Predsednik Vlade Vučević obišao radove na izgradnji železničkog čvora na deonici Novi Sad - Subotica brze pruge Beograd-Budimpešta!
Predsednik Vlade Republike Srbije gospodin Miloš Vučević, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture gospodin Goran Vesić i ambasador Kine u Srbiji gospodin Li Ming sa pratnjom, obišli su 25. maja prepodne radove na izgradnji subotičkog čvorišta na deonici Novi Sad - Subotica brze pruge Beograd-Budimpešta i tom prilikom predsednik Vlade Republike Srbije gospodin Vučević je izjavio za medije sledeće: „Projekat brze pruge Beograd - Budimpešta predstavlja za srpski narod ‘skok u budućnost i put ka sreći’. Zajedničkim zalaganjem graditelja pruge Srbije i Kine, ova najbrža brza pruga u Srbiji će doneti korist građanima duž trase.”
Ambasador Li Ming je istakao: „Pruga Beograd – Budimpešta je veoma važan i ključan projekat saradnje Kine i Srbije. Zajedničkim snagama obe strane sigurno ćemo izgraditi prugu Beograd - Budimpešta u jedan novi put ka budućnosti, prosperitetu i sreći.”
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Pogledaj galeriju
Projekat brze pruge Beograd-Budimpešta predstavlja vodeći projekat u okviru inicijative „Pojas i put“ između Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope. Deonica pruge Beograd - Budimpešta u Srbiji od Novog Sada do Subotice nalazi se u južnoj i severnobačkoj oblasti Autonomne pokrajine Vojvodine u severnoj Srbiji. Polazna tačka trase je Novi Sad, drugi po veličini grad u Srbiji, koji dalje prolazi kroz Vrbas, Bačku Topolu i Suboticu do granice sa Mađarskom i Srbijom. Projekat deonice Novi Sad-Subotica sprovodi Konzorcijum predvođen kompanijama CRIC i CCCC. Projektom će se postojeća jednokolosečna elektrifikovana pruga izgraditi u dvokolosečnu elektrifikovanu, dok će radna brzina biti povećana sa dosadašnjih 40 do 50 kilometara na čas na 200 kilometara na čas. Nakon povezivanja sa već povezanom deonicom Beograd - Novi Sad, vreme vožnje između Beograda, glavnog grada Srbije i pograničnog grada Subotice biće smanjeno na oko 80 minuta, što će znatno poboljšati i obezbediti uslove putovanja za ljude duž trase.
Radovi na subotičkom železničkom čvoru na deonici Novi Sad - Subotica u okviru brze pruge Beograd - Budimpešta na teritoriji Srbije su ključni radovi na deonici Novi Sad – Subotica, predstavljajući čvorište koje povezuje osam mesta kroz jedno stajalište. Stanica obuhvata niz putničkih i teretnih parking prostora. Celokupni projekat obuhvata glavne radove kao što su radovi na trupu pruge, mostovima i propustima, kolosecima, SS i TK, elektroenergetici i elektrifikaciji, kao i na izgradnji objekata.
Stanica Subotica je stanica koja postoji već 100 godina i predstavlja ključnu jedinicu za zaštitu kulturnih spomenika lokalne zajednice. Tokom sveobuhvatnog procesa renoviranja i izgradnje, građevinski tim Kine i Srbije pridržavao se principa „obnavljanja starog prema starom“, i u potpunosti su uvažili zahteve i sugestije Zavoda za zaštitu spomenika kulture i uz obezbeđivanje zaštite kulturnih spomenika i objekata, izvršili sveobuhvatnu obnovu i dogradnju staničnog dvorišta i stanične zgrade. Nakon renoviranja i dogradnje, značajno će se poboljšati efikasnost transporta robe, smanjiti vreme i troškovi transporta, unaprediti trgovina između Srbije, Mađarske i drugih regiona Evrope, i u velikoj meri unaprediti lokalni ekonomski i društveni razvoj i dati novi život ovoj vekovnoj stanici.
Od početka izvođenja radova na rekonstrukciji subotičkog čvorišta, građevinski tim kineskih železnica pažljivo je planirao, stručno organizovao i angažovao domaće i strane visokokvalitetne građevinske resurse. Bilo je neophodno godinu dana i 10 meseci da se prevaziđu različiti nepovoljni faktori kao što su rizici pri izvođenju radova kao i visoki bezbednosni rizici. Radovi na rušenju, renoviranju i tranziciji železničke, drumske i cevovodne mreže u stanici Subotica su bezbedno i uspešno završeni. Trenutno, glavni radovi kao što su podzemni radovi, radovi na kolosecima i izgradnja objekata u subotičkom čvorištu napreduju prema planu. Složeni radovi na renoviranju čvorišta i tranziciji cele stanice završeni su bezbedno, na vreme i kvalitetno, uz velike i jednoglasne pohvale od strane Infrastrukture železnice Srbije i stanice Subotica. Time su stvoreni odlični uslovi da srpska deonica brze pruge Beograd-Budimpešta bude puštena u saobraćaj krajem godine.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (21)
Ivana
27.05.2024 10:38
Impresivno je kako Srbija i Kina zajedno rade na ovom velikom projektu.
Marija
27.05.2024 10:39
Ova brza pruga će omogućiti bolju povezanost sa Evropom i šire.
Maja
27.05.2024 10:40
Ovo je odlična vest za ekonomiju i turizam u Srbiji.
Maja
27.05.2024 10:41
Nadamo se da će se ovakvi projekti nastaviti i u budućnosti.