Radili smo i gradili punom parom: ŠTA SE PROMENILO IZMEĐU DVA BOŽIĆA, DOBILI SMO NOVE PUTEVE, BOLNICE, FABRIKE...

Autor:

Vesti

07.01.2023

09:52

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Posao za hiljade radnika, razvoj gradova širom zemlje i putevi koji će bolje povezivati regione, samo su deo velikih projekata koji su realizovani uprkos krizi.

Radili smo i gradili punom parom: ŠTA SE PROMENILO IZMEĐU DVA BOŽIĆA, DOBILI SMO NOVE PUTEVE, BOLNICE, FABRIKE...

Foto: ST/P. DIVAC

Kakva godina za nama! Rat u 1.650 kilometara udaljenoj Ukrajini pogodio je ceo svet i ostavio bolne posledice, od energetske krize, privrednog kolapsa do gladi! Rasle su cene energenata, hrane, mnoge zemlje su imale velike nestašice i jednog i drugog, stala je proizvodnja, ljudi su se našli na ulici. Jedna Nemačka je potpuno razorena, a omalena Srbija prošla je, pa maltene, neokrznuta. Dok su evropske vlade upozoravale građane da neće imati grejanja, Srbija je obezbedila bez izuzetka sve - naftu, gas, električnu energiju.

U Evropi su mnoge fabrike stavile katanac na vrata, Srbija je postavila novi rekord u vrednosti direktnih stranih investicija, 4,3-4,4 milijarde evra. Svakog meseca bar po jedan novi pogon pušten je u rad i svakog meseca su započeti radovi na nekim budućim fabrikama (pogledati okvir). U okolnostima kada je ceo svet razmišljao kako će da prezimi nadolazeću zimu, kada je nekoliko miliona izbeglica iz Ukrajine preplavilo Evropu, Srbija je radila i gradila kao da nije rat. Uprkos krizi u svetu, gradnja auto-puteva nije stala i intenzivno se radilo na izgradnji 10 auto-puteva i brzih saobraćajnica. I to su samo neki od uspeha. Srpski telegraf je napravio retrospektivu šta se promenilo između dva Božića.

ENERGENTI

GAS

Srbija je, uprkos nestašici i opštoj bici, obezbedila istorijske zalihe gasa, skoro pola miliona kubnih metara, kako je otkrio predsednik Vučić. Skladište Banatski dvor popunjeno je do čepa, a još 200 miliona kubnih metara je kupljeno i uskladišteno u Mađarskoj. I ne sluteći da bi moglo da dođe do rata koji će ovoliko trajati, Srbija je u februaru započela gradnju gasnog interkonektora Niš-Sofija, gde će, kada bude završen, Srbija dobijati gas i drugim putevima.

NAFTA

Ništa manje ljuta borba vodila se i za naftu, a i tu smo se obezbedili tako da snabdevanje ni u jednom trenutku nije dovedeno u pitanje. Od 5. decembra Srbija ne dobija naftu preko hrvatskog Janafa, ali je naša država pre toga obezbedila velike rezerve nafte, a, osim ruske, kupovala je iračku, norvešku i kazahstansku...

ZDRAVSTVO

INFEKTIVNA ZA PONOS

Od Božića prošle godine rekonstruisano je i izgrađeno na desetine bolnica, domova zdravlja. Završeno je renoviranje Klinike za infektivne i tropske bolesti. Ovo zdanje koje se nalazi u srcu Beograda, nadomak Hrama Svetog Save, decenijama je bilo ruglo. Sobe i oprema u bolnici ličili su na scene koje viđamo u horor filmovima. Bolnica koja je trpela najveće opterećenje tokom pandemije koronavirusa posle nekoliko decenija dočekala je da zablista u novom ruhu. Pored građevinskih radova, bolnica je sada opremljena najsavremenijom medicinskom opremom, pa je to danas bolnica kojom se ponosi cela zemlja.

NOVA ZGRADA KLINIČKOG CENTRA

Otvorena je nova zgrada Kliničkog centra, u koju je uloženo 260 miliona evra, što je brojka koja sama po sebi govori o uslovima u kojima će se lečiti građani Srbije. Na 86.000 kvadrata pacijentima je na raspolaganju 825 kreveta, 34 operacione sale, šest angio sala... U regionu niko nema savremeniju zdravstvenu ustanovu, a na Balkanu jedino Grčka ima u istom rangu. Samo u opremu je uloženo 120 miliona, a bolnica budućnosti, kako su je nazvali, jedina u ovom delu sveta ima i angio skener neksaris, najsavremeniji uređaj za dijagnostikovanje, interventne procedure i biopsije, koga zovu robot. Osim boljih uslova za lečenje pacijenata, država je otvaranjem novog KC obezbedila posao za 400 mladih lekara.

Foto: ST/N. PANČIĆ

Dedinje 2

DEDINJE 2

Nije samo Klinički centar dobio novu zgradu već i Institut za kardiovaskularne bolesti - Dedinje 2, u koju je uloženo 50 miliona evra, deset više nego što je planirano, od čega 15 za najmoderniju opremu s kojoj ćemo biti mirni narednih 15-20 godina. Hibridna sala, spoj kardiohirurške i interventne sale jedna je od najboljih u Evropi i svetu, tu su i tri nove angio sale, četiri operacione sale, 25 jedinica intenzivne nege, jedna nuklearna magnetna rezonanca, desetine novih ultrazvučnih aparata, najsavremenija oprema u transfuziologiji, laboratoriji i svim drugim oblastima kardiovaskularne medicine. Ubrzo po otvaranju oborili su i evropski rekord u broju obavljenih operacija srca u jednom danu - 21 zahvat.

