OD ZRENJANINA DO LOZNICE ZA SAT I PO! Aleksandar Vučić obišao radove na tunelu "Iriški venac" i najavio nova ulaganja!
Izgradnja tunela zvanično je poćela 1. maja 2021.
Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na izlaznom portalu tunela "Iriški venac" u okviru projekta Novi Sad – Ruma. Reč je o deonici u okviru Fruškogorskog koridora.
- Sve će se završiti do 2025. godine, uključujući i most - rekao je prilikom obilaska ministar saobraćaja, građevinsrstva i infrastrukture Goran Vesić.
- Dogodine ćemo morati da širimo put od Novog Sada, sve radimo da bismo rastretili Novi Sad i Beograd - kazao je Vučić.
- Za tačno dve i po godine imaćemo svih 47,7 kilometara završeno - zaključio je predsednik u razgovoru sa ministrom Goranom Vesićem.
- Od Zrenjanina do Loznice stizaće se za 88 minuta - kazao je. Ovo će Zrenjanin da podigne u nebesa, a onda će mnogo značiti i za Kikindu - podvukao je Vučić.
- Mnogo toga još moramo da uradimo. Mi smo uvek mislili da je Vojvodina razvijenija i odna u jednom trenutku 30 godina neulaganja, sad moramo da nadoknadimo, da ulažemo u Banat - istakao je on.
- Sada ćemo da pojačamo pare za Irig. Mnogo toga još moramo ovde da uradimo. Beograd - Zrenjanin će mnogo da podigne, od Ovče, Borče, Opova, Ečke... - ističe predsednik.
- I Bačka Palanka, i Begeč i Futog mnogo dobijaju ovim - kazao je Vučić, gledajući kako će izgledati tunel.
- Ovo je najduži dvocevni tunel u Srbiji, ali ono što imamo problema sada, imamo ispod Belice tunel koji nam pravi problem - kazao je i upitao kineske izvođače radova kada će sve biti završeno.
- Ovo se završava u junu 2026. godine, ovo je stvarno novo lice Srbije! Sve mora da se završi 1. decembra 2026. godine, za nas je to "dan D". Imaću sastanak sa predsednicom Vlade - rekao je.
- Ove godine do kraja june, sve ove ružne objekte uz auto-put, porušene pumpe, toalete, sve ćete morati da srušite ili da napravite da bude velelepno! Sve lepo da se počisti, ako nećete mi ćemo da počistimo. Srbija mora da ima najčistije i najbolje moguće lice, mora red da se zna. Razmišljamo da idemo toliko duboko da pomognemo vlasnike privatnih salaša. Hoćemo da pomognemo etno kuće, u svim delovima. Mnogo para hoćemo da uložimo i da nađemo dve milijarde da obnovimo regionalne i lokalne puteve. Ove godine 167 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica se završava - najavio je Vučić.
Predsednik je najavio i da će u Leskovac stići nova fabrika Baja tek.
- To možda neće biti mnogo u zaposlenima, ali će biti dobar podstrek - najavio je predsendik.
- Hrvatska je proporcionalno fantastično prožeta auto-putevima, ali stići ćemo ih. Stižemo do EXPO-a, i prestižemo! - naveo je.
Predsednik je istakao da se za probijanje tunela koriste najbolje mašine iz sveta.
- Vreme je postalo faktor, ali kinezi su mnogo napredovali. Vi već sada vidite kompletan oblik ove jedne cevi. Mi nemamo dovoljno radnika, pa sve moraju da preuzmu Kinezi - naveo je.
- Fruška Gora je jedno od najlepših delova Srbije, nije džabe 16 manastira ovde izgrađeno, uvek su birali najlepša mesta za to - kazao je predsednik.
Obraćanje predsednika
- Pre svega srećna Nova godina, mnogo zdravlja, uspeha i napretka Srbije! - počeo je predsednik.
- Do sredine 2025. godine u Srbiji plata prosečna će biti 1000 evra. Inflacija će biti spuštena na 3 %, a deficit na 2,3 % - kazao je.
