VEROVALI ILI NE: SAMOUSLUŽNO PRANJE KOLA POSKUPELO NA KVARNO! CENA ISTA, ALI JE PRANJE SKUPLJE 40 ODSTO
Da li je u pitanju obmana potrošača?
Žeton i dalje košta 100 dinara, što je dobra vest, loša je, međutim, da je vreme puškiranja znatno skraćeno. Ako perete auto u samouslužnim perionicama obratite pažnju na jednu stvar.
Tačnije, verovatno ste je već primetili, ali je pitanje da li ste joj pridali pažnju i shvatili da ste bili žrtva trika koji baš i nije na čast onima koji ove objekte za puškiranje vozila drže.
Cena žetona ostala je, kao što rekosmo, ista. I dalje je 100 dinara, ali je sa skraćenjem trajanja žetona ova usluga realno skuplja 40 odsto.
Svi koji sami puškiraju automobile znaju o čemu pričamo. Što bi rekao jedan čitalac koji nam se javio, oseća se kao da trenira neki sport jer čim ubaci žeton počinje da žuri i vodi trku s vremenom koje neumitno curi.
Proverili smo: s jednim žetonom sad možete da naprskate kola sapunicom i počnete ispiranje. Da biste lepo isprali auto neće vam biti dovoljan ni drugi žeton. Računajte da su tri žetona taman da auto spolja bude čist.
Pa još žeton ili dva za usisavanje automobila i možda bi vam se više isplatilo da odvezete kola u neku perionicu ili da sami zasučete rukave, potrošite malo vode i deterdženta (usisivač svakako imate) i bog da vas vidi.
Dodajmo, ukoliko želite da izvoskirate auto, namirišete ga i stavite sjaj na gume potrebni su vam novi žetoni. Zvanično, ponovićemo još jednom u čemu je štos, samouslužne perionice nisu podigle cene, već su samo skratile vreme za korišćenje žetona. Kao, nisu poskupeli, a, u stvari, jesu jer sad morate da platite znatno više da biste oprali auto onako kako treba.
A ŠTA REĆI?
Da li je u pitanju obmana potrošača? Mnogi, naravno, nisu ni primetili šta se dešava jer ko još proveravaminutažu za žeton dok pere auto. Prevare, u onom pravom smislu te reči, nema.
Ipak, da se radi o poslovnoj praksi za koju bi se moglo reći sve, osim da završe isti posao, imaju različite komentare. Jedni misle da je u pitanju zavera tj. dogovor vlasnika samouslužnih perionica, a drugi da je to logičan potez jer je sve poskupelo. Od vode i struje do hemije.
Manja gramaža, a veća blamaža
Ovo što su uradili vlasnici samouslužnih perionica, u stvari, isto je ono što rade mnogi proizvođači raznih, najčešće prehrambenih proizvoda.
Oni, naime, ne povećavaju cenu proizvoda (mada poneki čine i to), ali smanjuju gramažu, pa tako imamo čokolade od 80, 75 ili 70 grama, umesto 100 i tako dalje.
Takvih je slučajeva mnogo da je za ovu pojavu skovana i nova reč šrinkflacija. Engleska reč šrink znači smanjenje, a za inflaciju već znate šta je. I, kad se to upari, jasno je šta dobijamo.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)