NAJBOLJI DOKAZ KOLIKO SE BOLJE ŽIVI U SRBIJI: U Boru voze DEVET MASERATIJA, a nekad je bio sinonim siromaštva!
Dolazak kineskih investitora potpuno promenio krvnu sliku istoka Srbije

Foto: TANJUG/ZORAN MILIC
Srbija je u protekloj deceniji doživela ekonomski preporod. Treba li za to bolji primer od Bora, gde se napredak u životnom standardu građana vidi ne samo kroz zarade, čiji je prosek gotovo 1.100 evra, već i kroz bogati vozni park kakav je doskora bio nezamisliv.
U Boru, koji ima oko 41.000 stanovnika, ne samo da je broj registrovanih vozila udvostručen na više od 26.000, već se tamo voze luksuzna modeli kao da ste u Monte Karlu. U Boru se, verovali ili ne, trenutno vozi čak devet maseratija. Cena ovog prestižnog automobila ide i preko 300.000 evra.
ŠTA SU PRIČALI
I predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je pre nekoliko dana da se u Boru najveća promena vidi, osim po prosečnoj plati, i po razlici u broju registrovanih automobila.
- Pre 12 godina Bor je imao 15.000 registrovanih automobila. Danas ima 26.200 registrovanih automobila. Gotovo duplo više, a na manje stanovnika. Eto kako su se stvari promenile, iako to retko želimo da priznamo - kazao je Vučić.
Naveo je da je prosečna plata u Boru 1.048 evra i dodao da to nosi RTB Bor sa većim primanjima od prosečnih. Podsetio je da je 2002, kada je Bor ušao u prve velike probleme, tadašnji premijer Zoran Đinđić rekao: "Nema više bakra, gajite kikiriki", a drugi visoki funkcioner vlasti: "Pravite nameštaj, nema više bakra, nema više rudnika. Srbija je gubila ogroman novac zadužujući se - 1,2 milijarde evra - i kada je Vučić uvideo da to država ne može da nadomesti rekao je da nađemo nekoga ko je prijatelj i ko bi želeo da uđe u RTB Bor i da to vodi na najbolji način. Došla je kineska kompanija "Ciđin", koja je, između ostalog, ispostavlja se sad, motor razvoja.
Foto: Tanjug/Vladimir Pori
Gradonačelnik Bora Aleksandar Milikić kaže za Srpski telegraf da su nekada asocijacije na Bor bile najlošije: zagađenje, loš kvalitet života, siromaštvo, o čemu svedoči i lokalna izreka s početka veka, a kaže ko poslednji izađe iz Bora, neka ugasi svetlo. Ali promene, ističe, počinju kada je Aleksandar Vučić preuzeo odgovornost upravljanja Srbijom i posebno od 2018, kada je pronašao strateškog partnera za RTB Bor:
- Došla je kompanija "Ciđin", koja je danas jedan od najvećih izvoznika, što je bitno za Bor, ali i celu državu. Prosečna zarada u Boru jeste 1.048 evra, ali je prosečna zarada u "Ciđinu", koji su mnogi napadali, naročito ovi iz opozicije, govoreći da je to strateški loše urađeno, propast za Bor i Srbiju, čak 165.000 dinara. Grad je preporođen.
Cena kvadrata pet puta uvećana
Milikić ističe da i mnogi drugi pokazatelji ukazuju na razvoj Bora:
- Cena kvadrata 2012. u novom delu Bora bila je 400-450 evra, a stare gradnje oko 250 evra. Danas je cena novogradnje 1.500 evra, a stare gradnje 1.200-1.300 evra. Dakle, višestruko povećanje, što je fascinantno. Te 2012. bilo je oko 6.500 nezaposlenih, a tada je Bor imao 44.000 stanovnika. Sada, sa 41.000 stanovnika, ima oko 2.000 nezaposlenih. Sve veći broj mladih Borana, posle studija, vraća se u rodni grad, gde lako i brzo nalaze posao. Veliki je privredni rast, očigledne promene, pre svega, zahvaljujući viziji predsednika Vučića.
SVE
U manjem gradu, poput Bora, upadljivo je, ističe gradonačelnik, da se voze i novi, ali i ekstremno skupi automobili:
- Svi koji dođu primete taj fenomen. U Boru se vozi trenutno devet maseratija, koji koštaju više stotina hiljada evra. Do toga su ljudi došli dobrim zaradama u rudarskim kompanijama, ali i kroz prodaju imovine. Naši sugrađani su kineskim kompanijama prodavali zemljište i za to dobijali pristojan novac, od čega su kupovali nekretnine po Novom Sadu, Beogradu, Sokobanji... Danas u šali ovde pričaju da je Sokobanja opština gde živi najviše Borana.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO
Komentari (0)