OTKRIVAMO TAJNE NOVOG SISTEMA U ŠKOLAMA: Učenici će imati DOSIJE, a razredne starešine moraće da rade OVO!
Razredne starešine preuzimaju veću odgovornost za mentalno zdravlje dece
Novi fokus u obrazovnom sistemu
Od ovog meseca, razredne starešine u školama širom Srbije preuzimaju još odgovorniju ulogu u svakodnevnom školskom radu. Pored praćenja postizanja uspeha u obrazovanju, pratiće i mentalni sklop dece. Novine u vaspitno-obrazovnom sistemu su uvedene zbog sve većeg nasilja među vršnjacima u osnovnim i srednjim školama, piše Kurir.
**Novi pristup vaspitno-obrazovnom sistemu**
Prema novim merama, razredni starešina ima obavezu da prati vladanje i ponašanje dece, koje će da evidentira u pisanoj formi, šalje izveštaje i praktično pravi đačke dosijee. Odeljinski starešina postaje ključna tačka dodira između kolega zaposlenih, dece i roditelja.
- Podaci koje mi prikupljamo su podaci koji su isključivo vezani za školu nisu lične prirode. I vezani su kroz ocenjivanje ponašanja, kroz jedno formativno praćenje učenika, moraju kasnije biti pretočeni u jednobrojčano ocenjivanje, zbog toga je sve to važno, a odeljinski starešina kao tačka dodira između kolega zaposlenih, između dece i roditelja je najvažnije tom trouglu - rekao je Darko Eger direktor OŠ Kneginja Milica.
Pored roditelja i razrednih starešina, trebalo bi uključiti i druge strukture, smatraju stručnjaci. Razredni starešina može uputiti psiholozima koji se bave mentalnim i duševnim stanjem, kako bi oni kasnije razgovarali sa roditeljima i uputili ih na sledeće korake.
- I negde razredni starešina da to upućuje psiholozima koji apsolutno znaju da se bave mentalnim i duševnim stanjem, i možda oni kasnije da razgovaraju sa roditeljima I da ih upute na neke sledeće korake. Razredni starešina bi svakako trebalo da prođe kroz obuku ili da dobiju instrukcije i smernice na šta da obrate pažnju - kaže Dragica Danilović, psiholog za Kurir.
Neophodno je da se roditelji što više uključe u rad škole, i rad sa detetom, posebno kada dodje do nečega što spada u vaspitnu meru smanjenja ocene vladanja. Naime, potrebno da se čitav taj proces zajednički proprati sa školom i roditeljima, apeluju stručnjaci. Kako dodaju, jedino je tako zagarantovan uspeh.
**Značaj uključivanja roditelja**
Neophodno je da se roditelji što više uključe u rad škole i rad sa detetom, posebno kada dođe do nečega što spada u vaspitnu meru smanjenja ocene vladanja. Stručnjaci apeluju da se ceo proces zajednički prati sa školom i roditeljima, jer jedino je tako zagarantovan uspeh.
Očigledno je da obrazovni sistem prepoznaje potrebu za sveobuhvatnijim pristupom vaspitanju i obrazovanju dece, stavljajući naglasak na njihovo mentalno zdravlje i ponašanje. Sve ovo ukazuje na važnost saradnje između škole, roditelja i stručnjaka u cilju stvaranja sigurnijeg i podsticajnijeg okruženja za decu.
(Kurir)
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO
Komentari (0)