ESPORT KROZ ISTORIJU: Ovako su popularne igrice nastale
Prvi koraci u razvoju esporta mogu se pratiti još od 1970-ih i 80-ih godina, kada su organizovana prva takmičenja u video igrama.

Foto: ADEK BERRY / AFP / Profimedia
Prvi koraci u razvoju esporta mogu se pratiti još od 1970-ih i 80-ih godina, kada su organizovana prva takmičenja u video igrama. U to vreme, video igre su bile uglavnom u vidu arkada i na kućnim konzolama, a najpoznatiji rani događaj bio je takmičenje u igri Spejs iz 1980. godine, koji je organizovao Atari. Tokom 1980-ih, popularnost video igara je naglo porasla, a igre kao što su Pak-Man i Donkej Kong postale su temelji za budući razvoj takmičarskog igranja.
Međutim, ozbiljan pomak ka stvaranju esport zajednice dogodio se tek sa pojavom PC igara i internet povezivanja u 1990-im. Jedan od najvažnijih trenutaka bio je izlazak igre Dom 1993. godine, koja je uvela mogućnost onlajn gre i omogućila igračima da se takmiče međusobno putem interneta. Ovaj period označava početak organizovanih LAN turnira, gde su se okupljali igrači sa svih strana kako bi učestvovali u takmičenjima.

Foto: ADEK BERRY / AFP / Profimedia
Početak 2000-ih godina označio je ubrzan rast ove industrije, zahvaljujući daljem razvoju interneta, boljim računarima i širenju online igara. Igre kao što su Vorkaft III, StarKraft i Counter-Strike postale su izuzetno popularne, a profesionalne lige i turniri počeli su da se pojavljuju širom sveta.
U ovom periodu, Azija je postala epicentar esport industrije, posebno Južna Koreja. Korejski StarCraft je postao izuzetno popularan, a profesionalni timovi i takmičenja postali su glavna atrakcija.
Krajem 2000-ih i početkom 2010-ih, esport je doživeo svoju pravu globalizaciju. Igre kao što su League of Legends, Dota 2, Counter-Strike: Global Ofensiv, i Overvath postale su glavne teme širom gejming sveta.
U 2010-ima, organizatori kao što su Blizard i Riot počeli su da investiraju ogromne sume novca u organizaciju i promociju turnira. Svetski šampionati kao što su u Doti 2 i World Championship, League of Legendsu, postali su globalni događaji sa nagradnim fondovima koji su često prelazili nekoliko miliona dolara.
Foto: Chris Emil Janssen / imago stock&people / Profimedia
Takođe, na televiziji i internet platformama kao što je Tvič, esport je postao sve prisutniji. Tvič je omogućio gledanje esport događaja u realnom vremenu, stvarajući ogromnu zajednicu gledalaca. Sponzori, brendovi i velike kompanije počeli su da prepoznaju potencijal u esportu i investiraju u njega.
Danas je esport postao jedna od najbrže rastućih industrija u zabavi i sportu. Veliki turniri i dalje privlače milione gledalaca, a esport timovi i igrači postali su prave zvezde. Esport se sada igra na svim nivoima, od amaterskog do profesionalnog, a nagradni fondovi za velike događaje mogu da dostignu desetine miliona dolara. Veći događaji i turniri prenose se i na televiziji i putem platformi na internetu, dok velike kompanije kao što su Koca-Kola, Intel i Mercedes-Benc postaju sponzori esport događaja.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)