OČAS POSLA KROZ SRBIJU! MREŽA SAOBRAĆAJNICA POVEZALA SVE DELOVE!
Poslednja je otvorena brza saobraćajnica Šabac-Loznica, duga 54,5 kilometara, čime je dodatno skraćen put do Beograda
Lice Srbije je danas potpuno drugačije i to je nešto što ne može da ospori niko, pa čak ni najveći mrzitelji vlasti. Mreža auto-puteva, brzih saobraćajnica i pruga, koja se u poslednjih godina izgradila, doprinela je tome da mesta u Srbiji danas budu znatno više povezana, a do mnogih lokacija danas stižemo za upola manje vremena.
Činjenice
Auto-put Miloš Veliki (deonica Beograd-Čačak) za 1h
Beograd-Subotica 1h i 10 min
Beograd-Loznica 1h i 15 min
* od 2012. do kraja 2023. izgrađeno 468 km puteva, plan da do 2027. bude izgrađeno 955 km
Najnovija potvrda za to svakako je novootvorena brza saobraćajnica Šabac-Loznica, duga 54,5 kilometara, pa se sada od Beograda do Loznice putuje samo sat i 15 minuta.
Spajanje dva koridora
Ovo je samo jedan u nizu primera da se pored velikih infrastrukturnih projekata, kakav je recimo izgradnja Koridora 10 koji je završen, polako, ali sigurno plete i unutrašnja mreža saobraćajnica. Tako je na primer do danas na putu Beograd-Bar završena deonica od Beograda do Pakovraća, a na Moravskom koridoru u saobraćaj je pušteno 27,6 km između Pojata i Kruševca u dužini od 27,6 km i 30 km puta Kruševac-Vrnjačka Banja.
Ova deonica imaće četiri saobraćajne petlje - Koševi, Velika Drenova, Trstenik i Vrnjačka Banja. Sama trasa je vrlo zahtevna, jer se na njoj nalaze 34 mosta i nadvožnjaka ukupne dužine 4,2 kilometra. Završetkom dela puta od Vrnjačke Banje do Čačka spojiće se auto-putevi Miloš Veliki i Koridor 10 (Beograd-Preševo).
- Celo Podrinje će biti bolje povezano, odnosno neće biti više izlovano, a ovaj deo zemlje biće daleko dostupniji i bezbedniji za putovanje - rekao je premijer Miloš Vučević.
Prethodno je predsednik Vučić otvorio deonicu Kruševac-Vrnjačka Banja, koja je deo auto-puta Pojate-Preljina, a koja je putovanje između ova dva mesta skratila s ranijih 45 na 15 minuta. To je, naravno, samo deo onoga što se u našoj zemlji izgradilo, a ako se osvrnemo deceniju iza nas, spisak onoga što je u Srbiji izgrađeno kada je reč o auto-putevima, putevima, brzim saobraćajnicama i prugama je podugačak.
Valjevo sve bliže
Deo nove putne mreže je i brza saobraćajnica Iverak-Lajkovac, čiji je zadatak da spoji Valjevo i taj deo zapadne Srbije s auto-putem Miloš Veliki. Njena dužina je 18,3 km, a prošle godine je u saobraćaj puštena prva deonica od Lajkovca do petlje Divci u dužini od 13 kilometara. Projekat vredan 158 miliona evra privodi se ovih dana kraju, jer su u toku završni radovi na preostalih 5,2 kilometra, te ako sve bude teklo po planu, do kraja godine očekuje se završetak radova i puštanje saobraćajnice u promet.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić istakao je tokom otvaranja deonice auto-puta Kruševac-Vrnjačka Banja da Srbija grabi krupnim koracima.
Skraćen put do Zlatibora
Koliko izgradnja auto-puta Miloš Veliki znači uverili su se svi oni koji su makar jednom putovali ka jugozapadnoj Srbiji i crnogorskom primorju. Drugi deo te deonice, auto-put Pakovraće-Požega, polako se privodi kraju, a kako je najavio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, puštanje ovog dela auto-puta očekuje se najkasnije do jula ove godine, kada će nam od Beograda do Zlatibora, jednog od najpopularnijih planinskih centara, biti potrebno sat i po vremena.
- Srbija je, poput feniksa iz pepela, posle decenije propadanja počela da se diže, da podiže i plate i penzije, ali i da gradi puteve i pruge, da obnavlja škole, da pravi sportske dvorane, da podiže bolnice i domove zdravlja, vraća investitore, da se reindustrijalizuje - kazao je predsednik i dodao:
- Kako stoje stvari, završićemo Kraljevo-Čačak, to jest Adrane-Preljinu do kraja 2025, s tim što će nezavršen ostati deo od 12 km Banja-Vrbe, predgrađe Kraljeva, koji će biti gotov 2026.
Dunavski koridor
U senci ovih velikih gradilišta neopravdano se našla saobraćajnica Požarevac-Veliko Gradište-Golubac ili takozvani Dunavski koridor. Ukupna dužina brze saobraćajnice je 67,9 km, a podeljena je na tri dela, i to od: petlje Požarevac (auto-put Beograd - Niš) do Požarevca u dužini od 23,7 km, zatim od Požarevca do Velikog Gradišta (22,93 km) i od Velikog Gradišta do Golupca (21,94 km). Planirano je, ako sve bude išlo po planu, da se do kraja godine otvori 21 km u zoni grada Požarevca (od mosta preko Jezave do mosta preko reke Mlave), kao i 13 km obilaznice oko Velikog Gradišta do ulaza u Golubac.
Brze pruge
Pored auto-puteva i brzih saobraćajnica, kao posebni delovi infrastrukturnih projekata izdvajaju se i brze pruge. Tako je pre dve godine u saobraćaj puštena brza pruga Beograd-Novi Sad, dok je puštanje brze pruge Novi Sad-Subotica pomereno za mart naredne godine, zbog nesreće koja se dogodila u Novom Sadu. Kada bude puštena u promet, vozom će se samo za sat i deset minuta stizati iz Beograda do Subotice, što znači da će nas od granice susedne Mađarske stizati za nešto više od sat vremena. Dužina ove pruge je 181,6 km.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)