Odgovori na pitanja
- Plate u javnom sektoru će rasti 10%, a minimalna zarada je bila kad sam ja postao predsednik Vlade, imali smo oko 440.000 ljudi koji su primali minimalac. Sada je 260.000 ljudi, smanjuje se taj broj. Neće više niko da radi za minimalac. Povećali smo ga za 17,8 %. 14,8 % ide rast penzija i to nije poslednje povećanje ove godine. To nije moje očekivanje, ali možete da računate kao moje obećanje - kazao je.
- Ove godine ćemo otvoriti 167 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, u vrednosti od dve milijarde evra. Čestitam radnicima koji rade na najdužem tunelu u Srbiji - rekao je predsednik i još jednom čestitao praznike svima.
- Mi moramo da gledamo kako da nagrađujemo majke sa četvoro i više dece. Mi smo gledali ono što je problem, a to je prvo i drugo dete. Mi smo mnogo loši što se tiče nataliteta, ali ne tako loši kao region. Moramo da razmišlajmo o svojoj zemlji i svojoj deci.
- Ko spolja želi drugačiju vlast i opoziciju, baš me briga. Nema razmišljaju o svojoj opoziciji, recesiji i problemima! Baš me briga šta kažu strani mediji, meni je bitno šta narod kaže!
- Šteta koja je nastala razbijanjem Skupštine je velika. Ona je velika u imidžu, a dobili smo i mnogo mejlova i pisama da su ljudi dobili otkaze. Što se tiče izbora, izbori su stvar državnih organa Republike Srbije. Na ovim izborima imali smo najmanje prigovora, Srbija protiv nasilja je svuda imala svoje predstavnike i potpisali su te zapisnike.
Predsednik se obratio i opoziciji kojima je poručio da im stoji na raspolaganju da ih poduči, kako bi Srbija imala pristojnu opoziciju.
- Uskoro RIK konstatuje rezultat izbora, pa idemo na formiranje Vlade. 2027. godina je godina za nove izbore na svim nivoima - kazao je.
- Nikako da se opamete da shvate svoje greške - naveo je.
- Sve izbore su dobili od 2014. godine, smešno njima, smešno narodu. Lagali su za priču o 40.000 ljudi iz Republike Srpske. Sve su lagali. Suština politike je život, supstanca, a ne trikovi. Suština je ovo što gradimo i radimo, plate, penzije, borba za ljude. To je politika.
Najduži tunel u Srbiji
Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i najzahtevnija je tačka Fruškogorskog koridora. Nakon završetka radova, ovaj tunel će biti najduži u Srbiji, čak oko 3,5 kilometara.
Pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.
Izgradnja tunela zvanično je poćela 1. maja 2021. i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.
Prema idejnom projektu kojeg je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.
Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija.
Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.
-Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara dugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu. Sistem za nadzor trebalo bi da prati i nivo zagađenja.
Sam Fruškogorski koridor je vredan 606 miliona evra i planiran kao brza saobraćajnica sa po dve saobraćajne trake po smeru. Dužine je 47,7 kilometara.
U novrembru je bilo završeno nešto više od 30 odsto radova, što znači, kako je tada kazao ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastruktur Goran Vesić da će prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do 2026. godine, a ceo koridor spojen sa Novim Sadom uključujući i most kod Petrovaradina.
BONUS VIDEO:
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (47)
Una
02.01.2024 10:45
Smatram da je ovaj tunel značajan za celu Vojvodinu.
Bilja
02.01.2024 10:46
Posle koliko decenija priče o ovom tunelu, konačno konkretni radovi
Dejan
02.01.2024 10:59
Ова саобраћајница вреди злата. Вучић је мудар политичар и захваљујући таквој политици какву он води пред нашој државом је велики економски напредак.
Aleksandar
02.01.2024 11:00
Vucic pokazuje sta je najvaznije za celu drzavu, putevi i tuneli.