TURISTIČKE AGENCIJE VIŠE NEĆE MOĆI DA VARAJU TURISTE! Novi sistem krenuo sa radom, uvodi se CIS KOD!

Autor:

Vesti

08.11.2023

13:48

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Dešava se da putnici koji plate aranžmane ostanu i bez putovanja i novca, ili da na povrat para čekaju dugo, a aktuelan slučaj turističke agencije koja nije izmirila poreske obaveze pokrenuo je brojna pitanja o bezbednosti putnika.

TURISTIČKE AGENCIJE VIŠE NEĆE MOĆI DA VARAJU TURISTE! Novi sistem krenuo sa radom, uvodi se CIS KOD!

Foto: Tanjug/T. VALIČ

Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija YUTA, Aleksandar Seničić, rekao je za Blic da je uveden novi jedinstveni sistem garancije i provere za sve turističke agencije kako bi se izbegle ovakve situacije.

- Garancije putovanja biće izdavane iz tog sistema i putnik će imati jedinstveni broj gde će moći da vidi da li je njegovo putovanje u redu. Ukoliko putnici ne dobiju takav papir, onda neće biti zaštićeni - kaže Seničić.

Foto: Tanjug/T. VALIČ

Aleksandar Seničić, direktor YUTA

Novi sistem od 1. oktobra

Milan Lainović iz YUTA kaže da je novi sistem garancije i provere agencija stupio na snagu od 1. oktobra.

- Novi sistem, takozvani Centralni informacioni sistem ili CIS, obezbeđuje da svaki putnik bude u tom sistemu i u okviru njega će svaka turistička agencija morati da mu izda garanciju posle uplate aranžmana. Tom garancijom svaki putnik će moći da zna da li je turistička agencija uplatila sredstva i da ista agencija garantuje za njegov novac koji je već uplatio - objašnjava za Blic Lainović.

Prema njegovim rečima, to je novina koja je izuzetno važna jer pokriva svakog putnika, a samim tim i agenciju. Na ovaj način, uz svoj bezbednosni kod, putnik može bezbedno da putuje, da ne razmišlja šta će biti sa njegovim novcem u bilo kojoj situaciji koja može da se desi. 

Osiguranje od otkaza aranžmana

U YUTA podsećaju i na mogućnost uplate osiguranja od otkaza aranžmana. Kako je još ranije objasnio direktor Seničić ''kada se uplaćuje aranžman na duži rok neophodno je pitatiu agenciji za osiguranje o otkazu putovanja, jer mogu da se dese i nepredviđene okolnosti, da iskrsnu problemi pogotovo kod ljudi koji imaju stare roditelje i malu decu, jer bi moglo da dođe do problema koji mogu sprečiti da odu na putovanja''.

- Sa ''first minute'' ponudama u vrlo rigidni uslovi otkazivanja putovanja i možete ostati bez velikog dela novca. Da bi se to sprečilo, predlažemo da se kupi posebna polisa za otkaz aranžmana. U tom slučaju se može povratiti novac od osiguravača bez obzira na okolnosti otkaza.

Sve će biti u sistemu 

Lainović kaže da će na ovaj način putnik posle uplate, kroz sistem CIS-a lako moći uvek da proveri da li je turistička agencija uradila sve što je potrebno.

- Novi CIS će takođe pokazati i gde su putnici otputovali. Dakle, u slučaju nekih nepredviđenih okolnosti i vanrednih situacija, imaćemo broj telefona putnika, adrese, u kom hotelu je smešten i drugo. Postojaće potpuna evidencija neophodnih podataka. Takođe je bitno što će sve biti povezano sa Poreskom upravom koja će imati uvid u poslovanje svih turističkih agencija - napominje Lainović i dodaje da je obavezno da svaka turistička agencija i organizatori putovanja imaju licencu, bankarsku garanciju, ili od osiguranja garanciju za obavljanje delatnosti.

Iz YUTA podsećaju putnike da uvek pročitaju i sve što piše u opštim uslovima putovanja i sve što potpisuju. Milan Lainović kaže da je ugovor o putovanju vrlo bitan i kada ga potpišu jedini je validan kod turističke inspekcije, na sudu i pred drugim nadležnim organima. 

''Pazite s kim putujete''

Takođe, savetuje putnike da vode računa prilikom odabira turističke agencije.

- Mora se voditi računa sa kim se putuje. Što se tiče agencije koje su članice YUTA, putnici treba da znaju da su sa njima zaštićeni zato što kod nas postoje organi koji se bave zaštitom putnika, i u situacijama ako ne dobiju odgovarajući hotel i druge usluge.

Naši putnici imaju pravo da se žale YUTA, jer smo mi neko ko će praviti medijaciju između putnika i turističke agencije. Turističke agencije su dužne da poštuju odluke tela u YUTA koji se bave tim delom, pošto je to po statutu udruženja. Samim tim i agencija i putnici dolaze do poravnanja nekih stvari i to se automatski dešava bez prisustva nadležnih organa. Jer, ako turistička agencija uđe u kontrolu više nemate mogućnost da razgovarate sa agencijom i u tom slučaju inspekcija kažnjava ili ne kažnjava agenciju, dok putnik mora da ide zvaničnim putem, putem suda. U sklopu YUTA su i advokat koji daje savete ne samo agencijama, već i putnicima - kaže Lainović za Blic. 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

 

Komentari (0)

Loading