SNIŽENJE CENA KARATA JE POKUŠAJ VRAĆANJA POVERENJA GRAĐANA U SVOJ GRAD! Šapić: Nije nam ideja da uvodimo represivne mere, već...

Autor:

Vesti

10.04.2023

21:38

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

On je ponovio da se čitav koncept validatora sastojao u tome da budu izvor informacija, ali te informacije nisu bile relevantne jer se validiralo samo oko 20 odsto putnika.

SNIŽENJE CENA KARATA JE POKUŠAJ VRAĆANJA POVERENJA GRAĐANA U SVOJ GRAD! Šapić: Nije nam ideja da uvodimo represivne mere, već...

Foto: Tanjug/D. Kujundžić

Naša je odluka da maksimalno spustimo cene karata u javnom prevozu, ali slušamo i sugestije građana i reagujemo na njih kako bismo došli do najboljeg rešenja. Ovde nema nikakvog biznisa niti može da bude isplativo, ovo je cena vraćanja poverenja građana u svoj grad, istakao je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.

On je gostujući na TV Euronews u emisiji "Centar", istakao da su oni koji su pre 13 godina pravili ovakav sistem potpuno uništili javni prevoz i doveli do toga da Beograđani ne veruju svom gradu. Posledica rada takvog sistema je pad prihoda sa devet milijardi dinara godišnje na šest milijardi.

– Sada smo u fazi vraćanja poverenja i pokušaćemo da zajedničkim snagama u periodu ispred unapredimo naš javni prevoz, da pojednostavimo sistem naplate karata, a onda vremenom i da podižemo kvalitet ove usluge. Za početak da mi sami znamo koliko zaista prihodujemo jer se sve do sada posmatralo kroz prizmu Busplusa i Kentkarta – rekao je gradonačelnik Beograda.

On je ponovio da se čitav koncept validatora sastojao u tome da budu izvor informacija, ali te informacije nisu bile relevantne  jer se validiralo samo oko 20 odsto putnika. 

Ovo je čista lokalno-politička odluka da spustimo maksimalno cene prevoza, a da onda kroz vreme i kroz upoznavanje po prvi put posle 13 godina sa sopstvenim sistemom otkrijemo šta je to što škripi. Nastavićemo sa subvencionisanjem, jer da njega nema ne bi bilo ni prevoza. Grad u ovom trenutku izdvaja oko 250 miliona evra za kompletan javni prevoz. Zato smo zadržali sve povlašćene kategorije, čak smo i povećali njihov broj, a cilj je da Beograđani znaju šta plaćaju – rekao je Šapić.

Republika

Foto: Printscreen/Euronews

Aleksandar Šapić

Prema njegovim rečima dosadašnji sistem je koštao Grad Beograd formalno četiri miliona evra, a suštinski nekoliko desetina, možda i stotina miliona evra. 

– Nekada Bus plus, to jest sadašnji Kentkart, je prijavljivao zvaničan profit od oko 100.000 evra godišnje i kao odštetu mogu da traže u najboljem slučaju milion evra, za period od 10 godina, jer im je toliko ostalo prema ovom ugovoru, a suštinski su nanosili štetu budžetu grada, više desetina, možda čak i stotina miliona evra, a paralelno učinili da građani budu nezadovoljni, izgube poverenje u gradski prevoz, a zbog svega toga nam se i rasturio ceo sistem – istakao je Šapić.

Gradonačelnik je rekao da u novom sistemu građani moći da plate prevoz svim kreditnim karticama putem sms poruke ili aplikacije na telefonu, a za one koji to ne žele biće posebna prodajna mesta.

On je poručio da je ulaskom "Belih" u sistem naplate karata Grad promenio dosadašnju praksu kontrole karata. 

Nije nam ideja da uvodimo represivne mere, već da ljudima pokušamo da vratimo poverenje u svoj grad. U ovom sistemu ima mnogo kategorija kojima smo obezbedili besplatan prevoz zbog njihove specifičnosti kao što su srednjoškolci i ljudi preko 65 godina – rekao je Šapić i dodao da će Grad učiniti sve da Beograđani u narednih mesec do dva dobiju tačne informacije o novom sistemu javnog prevoza.

Šapić je dodao da će Grad raspisati nabavku za novi GPS sistem na osnovu koga će se dobiti precizni podaci o kretanju vozila, a građani će putem sms poruke moći da znaju u svakom trenutku gde im se nalazi autobus.

Republika

Foto: ST/A. NALBANTJAN

Foto: Ilustracija

Govoreći o sporu koji je protiv države najavio Kenkart, gradonačelnik je rekao da nije siguran da će ta firma lako dobiti spor jer se u okviru ugovora štetnog po Grad  nisu pridržavali svih svojih obaveza, a da i ako ga dobiju, maksimalna odšteta koju mogu da dobiju, je na nivou statističke greške u odnosu na štetu koja se u kontinuitetu nanosi. Grad će takođe pokrenuti sudski proces kako bi dokazao da su ugovori od starta koji su potpisivani bili na štetu Grada i tražiće za to odštetu.

Nije lako ući u koštac sa ovako velikim problemima sa kojima se niko nije realno bavio. Pokušavajući da ih rešim ušao sam u sukob sa mnogim interesnim grupama u gradu. Imam veliku odgovornost, pre svega zbog toga što sam 13 godina već u lokalnoj samoupravi, zbog toga što sam 10 godina vodio najmnogoljudniju opštinu u gradu, zbog svih rezultata koje sam u toj oblasti imao i na kraju, najvažnije, zbog poverenja i očekivanja koja Beograđani u mene imaju. Iako trpim napade sa mnogih strana, a pomoći baš prevelike nema, od svojih uverenja i želje da ostavim nešto vredno iza sebe kao gradonačelnik, neću odustati – zaključio je Šapić.

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

Komentari (0)

Loading