FABRIKE

BEOGRAD

Američki proizvođač električnih automobila "Rivian" (Rivijan) otvorio je u decembru tehnološki centar u Beogradu. Samo u prvom mahu zaposlili su čak 200 inženjera.

POŽAREVAC

Kompanija PKC "Wiring Systems" d. o. o, deo međunarodne "Motherson Group", otvorila je fabriku delova za automobile i zaposlila 900 ljudi. To je treći pogon te kompanije u Srbiji - u fabrici u Smederevu zapošljava 3.826 radnika, a u Ćupriji 286.

NOVA PAZOVA

Otvorena fabrika za remont avio-motora u koju je nemačka kompanija MTU "Aero Endžins" investirala 100 miliona evra, a zaposlenje u prvoj fazi dobilo je 500 radnika.

INĐIJA

Danska kompanija "Grundfos" otvorila je drugi pogon za proizvodnju pumpi u Inđiji, u koji je investirala 20 miliona evra. Ukupna površina dva fabrike je 43.000 metara kvadratnih. Samo dve ili tri kompanije imaju proizvodne pogone tolike površine.

Japanska kompanija "Tojo tajers" otvorila je fabriku guma. Reč je o investiciji vrednosti 382 miliona evra, što je najveća japanska investicija dosad u Srbiji. Zaposleno je 460 radnika, a u planu je da posao dobije još 120. Planirana proizvodnja je pet miliona guma godišnje.

Republika

Foto: Tanjug/AP

"Tojo tajers" u Inđiji

LOZNICA

Kompanija "Mint" u Loznici otvorila je fabriku za proizvodnju delova za automobilsku industriju. Investicija je vredna 100 miliona evra, zaposleno je 516 radnika, a cilj je da u narednoj fazi taj broj dostigne 700.

SMEDEREVO

Nemačka kompanija "Kepfer", koja proizvodi zupčanike za automobilsku industriju, otvorila je proizvodni pogon na 2.600 kvadratnih metara. To je prvi od planirana četiri pogona, u kojima će biti zaposleno 250 ljudi. Vrednost investicije te kompanije u prvoj fazi je 10 miliona evra.

SREMSKA MITROVICA

Otvorena fabrika "Belt", koja se bavi proizvodnjom betonskih i armaturnih konstrukcija.

VRANJE

Turska kompanija "Teklas Automotive" otvorila je u Vranju fabriku auto-delova, u kojoj je u startu zaposleno 300 radnika, a u planu je 1.500.

ŠTA SE GRADI

PANČEVO

Krajem novembra počeli su radovi na izgradnji druge fabrike kompanije "Zf Friedrichshafen Ag" u Pančevu. U nju će biti uloženo 238 miliona evra, a u fabrici će raditi 589 zaposlenih. Od proleća će raditi na najnaprednijim rešenjima u e-mobilnosti.

KRAGUJEVAC

U februaru je počela izgradnja fabrike kompanije "Vaker Nojzon", jedne od vodećih kompanija u svetu u proizvodnji građevinskih mašina i uređaja, u koju se investira 23 miliona evra. Proizvodnja samo što nije počela.

VALJEVO

U martu je počela izgradnja fabrike nemačke kompanije "Bizerba" za proizvodnju vaga za merenje, u kojoj će, prema najavama, biti zaposleno više od 300 radnika. Investicija je vredna više od 33 miliona evra. Uskoro će i početak proizvodnje.

PUTEVI

I ove godine, uprkos ratu, poskupljenju građevinskog materijala, putari rade punom parom. Deset auto-puteva i brzih saobraćajnica gradilo se punom parom, kad se sve sabere, oko 400 kilometara puteva, a projektuje se još 800. Moravski koridor, auto-put Ruma-Šabac, Fruškogorski koridor, auto-put Niš-Merdare, brza saobraćajnica Petlja Požarevac - Požarevac, obilaznica Veliko Gradište - Golubac, Dunavski koridor, obilaznica oko Novog Sada... samo su neki od projekata.

Foto: Tanjug/Z. ŽESTIĆ

 

MOST NA SAVI

Dvadeset pet meseci bilo je dovoljno da se dve obale Save kod Šapca spoje mostom od 1.350 metara na delu auto-puta Ruma-Šabac. U julu je i poslednji kvadratni metar na glavnom rasponu mosta popunjen betonom. Sada se ubrzano rade ograde, osvetljenje, zemljani radovi. Prema očekivanjima, u saobraćaj će biti pušten do septembra.

VOZOM 200 NA SAT

U martu je puštena u saobraćaj brza pruga Beograd - Novi Sad. To je omogućilo da prvi put u Srbiji vozovi idu brzinom 200 na sat, a nabavljena su i tri dabl-deker voza "Soko", švajcarskog proizvođača "Štadlera" iz familije električnih vozova... Sada se od Beograda do vojvođanske prestonice stiže, u proseku, za 33 minuta.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO:

Komentari (0)

Loading