BEOGRADSKE INSTITUCIJE I NJIHOV NAČIN RADA: JKP "Infostan tehnologije": Novi računi za jasniji uvid u zaduženja
Javno komunalno preduzeće "Infostan tehnologije" uvelo novine koje pomažu korisnicima

Foto: ST/Tamara Pavišić
Javno komunalno preduzeće "Infostan tehnologije" formira i štampa račune za oko 800.000 korisnika, a računi za februar, koji su građanima isporučeni u martu, stigli su u izmenjenoj/novoj formi. Šta je prednost novih računa i šta građani dobijaju njima, govori Marina Marković, direktorka sektora naplate JKP "Infostan tehnologije".
Foto: ST/Tamara Pavišić
Koje su nadležnosti JKP "Infostan tehnologije"?
Od februara 2025. je izmenjena forma računa, u čemu se ogleda ta promena?
Koja sve JKP ili JP vrše naplatu preko vas?
- Sistem objedinjene naplate je najefikasniji i najekonomičniji način naknade usluge, tako da su to nama poverili JKP kao što su "Beogradske elektrane", "Beogradski vodovod i kanalizacija", "Gradska čistoća", takođe, tu je i JP "Gradsko stambeno". Tu je osnivač Skupština grada. Takođe, tu su i subjekti gde je osnivač gradska opština, kao što je Surčin, "10. oktobar" Barajevo. Ono što bih istakla je da su stambene zajednice poverile naplatu održavanja i upravljanja stambenom zajednicom "Infostan tehnogijama".
Na šta se građani najčešće žale?

Foto: ST/Tamara Pavišić
Recimo, ako građani procene i misle da im je prevelik račun za vodu ili grejanje, da li kod vas ulažu žalbu ili kod proizvođača?
- Korisnici mogu da se odluče da li će kada prime račun i vide da je uvećan po nekom njihovom kriterijumu, uložiti žalbu kod nas u "Infostan tehnologijama" ili neposredno davaocu. Korisnicima je omogućeno da mogu uložiti reklamaciju u bilo kojoj ekspozituri što se tiče "Infostan tehnologija" ili putem elektronske pošte, koja je pablikovana na našem sajtu. Svaka korekcija, opravdanost ili neopravdanost same reklamacije je u nadležnosti davaoca, tako da mi korisnike obaveštavamo o samom toku tog predmeta reklamacije, a korekciju zaduženja isključivo radimo po nalogu davaoca ukoliko je sama reklamacija opravdana.
Ako neko nije plaćao račune izvesno vreme, da li dajete mogućnost otplate duga putem reprogama?
- Mi smo imali doskora akciju po važećem zaključku gradskog veća. Akcija reprograma je bila važeća do 31. novembra 2024, gde su korisnici imali mogućnost da otplate svoja dospela dugovanja na više mesečnih rata uz otpis kamate i dodatni otpis na glavni dug. U prethodnoj akciji reprograma je prvi put data mogućnost i posebne pogodnosti za kategorije penzionera i korisnika socijalnih davanja, ali sami uslovi su uvek propisani zaključkom gradskog veća. Trenutno nemamo važeću akciju reprograma, ali naši korisnici, ukoliko bude došlo do takve akcije, biće blagovremeno obavešteni.
Da li ste zadovoljni naplatom?
- "Infostan tehnologije" negde formira i štampa račune za 800.000 korisnika, mesečna naplata je preko 90 posto, dok je redovnih korisnika koji ostvaraju popust od pet, šest i sedam odsto 400.000. Te brojke svakako ukazuju da imamo dosta redovnih platiša koji savesno izmiruju svoje račune za komunalne usluge.
Od koga vi zapravo naplaćujete svoje usluge, od građana ili JKP?
- Ako mislite na samu proviziju što se tiče naše naplate i usluge objedinjene naplate, tu je procentualna naplata od strane davaoca. Mi imamo protokol na koji način regulišemo razmenu podataka, koji je to procenat vezano za samu uslugu koju "Infostan" pruža kao objedinjena naplata, korisnici ne plaćaju taj deo, to je dogovor, uz saglasnost grada, sa davaocima usluga.
Utuživanje dva puta godišnje
Da li ste u sistemu naplate preko izvšitelja?
- JKP "Infostan tehnologije" je u obavezi da podnosi predloge za izvšrenje nadležnim izvršiteljima koji isključivo rade komunalne predmete, u skladu sa Zakonom o izvršenju, član 3. Ono što je bitno da kažem, period na koji se utužuje, to je obično praksa dva puta godišnje, gde se vodi računa o jednogodišnjoj zastarelosti u odnosu na same isporučene račune za komunalne usluge.
Projekat je sufinansiran iz budžeta grada Beograda, gradske uprave grada Beograda, sekretarijata za informisanje
Foto: Grad Beograd
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)