PROVERAVATE LI OVO PRE GAŠENJA AUTOMOBILA? Ako zaboravljate, to bi moglo skupo da vas košta!
Loša navika najviše je prisutna leti kada su vrućine najveće. Ukoliko preskačete sa pravilnim redosledom poteza za volanom prilikom dolaska na odredište, rizikujete skupe popravke i na kraju - ozbiljan kvar automobila
Nikome nije prijatno voziti na 30 ili više stepeni Celzijusovih. Štaviše, poslednja istraživanja u Španiji pokazala su da tada rapidno pada koncentracija vozačima pa oko 20 odsto saobraćajnih znakova na putu ni ne primećuju!
Neki od njih iz njima znanih razloga klimu ni ne uključuju u kolima. Ipak, oni koji je koriste, često zaborave da je ugase pre glavnog gašenja automobila. To loša navika može skupo da košta!
“Kada je napolju pretoplo, smanjuju se refleksi vozača. Potrebno im je više vremena da reaguju. Ima i onih koji zaboravljaju da ugase klimu kada napuste vozilo. Kakva greška”, piše portal ok diario.
Klima se mora isključivati pre gašenja automobila jer kompresor zahteva veću količinu energije. Ako se klima ne gasi uvek, skraćuje se vek baterije.
S druge strane, loša navika zaboravljanja da se isključi klima prouzrokovaće u automobilu i daleko veću vlagu. Kondenzat koji se stvara dok klima radi može da se nakupi u cevima i može doći do kolapsa i propadanja. Ako se to dogodi, popravke su sve češće i skuplje.
Stručnjaci poručuju da je najbolja navika, ako se već pali klima u automobilu da se gasi nekoliko minuta pre dolaska na krajnje odredište.
Tako se pomaže bateriji da “dođe k sebi” a vlagi da se prosto rasprši. Prema poslednjim procenama oko 15 posto vozača širom Evrope zaboravlja da gasi klimu prilikom parkiranja.
Govoreći o vožnji tokom letnjih meseci, portal ok diario navodi četiri nepisana pravila koja će svakom vozaču omogućiti bolju i bezbedniju vožnju.
Dakle, leti je prvo poželjno imati dobre letnje gume. Zatim, nivo ulja i vode mora da bude dobar. Najbolje je voziti ujutro ili uveče kada vrućina nije najveća, a bilo bi dobro i odmarati na svaka dva sata vožnje.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (1)
Crni
19.08.2023 11:38
Nadjite druge strucnjake, kompresor ima elektromagnetno kvacilo koje se ukljucuje po potrebi. Prilikom paljenja motora se svi nepotrebni potrosaci iskljucuju npr svetla i sl sem kod nemaca. Za kondezaciju ste u pravu ali sta ce se desiti i ako ostane kondenzat na hladnjaku kabine, nista samo ce se sprati vremenom. Apsolutno nista se nece sesiti sem sto ce se mozda zamagliti staklo u narednih desetak sec ako se nije dovoljno isusio hladnjak kabine i uglavnom u prelaznom periodu, apsolutno nista se nece desiti.