BEOGRADSKE INSTITUCIJE I NJIHOV NAČIN RADA: JKP "Infostan tehnologije": Novi računi za jasniji uvid u zaduženja

Autor:

Vesti

28.03.2025

11:19

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Javno komunalno preduzeće "Infostan tehnologije" uvelo novine koje pomažu korisnicima

BEOGRADSKE INSTITUCIJE I NJIHOV NAČIN RADA: JKP "Infostan tehnologije": Novi računi za jasniji uvid u zaduženja

Foto: ST/Tamara Pavišić

Javno komunalno preduzeće "Infostan tehnologije" formira i štampa račune za oko 800.000 korisnika, a računi za februar, koji su građanima isporučeni u martu, stigli su u izmenjenoj/novoj formi. Šta je prednost novih računa i šta građani dobijaju njima, govori Marina Marković, direktorka sektora naplate JKP "Infostan tehnologije".

Foto: ST/Tamara Pavišić

Marina Marković

Koje su nadležnosti JKP "Infostan tehnologije"?

- "Infostan tehnologije" obavlja objedinjenu naplatu za komunalne i druge usluge kao opšta delatnost u smislu Zakona o javnim preduzećima. JKP "Infostan tehnologije" formira račune i štampa račune, ali na osnovu podataka koje dobijamo od davaoca usluge koji su takođe u sistemu objedinjene naplate. Tako da je osnovna delatnost "Infostana" objedinjena naplata naknade za usluge koje korisnici dobijaju direktno od davaoca.

Od februara 2025. je izmenjena forma računa, u čemu se ogleda ta promena?

- Tačno tako, korisnici su dobili izmenjenu formu računa od februarskog računa, koja je isporučena u martu mesecu. Ono što je glavna, da kažem, karakteristika, u toj izmenjenoj formi, jeste da korisnici sada imaju jasan uvid u troškove po davaocima i takođe imaju jasan uvid u specifikaciju samih zaduženja, koliko su potrošili za koju uslugu. Takođe, njima je omogućeno da na osnovu šifre davaoca i šifre usluga sada jasno prepoznaju koja usluga je u nadležnosti kog davaoca usluge. Ono što je ostalo isto jeste da korisnici i dalje imaju informacije u vezi s vrstom obaveze - da li je to po redovnom računu, iz prethodnog perioda, po tužbama, da li je iz reprograma koje su sklopili u nekom prethodnom periodu. Imaju i informacije kako ostvariti pravo na popust, subvenciju, kako uložiti reklamaciju ili pristupiti aplikaciji e sanduče. Napomenula bih da sama izrada računa nije uticala ni na kakvu cenu što se tiče pružanja komunalnih usluga.

Koja sve JKP ili JP vrše naplatu preko vas?
- Sistem objedinjene naplate je najefikasniji i najekonomičniji način naknade usluge, tako da su to nama poverili JKP kao što su "Beogradske elektrane", "Beogradski vodovod i kanalizacija", "Gradska čistoća", takođe, tu je i JP "Gradsko stambeno". Tu je osnivač Skupština grada. Takođe, tu su i subjekti gde je osnivač gradska opština, kao što je Surčin, "10. oktobar" Barajevo. Ono što bih istakla je da su stambene zajednice poverile naplatu održavanja i upravljanja stambenom zajednicom "Infostan tehnogijama".

Na šta se građani najčešće žale?

- To su negde dve vrste primedbi ili reklamacija. Građani se mogu žaliti na račune, na matične podatke, na ime i prezime, da li je uplata proknjižena ili ne i to je negde u nadležnosti "Infostana" i to rešavamo na nivou "Infostan tehnologije". Takođe, građani mogu da se žale i žale se na sam obim i kvalitet pružene usluge, gde je nadležnost kod davaoca usluge. Mi primamo tu reklamaciju i prosleđujemo dalje na obradu davaocima usluga.

Foto: ST/Tamara Pavišić

Marina Marković, JKP "Infostan tehnologije"

Recimo, ako građani procene i misle da im je prevelik račun za vodu ili grejanje, da li kod vas ulažu žalbu ili kod proizvođača?
- Korisnici mogu da se odluče da li će kada prime račun i vide da je uvećan po nekom njihovom kriterijumu, uložiti žalbu kod nas u "Infostan tehnologijama" ili neposredno davaocu. Korisnicima je omogućeno da mogu uložiti reklamaciju u bilo kojoj ekspozituri što se tiče "Infostan tehnologija" ili putem elektronske pošte, koja je pablikovana na našem sajtu. Svaka korekcija, opravdanost ili neopravdanost same reklamacije je u nadležnosti davaoca, tako da mi korisnike obaveštavamo o samom toku tog predmeta reklamacije, a korekciju zaduženja isključivo radimo po nalogu davaoca ukoliko je sama reklamacija opravdana.

Ako neko nije plaćao račune izvesno vreme, da li dajete mogućnost otplate duga putem reprogama?
- Mi smo imali doskora akciju po važećem zaključku gradskog veća. Akcija reprograma je bila važeća do 31. novembra 2024, gde su korisnici imali mogućnost da otplate svoja dospela dugovanja na više mesečnih rata uz otpis kamate i dodatni otpis na glavni dug. U prethodnoj akciji reprograma je prvi put data mogućnost i posebne pogodnosti za kategorije penzionera i korisnika socijalnih davanja, ali sami uslovi su uvek propisani zaključkom gradskog veća. Trenutno nemamo važeću akciju reprograma, ali naši korisnici, ukoliko bude došlo do takve akcije, biće blagovremeno obavešteni.

Da li ste zadovoljni naplatom?
- "Infostan tehnologije" negde formira i štampa račune za 800.000 korisnika, mesečna naplata je preko 90 posto, dok je redovnih korisnika koji ostvaraju popust od pet, šest i sedam odsto 400.000. Te brojke svakako ukazuju da imamo dosta redovnih platiša koji savesno izmiruju svoje račune za komunalne usluge.

Od koga vi zapravo naplaćujete svoje usluge, od građana ili JKP?
- Ako mislite na samu proviziju što se tiče naše naplate i usluge objedinjene naplate, tu je procentualna naplata od strane davaoca. Mi imamo protokol na koji način regulišemo razmenu podataka, koji je to procenat vezano za samu uslugu koju "Infostan" pruža kao objedinjena naplata, korisnici ne plaćaju taj deo, to je dogovor, uz saglasnost grada, sa davaocima usluga.

Utuživanje dva puta godišnje

Da li ste u sistemu naplate preko izvšitelja?
- JKP "Infostan tehnologije" je u obavezi da podnosi predloge za izvšrenje nadležnim izvršiteljima koji isključivo rade komunalne predmete, u skladu sa Zakonom o izvršenju, član 3. Ono što je bitno da kažem, period na koji se utužuje, to je obično praksa dva puta godišnje, gde se vodi računa o jednogodišnjoj zastarelosti u odnosu na same isporučene račune za komunalne usluge.

Projekat je sufinansiran iz budžeta grada Beograda, gradske uprave grada Beograda, sekretarijata za informisanje

Foto: Grad Beograd

Grb grada Beograda

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading