"OSETIO SAM UDAR, PROZOR JE BIO KOMPLETNO KRVAV": Stravična priča našeg pilota ledi krv u žilama

Autor:

Vesti

02.12.2024

21:45

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Problem sa pticama tokom leta

"OSETIO SAM UDAR, PROZOR JE BIO KOMPLETNO KRVAV": Stravična priča našeg pilota ledi krv u žilama

Foto: x/FL360aero

Da sa prirodom ne smemo da se šalimo i olako je shvatamo uvideli smo mnogo puta do sada. Još jedan dokaz za to je nesvakidašnja situacija koja se desila na hrvatskom aerodromu pre nekoliko dana, kada avion nije mogao da sleti usled oluje i vetra koji su ometali let, prenosi Blic. Reč je o aerodromu u Dubrovniku.

Takođe, avion kompanije TO Montenegro, 29. novembra je hitno prizemljen na beogradski aerodrom jer se sudario sa jatom ptica.

 Kako se piloti bore sa tim prirodnim pojavama, šta sve, osim vetra, može da utiče na bezbedno sletanje proveravali su reporteri "Blic TV" koji su razgovarali sa Stevanom Ignjatovićem, penzionisanim pilotom s bogatim iskustvom.

Prošao "vršačku školu"

Republika

Foto: pixabay.com

Nema razloga za strah tokom leta

- Apsolutno nemate razloga da se plašite s obzirom da piloti, koji su za komandama aviona, izuzetno su dobro obučeni za takvu vrstu nepredviđene situacije, a to je uletanje ptica u motor, oštećenje motora, požar motora i tome slično - rekao je Ignjatović u "Jutru na Blic".

U svim tim nepredviđenim situacijama, dodaje Ignjatović, pilot će prvenstveno probati da sleti nekim "normalnim manevrom".

- Ako vidi da mu to ne ide od ruke, on doda gas, stisne dugme i ode ili na novi krug ponovo da proba ili odlazi na aerodrom alternativu, što je propisano. Međutim, ja sam uvek govorio, s obzirom da sam završio čuvenu vršačku školu, ko nije naučio da sleće na vršačku košavu u ono vreme Jugoslavije, Dubrovačku buru i Riječku buru, taj neće moći da sleti nigde - kaže pilot Ignjatović.

Za primer naveo je situaciju od pre dve godine koja se dogodila u Engleskoj - kada sedam dana niko nije mogao da sleti na aerodrom. Jedini ko je sleteo bio je pilot "Er Srbije" upravo jer je, kako kaže Ignjatović, prošao tu "vršačku školu".

"Prozor je bio kompletno krvav"

Republika

Foto: pixabay.com

U slučaju nesreće avion ima prioritetno sletanje

Ovaj pilot imao je u svojoj bogatoj karijeri tri situacije u kojima su mu ptice uletale u motor.

- Tri puta sam imao u svojoj karijeri od 40 godina aktivnog letenja takvu situaciju. Jedan put je to bilo u Skoplju u fazi poletanja, jednom je bilo u Beogradu isto u fazi kad sam već poleteo i treći put me je ptica udarila u fazi sletanja tu negde oko Avale. Tada, kako je udarila u avion, zalepila se bukvalno, razlila se po mom delu kabine. Prozor je bio kompletno krvav i ono perje svuda zalepljeno da je kolega kopilot preuzeo komandu i najnormalnije sleteo - priseća se Ignjatović.

"Osetio sam udar"

 Što se tiče uletanja ptica u motor, seća se linije za Pariz.

- Posle jedno, pa hajde da kažem, minut i po od poletanja, mi smo bili tu negde na visini od nekih 500-600 metara kada je uletela, sad mogu da kažem, malo veća ptica ili ptičurina. Osetio sam taj udar. Po instrumentima sam video da je došlo do oštećenja motora. Ona je proletela kroz motor, sreća da se nije zapalio motor, što se često i dešava - ispričao je Ignjatović u "Jutru na Blic".

Iako piloti ne mogu mnogo da utiču na takve situacije, postoji par stvari koje ipak mogu da urade.

- Prvo treba da probate da sanirate štetu da ne bi nastala još veća, to je da u proceduri ugasite motor. Kada ste blizu aerodroma, vraćate se odmah. A na aerodromu proglašavate hitnu situaciju, slećete sa jednim motorom i u tom trenutku vi imate prioritet u odnosu na sve avione koji su tu oko aerodroma na koji treba da slete - objašnjava ovaj penzionisani pilot u "Jutru na Blic".

Kako je dodao, piloti dva puta godišnje idu na simulator gde vežbaju ponašanje u svim "mogućim i nemogućim situacijama".

- Pogotovo te stvari kod otkaza motora pod raznoraznim uslovima, pri jakom vetru, pri požaru, pri teškom oštećenju motora. Tako da, putnici ne treba da se plaše. Ljudi koji sede za komandama aviona su majstori svoga zanata, da kažem, jer letenje je zanat - kaže Ignjatović u "Jutru na Blic".

Ovakve situacije se, dodaju, najčešće događaju na jesen pored aerodroma koji je okružen poljoprivrednim zemljištem.

Bonus video:

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading