Er Srbija može da se pohvali APSOLUTNIM USPEHOM dok se Croatia airlines raspada - kupili novu flotu, pa zabeležili ozbiljan pad!

Autor:

Biznis

09.05.2025

09:15

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

U periodu januar–april 2025. godine, Er Srbija je prevezla ukupno 1.136.686 putnika.

Er Srbija može da se pohvali APSOLUTNIM USPEHOM dok se Croatia airlines raspada - kupili novu flotu, pa zabeležili ozbiljan pad!

Foto: TANJUG/ AIR SERBIA/ ANA SPREMO, Shutterstock/Vytautas Kielaitis, Printscreen

Er Srbija je zabeležila najprometniji april u svojoj istoriji, prevezavši ukupno 347.585 putnika, što predstavlja rast od 15% u odnosu na isti mesec prošle godine. Iako kompanija nije zvanično objavila prosečnu popunjenost kabine za april, procenjuje se da je ona bila blizu 80%, na osnovu dostupnih kapaciteta.

Brojke kao najbolji pokazatelj

U periodu januar–april 2025. godine, Er Srbija je prevezla ukupno 1.136.686 putnika, što je povećanje od 6% u odnosu na isti period 2024. godine. Kompanija cilja godišnji rast broja putnika od 6%, što bi značilo da će tokom 2025. godine prevesti više od 4,7 miliona putnika i time nadmašiti istorijski rekord iz 1987. godine, kada je tadašnja JAT Jugoslovenska aviokompanija prevezla 4.531.000 putnika. U 2024. godini, Er Srbija je prevezla 4,44 miliona putnika, što je takođe rast od 6% u odnosu na 2023.

Najprometnije regionalne linije u aprilu bile su ka Podgorici, Tivtu i Ljubljani, dok su u zapadnoj Evropi najveći broj putnika beležili letovi ka Parizu, Cirihu, Barseloni, Frankfurtu, Rimu, Milanu, Londonu, Amsterdamu i Beču. U širem evro-mediteranskom regionu, najposećenije destinacije bile su Istanbul, Atina i Larnaka.

Foto: Printscreen

 

Najveći broj raspoloživih sedišta tokom aprila Er Srbija je ponudila na linijama ka Moskvi, Cirihu, Podgorici i Parizu, dok su najčešće letove imale destinacije Podgorica, Tivat, Moskva, Ljubljana i Cirih.

Takođe, prva četiri meseca 2025. godine, kompanija je u svoju flotu dodala jedan avion tipa Erbas A330-200 i jedan Embraer E195. Tokom tog perioda, Er Srbija je pokrenula letove ka Šangaju i Firenci, a najavila je i lansiranje novih linija ka Mikonosu, Algeru, Tbilisiju i Ženevi.

Er Srbija na pravom putu!

- Rezultati koje smo ostvarili od početka godine, posebno u aprilu tokom uskršnjih praznika, još jednom potvrđuju da Er Srbija uspešno odgovara na rastuću potražnju i da smo na pravom putu ka daljem širenju mreže i unapređenju usluge. Ponosni smo na rad i posvećenost celog tima. Spremni smo za dodatne letove i nove destinacije tokom letnje sezone, sa ciljem da obezbedimo efikasnu i udobnu vezu za još veći broj putnika ka ključnim gradovima u Evropi, Mediteranu, Aziji i Severnoj Americi - izjavio je izvršni direktor Er Srbije, Jiri Marek.

Ipak, hrvatska avio-linija ne može da se pohvali gorenavedenim uspehom srpske kompanije. 

Naime, Croatia Airlines je tokom prvog kvartala 2025. godine ostvarila neto gubitak od 15,9 miliona evra, što je povećanje od 60% u odnosu na 9,9 miliona evra gubitka iz istog perioda prošle godine. Prihodi su opali za 3% i iznosili su 42,9 miliona evra, uprkos porastu broja putnika od 2%, jer je prihod od putnika pao za 9%.

Porasli im i troškovi poslovanja!

Troškovi poslovanja porasli su za 7% na 58,3 miliona evra, najviše zbog:

  • 67% viših troškova amortizacije nakon dolaska dva nova aviona Airbus A220,
  • većih troškova za osoblje,
  • održavanje i aerodromske usluge,
  • novog kolektivnog ugovora i zapošljavanja dodatnog letačkog i tehničkog osoblja pred letnju sezonu.

Gotovinski tok je bio negativan sa neto odlivom od 6 miliona evra, a gotovinske rezerve pale su za 13% na 38,8 miliona evra do kraja marta. Ukupan priliv gotovine porastao je blago na 60,7 miliona evra, ali su rashodi prevazišli očekivanja zbog avansnih plaćanja za letnju sezonu i održavanje.

Ukupna aktiva ostala je nepromenjena, ali je kapital postao negativan: -14,4 miliona evra usled nagomilanih gubitaka. Takođe, kratkoročne obaveze porasle su za 26%, najviše zbog unapred prodatih karata za leto, dok je dugoročni dug ostao stabilan.

 

 

 

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading