesti u našu zemlju imaće 15 godina.
U junu prošle godine čak tri miliona vozila sa dizel motorima standarda evro 4 i evro 5 stajalo je na placevima u Nemačkoj i čekalo kupce većinom sa naših prostora, jer su tim vozilima novi propisi zabranili ulazak u gradska jezgra u mnogim nemačkim gradovima.
Tokom 2019. godine iz Nemačke je na istočno i jugoistočno evropsko tržište izvezeno 226.000 vozila, dvostruko više u odnosu na 2018. godinu. Korona je prošle godine delimično zaustavila priliv polovnjaka, mada podaci govore da je tokom 2020. u Srbiju stiglo samo 750 korišćenih vozila manje nego 2019.
Kako bi se izbegle zloupotrebe, prodavci u pojedinim slučajevima traže i da se najpre auto registruje u Srbiji i da kupac zatim, uz ostalu dokumentaciju, priloži i saobraćajnu dozvolu kako bi mu se vratio PDV.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)