ŠTA ZNAČI AKO DOBIJETE PRIVREMENO REŠENJE O PENZIJI? Zbog jedne stvari rešenje nije konačno, a evo i kako se to rešava!
PIO fond je otkrio šta se dešava i ako se uplati manji ili veći iznos od konačnog.
Ako dobijete privremeno rešenje o penziji, a ne znate šta to tačno znači, PIO Fond je detaljno objasnio sve pojedinosti.
- Privremeno rešenje o akontativnom iznosu penzije donosi se onda kada su ispunjeni uslovi za ostvarivanje prava na penziju, ali se, na osnovu činjenica i podataka utvrđenih u matičnoj evidenciji Fonda PIO, ne može odlučiti o konačnom iznosu penzije. U privremenom rešenju se navodi iz kojih razloga nije moguće odrediti konačan iznos penzije. Fond PIO po službenoj dužnosti potražuje nedostajuće podatke i donosi konačno rešenje, kada se otklone razlozi privremenosti rešenja, odnosno kada se pribave podaci koji su potrebni za donošenje konačnog rešenja - navode iz PIO fonda.
Ako u roku od tri godine od dana pravosnažnosti privremenog rešenja nisu utvrđene nedostajuće činjenice i podaci, akontativni iznos penzije postaje konačan, o čemu se donosi rešenje po službenoj dužnosti.
Ako se utvrdi da je korisniku isplaćen manji akontativni iznos penzije od konačnog iznosa, Fond će isplatu iznosa razlike izvršiti korisniku u celosti odjednom. Ako se utvrdi da je korisniku isplaćen veći akontativni iznos penzije od konačnog iznosa, Fond donosi rešenje o obavezi povraćaja više isplaćenog iznosa.
O načinu povraćaja, Fond i korisnik penzije se sporazumevaju. Ukoliko se Fond i korisnik ne sporazumeju o načinu povraćaja iznosa razlike, Fond vrši obustavu do 1/3 mesečnog iznosa penzije, sve dok se na taj način iznos razlike ne izmiri.
Zakonski rok za donošenje rešenja o pravima iz penzijskog i invalidskog osiguranja je do 60 dana i u 90 odsto predmeta Fond PIO donosi rešenja u ovom roku. Kada nedostaju podaci za neki od perioda osiguranja, postupak se produžava do obezbeđenja podataka. Kako bi uticali na brzinu trajanja postupka za ostvarivanje prava na penziju, budući korisnici penzija bi trebalo da vrše proveru svog ostvarenog staža osiguranja i uplaćenih doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje.
RF PIO je omogućio strankama da informacije o svojim podacima unetim u matičnu evidenciju Fonda mogu da dobiju ne samo na šalterima Fonda, već i preko sajta Fonda, putem svojih računara, koristeći jedinstveni PIN kod. Građani mogu, uz popunjen zahtev i ličnu kartu, da dobiju PIN kod besplatno na šalterima svih filijla i službi filijala Fonda odmah po podnetom zahtevu. PIN kod može da se koristi neograničeno, garantuje zaštitu podataka i sigurnost uvida.
BONUS VIDEO
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)