Igor Đorđević: Bez pozorišta nam nema spasa!
Gotovo da je bolno koliko je Kamijev komad aktuelan i danas, kaže glumac koji će se sutra premijerno naći u naslovnoj ulozi komada "Kaligula".

Sudeći po rečima samog glumca, Igora Đorđevića odavno nije inspirisao neki umetnički proces kao rad na predstavi "Kaligula", koji je po delu nobelovca Albera Kamija režirala Snežana Trišić, a čija je premijera sutra na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu.
- Kaligula jeste velika, inspirativna uloga koja, priznajem, nije ranije bila na mom glumačkom nišanu. Hvala rediteljki koja mi je otkrila mogućnost da se nađem u toj ulozi. Ona je poverovala da mogu da iznesem tu kompleksnu stvar na sceni i ostaje mi samo da to poverenje opravdam - kaže prvak Drame nacionalnog teatra.
Kami je ovaj tekst pisao pred kraj Drugog svetskog rata, a drama pokreće pitanja o položaju čoveka i smislu života, o mogućnosti pobune, društveno-političkoj izgradnji i slomu društva, pojmu slobode, idolopoklonstvu...
- Radeći, zajedno sa čitavom sjajnom ekipom, otvarali smo neke nove nivoe i viđenja. Nema Kaligule bez onih kojima je okružen, bez Rimskog carstva. Gotovo da je bolno koliko je komad aktuelan i danas - dodaje Đorđević i zaključuje: "Bez pozorišta nam nema spasa".
Foto: Srpski telegraf
Kako kaže, voleo bi da predstava utiče na gledaoce bar onoliko i onako kako je uticala na njih dok su je pravili.
- Upotrebiću sve svoje glumačko umeće i snagu da ona izađe iz skućenih okvira pozorišnog delovanja - poručuje Đorđević.
Za njega pozorište nije mesto prevrata, već ima zadatak da uputi prava pitanja.
- Pozorište, naravno, treba da reaguje na današnje vreme, ali njegov zadatak nije da digne revoluciju, nego da uputi prava pitanja i da publiku stavi pred njih. Da publici, što bi rekao Šekspir, poturi to ogledalo da sami sebe vide i da se zapitaju o čemu se tu zapravo radi. A ta potraga za nemogućim, to je gorivo umetnosti. To je nešto što mi Srbi imamo u našim korenima - Đorđevićeve su reči.
Za rediteljku Snežanu Trišić nema dileme da se filozofska dimenzija komada prepliće sa najdubljim i najintimnijim porivima čovekove duše.
Foto: Srpski telegraf
- Delo se na izuzetan način bavi savremenim čovekom, postavlja večna pitanja koja se odnose na motive življenja svakog od nas. Jedno od najvažnijih pitanja u predstavi je zašto zapravo izdržavamo ovakve živote - kaže Trišićeva.
Za adaptaciju i dramaturški rad jednog od najpoznatijih komada francuskog pisca, filozofa, novinara i nobelovca bio je zadužen Milan Marković Matis. U glumačkoj podeli su i Sena Đorović, Miloš Đorđević, Bojan Žirović, Nemanja Stamatović, Dimitrije Ilić, Vladan Gajović, Zoran Ćosić, Bojan Krivokapić i Sanja Marković.
Nema malih uloga, samo malih glumaca- Nemojte trepnuti jer nećete me videti - našalio se Božović, a potom dodao: "Kažu da nema malih uloga, samo malih glumaca... Osećam se kao čovek koga je posle mnogo lutanja ponovo prigrlila porodica, a ja nemam roditelje, pa mi je upravnica pozorišta sve. Velika je ovo predstava da bih uopšte pitao kakva mi je uloga, a i dobro me paze u Narodnom pozorištu, pa mi je plan da igram sve što mi ponude. Ovo je predstava koja se preko umnog Kamija i talentovanog Đorđevića gledaocima obraća na način da je publika i društvena porota po pitanju za sve nas važnih tema i dilema. |
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
Komentari (0)