RODITELJI DIŽU KREDITE DA DECI PLATE PRIVATNE ČASOVE! Na njih sad idu i odlikaši i ponavljači! KO JE ZAKAZAO!?
Iako je ovaj vid nastave ranije mahom bio rezervisan za bolje situirane mame i tate i ambicioznije đake koji su želeli da "nauće više nego što to pokriva standarno gradivo", sada roditelji neretko dižu kredite da plate privatne profesore kako bi im decu naučili "bar za dvojku".
Privatni časovi i vid nastave "jedan na jedan", pored redovne škole, postali su svakodnevnica gotovo svih đaka u Srbiji, ali i njihovih roditelja koji mesečno za dodatno podučavanje svoje dece moraju da izdvoje i polovinu prosečne plate u Srbiji i to pod uslovom da imaju samo jedno.
Iako je ovaj vid nastave ranije mahom bio rezervisan za bolje situirane mame i tate i ambicioznije đake koji su želeli da "nauće više nego što to pokriva standarno gradivo", sada roditelji neretko dižu kredite da plate privatne profesore kako bi im decu naučili "bar za dvojku".
Kolika je "navala" na privatne profesore, prevashodno one koji predaju jezike i prirodne nauke, najbolje ilustruje podatak da od celog Petlovog brda pa do Ceraka u Beogradu, ne može se naći ni jedan slobodan termin za časove engleskog, srpskog i nemačkog jezika, kao i matematike, fizike i hemije, i to do kraja školske godine.
Marija M., mama jednog sedmaka sa Petlovog brda, kaže da roditelji sve češće, usled nedostatka nastavnog kadra u privatnom sektoru i nemogućnošću da im deca u redovnoj školi nauče gradovo za ocenu koju žele, pristaju da na jednom privatnom času bude i do petoro đaka.
Cene privatnih časova
Matematika - od 1.000 -1.800 - dvočas
Fizika - 800 - 2.000 - dvočas
Hemija - 1.000 - 2.500 dvočas
Jezici (srpski, engleski, nemački) - 800 - 1.800 dinara - dvočas
- Moje dete nije loš đak, ali to nije zahvaljujući privatnim časovima koje plaćam. I ne mogu da kažem ni da mi je dete lenjo, jednostavno, u školi u koju ide kod nas u kraju, slabo može nešto da nauči. Nastavnici su ili nezainteresovani ili previše traže a deci ne umeju da prenesu znanje. Sećam se kad mi je sin bio peti razred, prvi čas nemačkog jezika, profesorka je u njegovom odeljenju gde niko nije znao da bekne nemački, sve vreme parlala na nemačkom i celu tablu ispisala da deca nisu znala ni da prepisu ono što je napisala. Ja nemački ne znam i jedino što mi je bilo preostalo, jeste da nađem profesorku nemačkog - navela je Marija samo jedan od primera zašto je detetu morala da angažuje privatnu profesorku i svakog meseca je plaća 6.400 dinara, odnosno 800 po jednom času.
Marija kaže da osim nemačkog, detetu privatne časove plaća za još pet predmeta - engleski, srpski, matematiku, fiziku i hemiju i da je to mesečno košta oko 40.000. dinara. Dodaje da ne poznaje roditelja koji za sve prirodne nauke i jezike deci ne plaćaju privatne profesore.
To potvrđuje i profesor matematike sa Vidikovca, koji ističe da je pre pet godina odlučio da napusti posao u jednoj osnovnoj školi u Beogradu, jer mu je ovako isplativije da radi.
- Meni su termini popunjeni ne do kraja ove školske godine, već do kraja one druge. Ko jednom zauzme termin, on ga se ne odriče, jer zna da termina za matematiku nigde u kraju nema, nema ga uopšte u Beogradu. I ne samo za matematiku, nego i za ostale prirodine nauke, čujem od kolega da su traženi i profesori engleskog, nemačkog, srpskog, ali tu se opet i može, ako čovek ima sreće, poneki slobodan termin i naći. Ja radim isključivo "jedan i jedan", ali znam kolege koji u stanovima imaju prave male učionice. Po petoro ih je na času, jednostavno ljudi su prinuđeni na to da pristaju... - priča ovaj profesor koji je želeo da ostane anoniman i dodaje.
- Ne znam šta bih vam rekao, sve su to pametna deca, brzo "kontaju" kad im se lepo objasni i ne znam šta je problem i kako kolege ne mogu da ih nauče u redovnoj školi. Tačno je da kad kod mene prvi put dođu da ne znaju i da plaćanje privatnih časova danas nije hir već potreba. Profesori im je sa jedne strane puno traže, a sa druge malo daju. I većina njih idu na privatne časove iz više predmeta. I ono što je najgore, svi oni osećaju veliku grižu savesti što im roditelji izdvajaju toliki novac za privatne profesore - priča ovaj čovek.
Predsednik Foruma srednjih stručnih škola Milorad Antić kaže da je tačno da u Srbiji roditelji deci plaćaju "dvostruko za obrazovanje"!
- Tačno je da deca u školi malo šta mogu da nauče i tačno je da roditelji, osim što plaćaju redovno škole, izdvajaju brdo para za privatne nastavnike, tačno je i da su termini kod privatnih nastavnika, posebno kad su jezici i prirodne nauke u pitanju, svi zauzeti. Mene ljudi zovu i mole da im nađem privatne nastavnike, ja zovem i molim kolege i nemaju gde da tu dece ubace. I nije tačno da je problem tu u deci, koja neće da uče. Svaki profesor, nastavnik, učitelj dužan je da napravi pripremu za čas, prilagođenu prosečnim mogućnostima odeljenja kome predaje. Aj da vidimo ko to radi i ko ga je iskontrolisao da li to radi i da li to realizuje - kaže Antić i nastavlja.
- Deca jesu drugačija nego što su nekad bila i treba mnogo kreativnosti, volje i želje imati da ih za nešto zainteresujete. Ali iskreno, malo ko to u školama i pokušava i radi. Skoro sam baš pričao sa kolegama i pomenuše mi jednog dečka, profesora istorije u jednoj školi, inače je i DJ... On decu istoriju uči kroz filmove, muziku, i kod njega deca istoriju nikad ne uče, ali je svi znaju. E, o tome pričam. Činjenica je da naše škole mahom nemaju kabinete, ili bar nemaju dobre kabinete za matematiku, fiziku, hemiju, ali moramo da znamo da su ta hemija, fizika, matematika svuda oko nas i da možemo nešto i bez tih kabineta da objasnimo i naučimo nečemu decu. Nema kabinete ni onaj što predaje deci u stanu pa ih opet nauči nečemu - zaključuje Antić.
Bonus video.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (1)
Bb
23.10.2023 13:57
Problem jeste da profesori u skolama nisu zaiteresovani da posvete svakom detetu paznju i da ponove ako neko ne razume, vazno da su oni ispunili svoj cas po planu i programu i drugo ih ne zanima. A drugi problem jeste taj da je gradivo mnogo tesko i da nasa deca uce mnogo vise od sve dece iz ostalih zemalja. Definitivno gradivo ne odgovara uzeastu dece jer je pretesko, a pri tom ni profesori u skolama se ne trude da im to pojednostave i da im se posvete.