UPOZNAJTE BEOGRADSKE INSTITUCIJE I NJIHOV RAD! Pijacu će dobiti i Beograd na vodi!
Za Srpski telegraf govori direktor JKP "Beogradske pijace" Bojan Bajagić.

Foto: ST/Tamara Pavišić
JKP "Beogradske pijace" upravlja mrežom od 30 beogradskih pijaca, što ga čini najvećim preduzećem koje se bavi pijačnom delatnošću u zemlji. Pod njihovom nadležnoću je održavanje, uređenje i davanje u zakup prostora namenjenog za obavljanje pijačne delatnosti, kao i objekata na pijacama (kiosci, tezge, boksovi, rashladne vitrine...).
Za Srpski telegraf govorio je Bojan Bajagić, direktor JKP "Beogradske pijace".
- Upravljamo s 30 pijaca. Raspolažemo s 6.394 komada pijačne opreme, u šta spadaju tezge, boksovi, ramovi, rashladne vitrine, kao i pijačnim poslovnim prostorom koji čini 1.238 lokala.
Koliko košta mesečni zakup tezge na nekoj od beogradskih pijaca? Gde je najskuplji, a gde najjeftiniji zakup?
Foto: ST/Tamara Pavišić
- Pijace u sistemu JKP "Beogradske pijace" podeljene su u četiri zone, tako da cene pijačnih usluga zavise od zone u kojoj se pijaca nalazi. Postoje četiri kategorije: ekstra zona, I, II i III zona. Rezervacija pijačne opreme za poljoprivredne proizvođače je od 2.065 do 5.846 dinara mesečno. Zakup pijačne opreme za registrovane privredne subjekte (pravna lica i preduzetnike) iznosi od 10.773 do 30.475 dinara mesečno, u zavisnosti od opreme koja se zakupljuje, a to se odnosi na tezge, boksove, ramove ili rashladne vitrine. Najviši iznosi zakupa važe za pijace u ekstra zoni: Zeleni venac, Blok 44 i pijaca cveća Krnjača. Najpovoljniji uslovi su na pijacama u III zoni, kao što su Košutnjak i Mali Mokri Lug.
Renoviran je pre nekoliko godina deo Kalenić pijace, kao i Paliluska pijaca. Planirate li rekonstrukciju još neke pijace u skorijem periodu?
- U prethodnom periodu JKP "Beogradske pijace" realizovalo je više značajnih projekata. Pijaca Palilula, najmodernija pijaca na Balkanu, postala je i kultno mesto okupljanja. Savremen i funkcionalan ambijent, raznovrsna ponuda, popularni strit fud restorani, kao i organizovan parking s 100 mesta, učinili su ovu pijacu prostorom ne samo za kvalitetnu kupovinu već i za druženje i dobar provod. Na pijaci Zemun rekonstruisan je objekat Žitni kantar, koji predstavlja značajno kulturno-istorijsko zdanje i uređen je parking na pijaci Zemun s 72 mesta. Beogradski buvljak je dobio novu adresu, izgled i funkcionalnost. Natkriveni prostor, osvetljenje, savremena pijačna oprema i veliki parking s 130 mesta čine ga jednom od najuređenijih i najmodernijih robnih pijaca u regionu. Pijace Borča i Stari Merkator potpuno su revitalizovane i modernizovane.
Foto: ST/Tamara Pavišić
Na koji način?
- Pijaca Borča doživela je potpunu transformaciju: asfaltiran je ceo pijačni plato, postavljena je nova savremena pijačna oprema, a prolazi između tezgi dobili su natkrivenu konstrukciju, što omogućava prijatnije uslove kupovine tokom cele godine. Pijaca Stari Merkator je u potpunosti renovirana, zamenjena je krovna konstrukcija, obnovljen je pijačni plato, postavljene su nove tezge, instalirana je nova rasveta, a cela pijaca je klimatizovana. Postavljena je nova i uniformna pijačna oprema, čime je ovaj deo dobio moderan i uređen izgled, kako ga mnogi zovu promenada. Pijaca Banjica je u potpunosti modernizovana, asfaltiran je ceo plato, postavljene su nove tezge i rashladne vitrine, natkriveni su prolazi, a u zanatskom delu postavljeni su savremeni boksovi s modernom gazebo opremom. U narednom periodu planirana je rekonstrukcija pijaca Kalenić, Skadarlija i izgradnja nove pijace u Beogradu na vodi.
Projekat je sufinansiran iz budžeta grada Beograda, gradske uprave grada Beograda, Sekretarijata za informisanje.
Foto: Grad Beograd
Beogradski noćni market je
spoj ukusa, zabave, muzike...
Noćni marketi na pijacama naišli su na odličan odjek kod Beograđana.
- To je jedna od omiljenijih manifestacija koja je osvojila srca svih sugrađana i turista i organizuje se isključivo na našim prostorima. Beogradski noćni market predstavlja više od klasične kupovine, to je spoj dobrih ukusa, zabave, muzike, kulture, druženja i podrške domaćim proizvođačima, umetnicima i zanatlijama. Manifestacija ima veliki značaj ne samo za afirmaciju samih pijaca već i za promociju preduzetništva, rukotvorina i različitih talenata. Veliki uspeh postigle su i manifestacije poput Noć ukusa i Noć italijanskog vina, koju smo organizovali u saradnji s italijanskom ambasadom. Posebnu pažnju posvećujemo očuvanju starih zanata kroz radionice tkanja, zlatoveza i kaligrafije, u kojima učestvuju i deca i stariji.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)