KAKVA JE OVO BRUKA BILA ZBOG ŠUMAHERA: O njoj se priča gotovo tri decenije
Potez Italijana ostavio je sve u šoku, a oni nisu bili jedini

Foto: www.profimedia.rs
Timovi Formule 1 okupili su se nedavno u Londonu kako bi otkrili vozače, boje i dizajn svojih automobila za nadolazeću sezonu, koja će početi za mesec dana. O2 Arena bila je domaćin svih 20 vozača iz deset timova, označavajući prvi put da je Formula 1 organizovala takav događaj kao deo proslave 75. godišnjice takmičenja.
Dok su timovi prikazivali boje i dizajn svojih automobila, nisu bili obavezni da prikažu stvarne automobile za nadolazeću sezonu, zadržavajući pravo da otkriju svoje automobile u narednim danima. Međutim, Meklaren i Villiams već su preuzeli inicijativu da otkriju svoje automobile.
To je bio povod da se britanski mediji podsete legendarnih bolida, pa i onog koji je vozio Mihael Šumaher kada je prvi put došao u Ferari. Bio je to Ferari F310, potpuno neprikladan kao doček za Šumahera iz Benetona 1996. godine. Sa nosom koji je bio istovremeno oštar i tup, ogromnim bočnim otvorima za vazduh i masivnim i glomaznim okvirom oko kokpita, F310 nije odavao utisak italijanske luksuznosti. Iako je osvojio nekoliko trka, završio je kao vicešampion iza Vilijamsa u obe sezone korišćenja tog bolida.

Foto: www.profimedia.rs
Jedan od najružnijih automobila, prema mišljenju mnogih, jeste CT05 koji je kreirao kratkotrajni tim Katerham. Redizajniran tokom sezone, ovaj automobil je privukao pažnju zbog svog neobičnog prednjeg dela, koji je mnogi uporedili sa "igračkom za odrasle". Osim kontroverznog izgleda, automobil je imao i nepraktično otkriven motor, što nije bilo idealno u periodu kada je pouzdanost bolidima bila izuzetno važna.
Ensign N179 je dobio nadimak "rendžer" zbog ogromnog hladnjaka na prednjem delu automobila, što je izazvalo kontroverze zbog njegovog neobičnog izgleda. Iako je kasnije redizajniran, originalne odluke o dizajnu su ostale zabeležene u istoriji, ostavljajući nas sa fotografijama "rendžer" F1 automobila.
Strela (Arrows A2) je bio obložen zlatnom bojom, ali to nije uspelo sakriti njegov neprivlačan dizajn. Nedostatak prednjeg krila i neobično visoke bočne ploče zadnjeg krila su privukle pažnju, ali ne na pozitivan način. Iako je završio na četiri trke, A2 nije ostavio dobar utisak svojim izgledom.
Dok su neki od ovih automobila možda bili uspešni na stazi, njihov neobičan i neugledan dizajn ostaje zabeležen u istoriji Formule 1 kao primeri kako stvari mogu poći naopako kada dizajneri dobiju slobodnu ruku.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)