PEŠACI, NEK VAM JE BOG U POMOĆI! Novi zakon o elektičnim trotinetima podigao buru, ŽESTOKA RASPRAVA!

Autor:

Vesti

19.01.2023

16:58

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Po nacrtu novog zakona, imaće pravo da se kreću i trotoarima, što se ocenjuje kao opasno rešenje.

PEŠACI, NEK VAM JE BOG U POMOĆI! Novi zakon o elektičnim trotinetima podigao buru, ŽESTOKA RASPRAVA!

Foto: shutterstock

Ukoliko na prolećnom zasedanju Skupštine Srbije prođe nacrt zakona o izmenama i dopunama Zakona o bezbednosti saobraćaja, koji prvi put uvodi u zakon električne trotinete i predviđa da se kreću trotoarima, pešacima će trebati refleksi komandosa da ih izbegnu.

Naime, predviđeno je da se kreću biciklističkim stazama, a tamo gde ih nema - na površinama kojima se kreću pešaci, gde će morati da poštuju ograničenje od pet kilometara na sat. Pitanje je, međutim, kako će saobraćajci da ih kontrolišu.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, ironično je objavio na Tviteru kako bi mogao da izgleda dan pešaka, ako ovakav nacrt zakona prođe.

- Kada izlaze iz zgrade ili lokala na trotoar, moraće da pogledaju levo - desno - levo, kada hoće da se jave na mobilni telefon, moraće da drže lakat uz telo, neće smeti naglo da stanu ili menjaju način kretanja, ako vodi malo dete sa sobom, moraće čvrsto da ga drži za ruku, ako gura kolica sa bebom ispred sebe, moraće da zastane ispred svakog ćoška da osmotri ide li trotinet... Ako vodi psa, pešak će morati da ga na kratkom povocu drži tik uz nogu, ako sretne dragu osobu, neće smeti da raširi ruke da je zagrli - napisao je Okanović i dodao:

- Pešaci sa lošim sluhom moraće da pojačaju slušni aparat na maksimum, a slepi i slaboviti da pažljivije upotrebljavaju beli štap.

U izjavi za Republiku podseća da će u Parizu biti organizovan referendum da se zabrane trotineti koji se iznajmljuju.

Šta je problem? Ova slika trotineta će se drastično promeniti kada dođu kompanije koje se bave iznajmljivanjem, kao što je situacija u gradovima u svetu. Nacrt zakona predviđa da se električni trotineti kreću biciklističkim stazama, a gde ih nema, trotoarima. To znači da će se trotoari pretvoriti u staze za trotinete. Znam mnogo ljudi koje zamalo udario trotinet kad su izlazili iz zgrade ili lokala - kaže Okanović.

S druge strane, saobraćajni inženjer Milan Božović ističe da niko u Evropi nema idelano rešenje za uređenje ovog pitanja, ali da je još gore da se trotineti kreću po kolovozu.

- U protekle dve godine zabeleženo je osam incidenata sa trotinetima u kojima nije bilo mrtvih. To je negde bio argument da trotineti ostanu na trotoaru koji ja podržavam, ne zato što smatram da treba mešati pešački i saobraćaj trotineta ili da pešaci treba da umanje svoj komfor, već zato što treba primeniti sve mere da ne raste broj poginulih - povlači Božović.

Prema njegovim rečima, savremeni trotineti imaju opciju da se uključi ograničenje brzine- na propisanih 5 kilometara na sat, a svaki lokal, ulaz u zgradu ima kameru, pa brzina može da se veštači.

Zatim, dodaje, neće moći da se poštuje propis za brzinu prilikom kretanja po trotoaru.

- Čemu trotinet ako se kreće pet kilometara na sat, ko će hteti da ga vozi? Pod velikim znakom pitanja je i da li on može da se vozi tom brzinom zbog balansiranja. Ko će kontrolisati tu brzinu i kako će sankcionisati? U nacrtu zakona ne piše ništa posebno, ali primenjuje se odredba koja kaže da kontrolu zakona sprovodi saobraćajna policija. Oni trenutno nemaju uređaj za praćenje te brzine, svi uređaju idu od 30 kilometa na sat, pa na gore - ističe Okanović i dodaje:

- Zamislite, patrola u Knez Mihailovoj ulici, vozač ih vidi, okrene se i ode, da neće da ga jure. Predviđeno je da vozač trotineta uz sebe mora da ima tehničku dokumentaciju, ali ja mogu da uzmem tuđu i kako će da znaju da je to baš moje, jer nema registracije. Najveći rizik je za pešake, istraživanja su pokazala da u tim nezgodama najviše stradaju deca do 14 godina i stariji od 60.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

Komentari (1)

Loading
Pesak

19.01.2023 21:20

Samo nam nadstaju trotineti, brzi, besumni, bez zvucne i svetlosne signaliacije, brzovozeci na trotoarima koje su vlasnicu restorana i kafica toliko suzili svojim bastama da ni dvoje ljudi ne mogu normalno da prodju jedan pored drugog. Zakonodavci ce i ovog puta nadmasiti sebe a pesaci, neka im je bog u pomoci. I pitanje veoma znacajno: kako identifikovati trotinet i trotinetistu kada obori pesaka, a zakon mu tu mogucnost gura u ruke, kada nemaju ni dozvolu za voznju tog cuda a koj nije ni registrovano, pa ne mora ni da bude tehnicki isravno? Da li znate da ima drzava gde vozaci nisu tako bahati kao kod nas, pa su elektricni trotineti ZABRANJENI. Promislite malo i o tome!!