KADA VIDITE OVU NALEPNICU NA UREĐAJU NIKAKO GA NE KUPUJTE: Trgovci lepe nove OZNAKE na kućne aparate, otkrivamo šta znače OBELEŽJA
Nove nalepnice na kućnim aparatima zbunile su potrošače. Ipak, one su jedan od važnih kriterijuma prilikom donošenja odluke o kupovini, a evo šta tačno označavaju

Foto: Profimedia
Od 1. marta ove godine bela tehnika dobila je nove oznake koje su još više zbunile potrošače.
Ideja iza novih oznaka, kako naglašavaju stručnjaci, jeste podizanje svesti o potrošnji struje, kao i upotreba energetski efikasnijih uređaja u domaćinstvima, kako bi se globalna potrošnja smanjila.
- Promenjen je sistem označavanja u Evropskoj Uniji, nalepnice su vezane za energetsku efikasnost. Novim označavanjem se olakšava korisnicima da jednostavnije i informisanije biraju uređaje sa većom energetskom efikasnošću. Umesto stare skale, data je nova, jednostavnija. Svaka oznaka znači stepen energetske efikasnosti. Najbolje je na sajtu EU pogledati i videti šta kod njih oznake zapravo znače - naveo je Petar Bogosavljević iz Pokreta za zaštitu potrošača za Republiku.
Umesto dosadašnjih oznaka od A do D, uvedena je skala od A do G, a izbačeni su razredi A+, A++ i A+++.
Foto: Profimedia
Goran Papović iz Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača ističe da se u suštini ništa nije promenilo, ali da se treba usaglasiti po standardima EU.
- Do sada je bilo od A+, A++, A+++ do D, što je zbunjivalo potrošače. Reč je o energetskoj efikasnosti aparata. Ništa tu nije novo. Faktički, treba se usaglasiti po tome. Mi treba da utvrdimo usaglašavanje. U Srbiji je već bilo A+++, ali mora da se usaglasi sa standardima EU - objasnio je Papović za Republiku.
Papović je naveo da je A najsigurnija oznaka sa najmanjom potrošnjom i najvećom efikasnošću. G je oznaka aparata koji su najmanje efikasni.
- Drugačiji je način rada motora, i ušteda od oznake do oznake, odnosno od aparata do aparata - istakao je Papović.
Uvođenjem novih oznaka, javio se i još jedan problem. Naime, trgovci su počeli sami da ih lepe.
- Ono što je zanimljivo jeste da su kod nas trgovci počeli da lepe nalepnice. Koliko je verovati trgovcu za razliku od proizvođača? Moraju prvo proizvođači to da definišu i da odgovaraju po tom standardu - podvukao je Papović
Na novoj energetskoj nalepnici obavezan je i QR kod. Njegovim skeniranjem mobilnim telefonom potrošači mogu da pristupe bazi podataka EU za energetsko očitavanje (EPRL). Tu se nalaze podaci o efikasnosti uređaja i njegovim tehničkim karakteristikama.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO:
Komentari (2)
Erak
16.12.2021 16:57
Valjda to proizvođač treba da uradi. Svi oni imaju tu svoje servise i zastupnike. Ovo mi je kao da pekar sedne u lokomotivu i kaže "Samo malo ću ja, tu do Inđije." U ovoj zemlji moraš kredit podići da kupiš mikser, jaja, šećer, čokoladu i napraviš neki kolač, to je pravi problem.
Majka
17.12.2021 13:35
Bas naprotiv, treba kupovati sa nalepnicom...najbolji su A pa B itd.