Samo od jednog posla šteta pet miliona evra! Izvršni direktor "Železnica" mulja sa nemačkom firmom

Autor:

Vesti

08.04.2020

05:53

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Nema kraja muljanju u "Infrastrukturi železnice". Iza svake od njih, kao glavni akter, po pravilu stoji izvršni direktor Milan Maksimović. O njegovim malverzacijama Srpski telegraf je objavio nekoliko tekstova poslednjih dana, a ova koju smo otkrili i danas pišemo o njoj napravila je firmi štetu od najmanje pet miliona evra.

RepublikaFoto: Tanjug/Dimitrije Goll
Milan Maksimović

Kako za naš list otkrivaju izvori iz železnice, u toku je realizacija projekta obnove deonice pruge tunel Straževica (ulaz) - Jajinci - Mala Krsna, koji se finansira iz sredstava EBRD. Ugovor o izvođenju radova zaključen je između "Infrastruktura železnice", kao investitora, i "KOLOS rail" i "Energoprojekta" (u zajedničkoj ponudi), kao izvođača. Ugovorna obaveza izvođača je nabavka tucanika sa dopremom na deponiju u zoni gradilišta, po ceni od 21 evra po metru kubnom. Za izvođača nabavku tucanika obavlja njihov podizvođač firma "Bauwesen".

I tu ne bi bilo ničeg spornog da izvršni direktor za upravljanje javnom železničkom infrastrukturom Milan Maksimović nije preuzeo ovu ugovornu obavezu i naložio Sektoru za nabavke i centralna stovarišta "Infrastruktura železnice" da nabavi tucanik na teret ovog javnog preduzeća. Preuzimanjem ove obaveze automatski je na "Infrastrukturu" preneta i odgovornost za sva kašnjenja u izvođenju radova. A trenutno se kasni 140 radnih dana.

- Da stvar bude još gora, odlukom Maksimovića, "Infrastruktura" je preuzela obavezu nabavke i transporta tucanika sa istovarom na kolosek, a ne na deponiju, po ceni od čak 40 evra po metru kubnom. Imajući u vidu da je za navedeno gradilište potrebno 125.000 metara kubnih tucanika, direktna šteta samo po osnovu razlike u ceni iznosi 2.375.000 evra. Uvećana za troškove transporta, ukupna direktna šteta iznosi više od 5.000.000 evra - objašnjava naš sagovornik, dobro upućen u sva muljanja u železnici.

Evo kako se urniše firma

- Prema ugovoru, izvođač preuzima obavezu da nabavi i dopremi tucanik u zonu gradilišta po ceni od 21 evro po metru kubnom

- Direktor Maksimović donosi odluku da ovu obavezu preuzme "Infrastruktura" iako je ta firma investitor

- "Infrastruktura" preuzima obavezu po ceni od čak 40 evra po metru kubnom

- Samo po osnovu razlike u ceni od 19 evra po metru kubnom šteta je 2.375.000 evra (jer je potrebno 125.000 metara kubnih tucanika)

- Dodatna šteta se pravi jer mora da se plati i transport pošto nije dogovorena isporuka do zone gradilišta

- Tako direktna šteta prelazi 5.000.000 evra

- Drugi projekti koji su u toku zaustavljaju se jer je zbog odluke Maksimovića obustavljena isporuka tucanika na ta gradilišta pošto tucanik odlazi na deonicu Jajinci - Mala Krsna

- Time se pravi indirektna šteta od nekoliko desetina miliona evra

I tu nije kraj, kaže izvor našeg lista:

- Iznos sredstava po osnovu nabavke tucanika, što je bila obaveza izvođača, preusmeren je za sanaciju tunela Lipe, iako za tim nije bilo potrebe, budući da je novac za sanaciju tog tunela bio obezbeđen kroz dodatne radove iz sredstava EBRD.

Prema informacijama iz "Infrastrukture", indirektna šteta od ovakvog postupanja Maksimovića i njegovih najbližih saradnika meri se desetinama miliona evra zbog zastoja i sprečavanja realizacije drugih projekata na rekonstrukciji pruga, koji su u toku, a od velikog su značaja za srpsku privredu i treba da se završe pre početka radova na izgradnji brze pruge od Novog Sada do Subotice. Projekti koji su u toku, a čija je realizacija dovedena u pitanje su rekonstrukcija pruga Senta-Subotica, Kumane - Banatsko Miloševo, MSK Kikinda - Kikinda, Crveni Krst - Zaječar. Njihov završetak je u direktnoj vezi sa dopremom tucanika u zone gradilišta, koja je obustavljena zbog naloga izvršnog direktora da se tucanik, suprotno ugovoru, o trošku "Infrastrukture" dopremi na gradilište Jajinci - Mala Krsna. 

Čeka se odgovor Železnica

Srpski telegraf poslao je pitanja za direktora Maksimovića i JP „Infrastruktura že le zni ce“, ali do zaključenja izdanja nismo dobili odgovor. 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (3)

Loading
zoki

08.04.2020 06:31

i . Zasto se takve lopine postavljaju na vodeca mesta i zasto se ne zatvaraju ????

Dragan

08.04.2020 08:35

Hapsi milicijo !