PROTOTIP NOVOG JUGA BIĆE PREDSTAVLJEN NA EXPO 2027! Dve stvari će ostati potpuno iste, ali biće i VELIKIH PROMENA!
Planirano je da novi jugo bude pokretan isključivo benzinskim motorom, ali nije isključena mogućnost da bude pokretan i na električni pogon.

Foto: Shutterstock/Zastava
Aleksandar Bjelić iz kompanije "Globo" i grafički dizajner Darko Marčeta najavili su da će za dve godine predstaviti prototip obnovljenog automobilskog brenda jugo na specijalizovanoj izložbi EXPO 2027 u Beogradu, koji će biti u voznom stanju.
Bjelić je istakao da on, kao kolekcionar automobila i novi vlasnik prava na ime i model, želi da zaštiti ime jugo i vrati ga na puteve.
- Ja sam rođen u Nemačkoj i nikada nisam živeo u bivšoj Jugoslaviji ili u Srbiji. Poslednjih 10 godina me sve više vuče za Srbiju jer sam po poreklu Srbin, a kao kolekcionar klasičnih i sportskih automobila, naravno, i "Zastavnih" vozila, odlučio sam da pokrenem zaštitu brenda sa definitivnim ciljem da vratim jugo, ne samo kao brend, nego i kao vozilo - izjavio je on gostujući u emisiji SAT na RTS.
Kako je rekao, proces za preuzimanje brenda jugo bio je komplikovan i dug, ali je zahvaljujući kvalitetnom timu advokata uspeo da postane vlasnik tog brenda.
- Brend jugo ili zastava je bio u SFRJ, a posle kada se raspala, tu su bili i Slovenci, Hrvati, Srbi i Crnogorci i to je to bio taj proces da se utvrdi kakvo je vlasništvo tog brenda. To je bio proces oko jedne i po godine dok smo sve te papire videli kome treba da se obratimo, gde treba da se najavimo i gde treba da se zaštiti. Na kraju smo zaštitili logo - istakao je Bjelić.
Dodao je da se nikada nije bavio proizvodnjom automobila, iako je više od 30 godina automobilskoj industriji.
- Proizvodnja nikada nije bila cilj, sada tražimo da se nekom od proizvođača dopadne dizajn. To je nešto novo, da se vrati taj brend na različita tržišta, ali više o tome ćemo da znamo 2027 - rekao je Bjelić.
Prema njegovim rečima, pre nego što je dobio ideju da otkupi prava na jugo, već je uradio sličnu stvar s najstarijim brendom auto-kozmetike globo.
- Ja sam 2009. kupio najstariji brend auto-kozmetike globo, osnovan 1878, ali tu je bila druga situacija jer taj brend je bio u porodici. Samo nije bio aktivan brend. Obratio sam se toj familiji i uspeo da kupim globo, preko kog smo, u stvari, i zaštitili prava na jugo - objasnio je Bjelić.
Darko Marčeta koji je zadužen za dizajn novog juga je rekao da je za sada napravljen model od gline u razmeri 1:5, koji će biti iskorišćen i u aerodinamičnom tunelu da bi se proverilo da li je aerodinamika odgovarajuća pre nego što počne izrada prototipa u realnoj veličini.
On je istakao da originalni jugo s novim povezuje, osim pokazivača pravaca, i to što će imati troja vrata.
- Cela prednja strana, gde je mali deo nagnut na haubi, malo sam ga povećao i deo gde je svetlosna grupa i žmigavci i branik, sve je integrisano u jedan plastični deo. Takođe i branik dole koji će usisavati vazduh, to su neki jugići imali, neki nisu - rekao je Marčeta.
Kako je rekao, postoji mogućnost da na novom jugu bude i lepitir-prozor, što bi bila još jedna poveznica s originalnim jugom, dok je plan da na zadnjem delu bude svetleći natpis jugo.
Prema njegovim rečima, brojni detalji utiču na cenu, ali je važno da novi jugo ne bude skup i da automobil bude pristupačan, kao što je bio i originalni jugo.
Prema informacijama koje su dosad objavljene, automobil će zadovoljiti sve propise o emisiji izduvnih gasova i bezbednosti.
Planirano je da novi jugo bude pokretan isključivo benzinskim motorom, ali nije isključena mogućnost da bude pokretan i na električni pogon.
BONUS VIDEO
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)