Revolucionarni inženjerski poduhvat: Pogledajte kako su izgrađena dva najveća mosta na brzoj pruzi Beograd - Budimpešta!

Autor:

Vesti

24.11.2023

17:06

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Istog dana završena izgradnja mosta na km 81+644 i mosta na km 110+351 brze pruge Beograd - Budimpešta

Revolucionarni inženjerski poduhvat: Pogledajte kako su izgrađena dva najveća mosta na brzoj pruzi Beograd - Budimpešta!

Foto: Lois

Dana 22. novembra, izgradnja mosta na km 81+644 i mosta na km 110+351 brze pruge Beograd - Budimpešta, koji predstavljaju dva glavna mosta i ujedno prekretnicu u otvaranju magistralne pruge Beograd - Budimpešta, uspešno je kompletirana.

Foto: Lois

 

 

Kao železnički most na magistralnoj pruzi Beograd - Budimpešta, čelično-rešetkasti most na km 81+644 je jedan od važnijih prekretnica za otvaranje deonice Novi Sad - Subotica brze pruge Beograd - Budimpešta. Čelično-rešetkasti most na km 81+644 ima tri raspona, ukupne dužine 154 metra, raspona 56+56+42 metra, težine oko 1200 tona, visine rešetke 9 metara i širine osovine 12,5 metra.

Foto: Lois

 

 

Glavne komponente mosta čine gornji i donji pojas, spreg za ukrućenje od uticaja vetra i poprečni nosači, te je ovaj most kao takav najveći i najduži čelično-rešetkasti most na magistralnoj pruzi Beograd - Budimpešta i ujedno prvi most izgrađen korišćenjem metode naguravanja na ovoj deonici. Čelično-rešetkasti most na km 110+351 se nalazi na deonici Novi Sad - Subotica - državna granica (Kelebija). Projektovana brzina je 200 km/h. Ovo je novi jednorasponski dvokolosečni most preko kanala Bečej - Bogojevo. Most je sistema proste grede sa rasponom od 63 metra, krutim vezama, sa maksimalnom težinom naguravanja od 395 tona i udaljenošću od 80 metara.

Republika

Foto: Lois

 

 


Zbog velike težine dva mosta i ne tako jednostavne konstrukcije čeličnio-rešetkastih nosača i istovremenim naguravanjem na više pozicija, potrebna je izuzetno visoka preciznost i kontrola sinhronizacije izvođenja radova. Tokom izgradnje ima mnogo izazova kao što su upravljanje i kontrola rizika, proizvodnja i montaža, tehnologija procesa, kontrola kvaliteta zavarivanja itd. Kineski tim za izgradnju pruge je angažovao 12 mašina za naguravanje koje rade istovremeno, 24 časa bez prekida, a u isto vreme se izvode radovi i optimizacija, kako bi se u potpunosti obezbedilo nesmetano naguravanje. Glavna konstrukcija mosta, sva ključna oprema, sistem kontrole naguravanja, kao i sama tehnologija naguravanja i montaže su uvezeni iz Kine.

Foto: Lois

 

 

Pruga Beograd - Budimpešta je vodeći projekat saradnje Kine i zemalja Centralne i Istočne Evrope, a takođe je i prvi projekat na kome se kineska železnička tehnička oprema susreće sa  tehničkim specifikacijama interoperabilnosti železnica Evropske Unije. Ukupna dužina pruge Beograd - Budimpešta je blizu 341,7 kilometara i povezuje Beograd i Budimpeštu, prestonicu Mađarske, od toga je 183,1 kilometar u Srbiji. Nakon što pruga bude završena i puštena u saobraćaj, to će u velikoj meri poboljšati uslove putovanja stanovnika duž trase pruge, unaprediti ekonomski i društveni razvoj i ojačati povezanost Kine, Mađarske i Srbije. Od velikog je značaja promovisanje zajedničke izgradnje inicijative „Pojas i put” i evropske strategije razvoja. Napredak na izgradnji dva mosta je postavio čvrstu osnovu za nesmetano otvaranje pruge Beograd - Budimpešta.  

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na Telegramu i Vajberu. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije. Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

BONUS VIDEO

 

Komentari (0)

Loading