IAKO STRAHUJU, TROŠE I NE PITAJU KOLIKO KOŠTA! Praznična euforija izvlači sve pare iz novčanika, na OVAJ korak se odlučuje sve više građana!
Neizostavni deo onlajn kupovine je i susret dostavljača i potrošača
Marko Dragić iz Nacionalne organizacije potrošača rekao je za RTS da su se navike kupovine promenile i da su se na onlajn kupovinu navikle sve starosne generacije.
Za samo tri poslednja meseca prošle godine za kupovinu robe preko interneta građani Srbije potrošili su 44, 1 milijardu dinara. Uz to su platili ukupno 215,8 miliona evra i 54, 4 miliona dolara za robu naručenu iz inostranstva.
Dragić navodi da je onlajn kupovina iz inostranstva kod građana Srbije u porastu, ali da je sigurnija kupovina sa nacionalnog tržišta.
– Nikad niko nije siguran kada daje svoje lične podatke, uvek postoji neka mogućnost da dođe do zloupotrebe. Kupci su zaštićeni kada kupuju na teritoriji Srbije, dok se naš zakon ne primenjuje ako kupuju van granice – istakao je on.
Iako je onlajn kupovina raste, i dalje ne može da naškodi tradionalnom vidu kupovine, ali može da je ugrozi.
– Ljudi su shvatili da je to brže i efikasnije, ali postoji uvek grupacija koja preferira da ode u prodavnicu da vidi proizvod ili proba nešto uživo – rekao je Dragić.
Neizostavni deo onlajn kupovine je i susret dostavljača i potrošača, koji se ponekad zakomplikuje.
– Dostavljač je dužan da isporuči proizvod na adresu koja je definisana na samoj pošiljci, a ne da se, narodski rečeno, potrošač vija po gradu sa dostavljačem. Nadležne institucije bi trebalo da sankcionišu pružaoce usluga koji tako postupaju - kazao je on.
Masovne su i žalbe kupaca, a Dragić navodi da se to najčešće odnosi na isporuku pogrešnog proizvoda, ali da se na vrhu liste žalbi nalazi i cena koja na kraju bude različita od one napisane na sajtu. U tim situacijama postoji zakonska mogućnost odustanka od kupovine u roku od 14 dana, ali i tu postoje određena pravila.
– Kupci koriste određeni vremenski period i nakon toga odluče da im se jednostavno ne sviđa i da žele da vrate proizvod. Proizvod koji se vraća mora biti u izvorom stanju, nekorišćen. Imamo slučajeve, pogotovo kada je garderoba u pitanju, da se proizvod upotrebi za na primer svečanu priliku i posle toga kupac hoće da ga vrati. Naravno, korišćeni proizvod nije moguće vratiti – zaključio je Dragić.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)