UVODI SE NOV PREDMET U OSNOVNIM ŠKOLAMA: Znanje se ne proverava preko kontrolnih i pismenih, časove NEĆE držati nastavnici!
U planu je uvođenje novog izbornog predmeta “Vrlina i vrednosti kao životni kompas” za učenike osnovnih škola u Srbiji.
Od 1. septembra, učenici osnovnih škola od petog do osmog razreda imaće novi izborni predmet “Vrlina i vrednosti kao životni kompas”.
Uvođenje izbornog predmeta "Vrlina i vrednosti kao životni kompas" za učenike osnovnih škola od petog do osmog razreda zvuči samo je jedan od koraka ka obogaćivanju obrazovnog iskustva učenika. Ovaj predmet ima za cilj da se bavi temama vezanim za vrednosti, moral, porodicu, zdravlje, obrazovanje, mir i druge slične aspekte života, prenosi Mondo.
Predmet "Vrlina i vrednosti kao životni kompas" ima za cilj da podstakne razgovor i razmišljanje učenika o važnim životnim vrednostima i temama. Kroz ovaj predmet, učenici bi trebali da razvijaju svoju svest o moralnim principima, odgovornosti, saradnji i drugim aspektima koji oblikuju njihovo ponašanje i stavove.
Slobodna nastavna aktivnost
Ovaj predmet se koncipira kao slobodna nastavna aktivnost, što znači da učenici imaju mogućnost da ga izaberu kao izborni predmet. To omogućava fleksibilnost i priliku da učenici sami biraju da li će učestvovati u njemu i u kom razredu će to učiniti.
Program predmeta je podeljen u dva nivoa. Prvi nivo obuhvata peti i šesti razred, dok drugi nivo obuhvata sedmi i osmi razred. Ovakva podela omogućava prilagodljivost sadržaja i pristupa u zavisnosti od uzrasta i razvojnih potreba učenika.
Odsustvo pismenih i kontrolnih zadataka
Predmet neće uključivati tradicionalne pismene i kontrolne zadatke. Umesto toga, fokus će biti na otvorenim diskusijama, razgovorima i interaktivnom učenju. Ova pristup omogućava dublje razumevanje i razmišljanje o temama.
Odluka o uvođenju ovog predmeta trebala bi biti usvojena na sednici Nacionalnog prosvetnog saveta. Ukoliko bude usvojena, očekuje se da će predmet postati deo izbornog programa za učenike od petog do osmog razreda od 1. septembra.
Uvođenje ovakvog izbornog predmeta ukazuje na težnju da se osim akademskog znanja, učenicima pruži prilika da razmišljaju o vrednostima i moralnim pitanjima koja su važna za njihov lični i društveni razvoj. Ova inicijativa može doprineti razvoju holističkog obrazovanja i podržati učenike u razvoju svojih karakterističnih vrednosti i etičkih principa.
- Učenici će imati priliku da se na jedan aktivan način bave životnim vrednostima, ljudskim vrlinama, zatim socijalnim veštinama potrebnim da se živi u skladu sa vrednostima i vrlinama. Jedan tematski blok je posvećen ustanovama koje se bave opštim dobrom, pomaganjem drugima, volontiranjem, solidarnošću, kao i Crvenim krstom - ističe Vlahovićeva.
Slobodna nastavna aktivnost postaje obavezna kada je učenik izabere, sa jednim časom nedeljno, ali se ocenjuje opisno i ne utiče na školski uspeh. Zavod je predložio da realizatori budu psiholozi i pedagozi, koji su svakako vrlo obučeni da interaktivno rade sa decom.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO
Komentari (0)