HVALA BOGU DA SE NEKO OPAMETIO! Dan posle pisanja Republike uklonjena opasnost po ljude i brodove!
Šlep je mesecima zanosio i najslabiji vetar, a onda je otplovio nizvodno plovnim putem i nasukao se
Barža s rumunskim registarskim oznakama, koja se otkačila i nasukala kod Velikog ratnog ostrva, napokon je otegljena posle pisanja portala Republika i više ne predstavlja opasnost na plovnom putu.
Dve povezane barže rumunskih registracija mesecima su bile usidrene na Dunavu preko puta Velikog ratnog ostrva. Zbog jakih vetrova, jedna se sasvim otkačila i doplovila do same obale. Uznemireni građani su u više navrata zvali nadležne, ali niko nije reagovao. Ipak, dan nakon što je portal Republika pisao o tome, tegljač je odvukao baržu koja je bila tik uz obalu.
Lađa se zabila u most, potonulo veštačko đubrivo
Ovo nije prvi problem s rumunskim baržama. Tako je pre dve godine brod "Antonia" gurao baržu sa 1.000 tona veštačkog đubriva i udario u noseći stub mosta na graničnom prelazu Bačka Palanka.
Od siline udarca barža je počela da pušta vodu i ubrzo je potonula na plovnom putu. Na lice mesta, pored policije, izašla i vatrogasna ekipa, jer su prve informacije bile da je potonuo i brod. Srećom, niko od posade nije bio povređen, ali je problem predstavljala ogromna količina veštačkog đubriva u vodi.
POSRED PLOVNOG PUTA
- Barža, koja je doplovila do same obale, odvučena je. Samo smo ujutro videli da je tegljač odvlači. Ne znamo ko je to organizovao, jer to nije bio tegljač Lučke kapetanije, već neki privatni. Drugu baržu više ne vidimo i ne znamo da li su i nju odvukli i šta je s njom - kaže za portal Republika Beograđanin koji i ukazao na problem.
U Lučkoj kapetaniji na dostupne brojeve niko se nije javljao. Ipak, glavno je da se neko dozvao pameti i uklonio ovu čeličnu grdosiju dugu stotinak metara. Barže su stajale dva ili tri meseca preko puta Velikog ratnog ostrva. Međutim, bile su povezane i ukotvljene samo s jednim sidrom, pa ih je svaki jači vetar pomerao u plovni kanal. Zabrinuti građani su više puta prijavljivali problem, ali niko nije reagovao. Jedan od njih ispričao je za Republiku da je samo pramac bio vezan.
- Barže parkiraju tako što spuste sidro. Međutim, kad je jak vetar sidro se otkači i vuče se po dnu. Barža je prvo bila ukotvljena preko puta Gardoša, a zadnji deo je sve vreme šetao i okretao se pri najslabijem vetru i na kraju je otplovila nizvodno. To uopšte nije naivno. Svi se sećamo slučaja kad je gliser kod Pančevca udario u baržu, a bilo je i mrtvih - rekao je ovaj čovek.
Kafanu pokosila grdosija od 1.000 tona
Kad se barža otkači to može da predstavlja veliki problem. Masa im je preko 1.000 tona i ako nisu dobro obezbeđene predstavljaju problem i na reci i u priobalju. Pre četiri godine tri barže su se otkačile i jedna je pokosila kafanu na obali Dunava kod Grocke, a umalo su nastradali i pecaroši. Meštani su pričali da su barže odnele u Dunav terasu i dva čamca, a zakačile su i skelu, na kojoj, srećom, nije bilo ljudi.
Pre 10 godina, zbog košave, otkačile su se dve barže i udarile u stub Pančevačkog mosta. Most slobode u Novom Sadu 2018. bio je zatvoren za saobraćaj jer je postojala opasnost da otkačena barža udari u njega.
RIZIK PO LJUDE
On je dodao da su zvali nadležne. Obratili su se i policiji, koja je izašla na teren i uputila ih na Kapetaniju, gde nisu dobili odgovor. Javili su i kad se barža otkačila, a vetar ju je odneo prema plićaku, gde se nasukala i samo, srećom, promašila nekoliko kafana u Zemunu.
Međutim, ovo nije usamljen slučaj. Problem parkiranja barži postoji već drugo, ali se niko ne hvata s njim ukoštac. Meštani kažu da ne znaju ko kontroliše barže, odnosno, da li su dobro usidrene. Oni ističu da svaka ostavljena barža predstavlja opasnost u najavi.
Korito pukne napola kad se pretovari
Lađari kažu da se barže otkače zbog vetra ili kad se nepravilno utovaruje šljunak ili kamen. Dešava se i da se barže prepolove, uglavnom kad su prepunjene ili kad je tovar neravnomerno raspoređen.
Kod Smedereva se 2018. dogodilo da se barža jednostavno polomila na pola, a tom prilikom je lakše povređen lađar s plovnog bagera.
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO
Komentari (0)