Kako se meri brzina automobila?
Postoji nekoliko načina za merenje brzine, a sve se svodi na okretanje točkova.
Kod starijih modela, senzor je bio na diferencijalu, jer je godinama taj način smatran za najpouzdaniji za merenje brzine. Diferencijal može biti samo sajlom povezan sa brzinometrom.
Kod modernih automobila, brzine se optički mere putem senzora iz ABS sistema i meri se putem okretanja točkova, zbog toga je obim točka veoma važan.
Što je spoljašnji obim gume veći, točak će jednim punim obrtajem da pređe veći put. Ako je obim točka 1 metar – kada se jednom okrene, preći će put od jednog metra. Obim 2 metra – jednim okretanjem preći će 2 metra.
Brzinomer je kalibrisan prema tom obimu. Stoga, kada sistem registruje da se točak u vožnji okrenuo 100 puta, uzeće njegov obim i pomnožiti ga sa 100. Uzmimo kao primer gumu dimenzija 195/65 R15. Ona ima obim od oko 2 metra.
Kada se taj točak tokom vožnje okrene 100 puta, to znači da je prešao 200 metara. Zatim nas interesuje za koje vreme je prešao tih 200 metara. Ako ih je prešao za 10 sekundi, to znači da se kretao brzinom od 20 metara u sekundi ili 72 km/h.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)