HRVATI OPLELI PO FILMU "NEDELJA": Populistička LIMUNADA zbog koje bi se Džej uhvatio za glavu!
Na portalu index.hr objavljena je kritika filma o Džeju Ramadanovskom u kojoj se, između ostalog, navodi da predstavlja "sirotinjsku verziju Skorsezea na Dorćolu".
Biografska filmska priča o Džeju Ramadanovskom "Nedelja" 18. januara započela je svoj bioskopski život, a za samo pet dana od premijernog prikazivanja ostvarenje reditelja Nemanje Ćeranića pogledalo je 100.000 ljudi.
I dok publika duboko ganuta životnom pričom slavnog pevača napušta projekcije, ima i onih koji smatraju da je film mogao biti mnogo bolji. Tako su i Hrvati jedva dočekali da pogledaju film o Džeju i pronađu zamerke.
Na portalu Index.hr objavljena je kritika filma "Nedelja", a u njoj se navodi da je ovo ostvarenje, kako kažu, "populistička limunada", koju ni sam Džej ne bi progutao.
- Ako je cilj da se zaradi velika lova na spomenutom talasu popularnosti i eksploatiše novootkrivena pomama naše publike za ovakvim proizvodima, onda ne možemo reći da film nije uspeo - piše portal Index.hr.
Autor se pita i "zašto nakon izlaska iz bioskopa imamo utisak da smo uvučeni u igru šibicarenja koja nam je isisala svu lovu iz džepa, a kuglice nije bilo ispod nijedne od tri paklice niti je onaj koji ih je vrteo zapravo bio Džej, koji bi možda ipak da može da se vrati i ovo pogleda, pre samo nezadovoljno huknuo i uhvatio se za glavu".
Dok su, prema mišljenju komšija, Husejin Alijević Husa i Alen Selimi dobro odradili posao, najviše zamerki ide na račun scenarija i režije pa se, kako se navodi, zaboravlja o kome je film zapravo govori.
- Osim kratke pevačke epizode u domu, gde vidimo malog Selimija kako peva i opčinjeno hvata ritam na talambasu, film kao da zaboravlja o kome govori i pretvara se u neku sirotinjsku verziju Skorsezea na Dorćolu, pa pratimo Džeja kako broji lovu s prijateljima, čuva stražu pri šanama i valama, vrti šibice i tu i tamo ulazi u neke avanture s (romskim) devojkama - piše u tekstu.
Negativne kritike odnose se i na to što, kako se piše, nema nijedne scene ili replike koja bi ostala upamćena, kao i na to što je Džambina smrt prikazana šturo. Autoru teksta do samog kraja ostaje nejasno zašto se uopšte film zove "Nedelja".
- Nedelja, tekstualno i vokalno najdublje poniranje u tugu, dolazi nam u filmu niotkuda i nakalemljena je na njegov kraj pre kao neadekvatni ukras nego kao plod iznikao iz čvrsto ukorenjene priče. Svečani ručak u mahali s celom porodicom na okupu, na koji Džej često nije dolazio jer ga nisu puštali iz doma, trpeza za kojom su svi zajedno bez njega, ovde se niti spominje niti dramaturški gradi da bi emotivno uspela da kulminira u završnoj sceni koncerta.
Zbog toga autor teksta je okarakterisao film "Nedelja" kao "populističku limunadu" koja bi, da je prikazan ratni ambijent 1991. kada je čuvena pesma nastala, postala previše gorka svima onima koji stoje u redu tražeći kartu više.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO:
Komentari (0)