DA LI STE NA CRNOJ LISTI ZA KREDIT? Evo kako da proverite svoj status!

Autor:

Vesti

01.05.2024

03:30

Pratite nas i putem Android ili iOS aplikacija

Android aplikacija ios aplikacija huawei aplikacija

Kako proveriti da li ste na crnoj listi za kredit?

DA LI STE NA CRNOJ LISTI ZA KREDIT?  Evo kako da proverite svoj status!

Foto: Profimedia


Jedna Novosađanka nedavno se zapitala kako može proveriti da li je na crnoj listi za kredit, nakon što joj je odbijen zahtev za isti, a nije bilo jasno zbog čega. Odbijanje za kredit može biti izuzetno stresno iskustvo, a upravo zato je važno znati kako izbeći neprijatnosti proverom svoje finansijske situacije unapred. "Crna lista" predstavlja listu klijenata za koje banka smatra da iz nekog razloga neće moći da isplate kredit za koji su podneli zahtev, a postoji način da sami proverite da li se nalazite na njoj.

Kako tražiti izveštaj Kreditnog biroa?

Građani mogu podneti zahtev za izdavanje Ličnog izveštaja kod bilo koje banke ili direktno kod Kreditnog biroa. Izveštaj će im biti dostavljen na način koji sami odrede - faksom, mejlom ili poštom. Takođe, postoji mogućnost preuzimanja izveštaja u prostorijama Kreditnog biroa, kao i elektronskim putem preko Portala KB.

Šta sadrži izveštaj?

Izveštaj Kreditnog biroa za fizička lica sadrži podatke o tekućim obavezama, potencijalnim obavezama i neurednostima u izmirivanju dospelih obaveza. Ovo može biti korisno za građane kako bi imali uvid u svoju finansijsku situaciju i izbegli neprijatna iznenađenja prilikom apliciranja za kredit.

Da li se izveštaj plaća?

Prvi Lični izveštaj koji građani preuzmu u toku kalendarske godine je besplatan, dok se ostali plaćaju po standardnoj tarifi naknada za usluge Kreditnog biroa.

Šta ako su podaci pogrešni?

U slučaju da su podaci o obavezama građana kod banaka i drugih pružalaca usluga pogrešno uneti, postoji mogućnost reklamacije koja se podnosi na Zahtevu za ispravku-dopunu, koji se dobija pri izdavanju Ličnog izveštaja. Banke su te koje stavljaju podatke na raspolaganje sistemu Kreditnog biroa isključivo na osnovu pisane saglasnosti lica na koga se podaci odnose, te je moguće zahtevati ispravku podataka ukoliko se uoče greške. Predviđeni maksimalni rok za ispravku podatka je 15 dana, ali se u praksi ove izmene obično vrše u roku od 1-2 radna dana, ukoliko je zahtev opravdan.

Ovo su neki od koraka koje građani mogu preduzeti kako bi imali bolji uvid u svoju finansijsku situaciju i izbegli neprijatna iznenađenja prilikom apliciranja za kredit.

(Telegraf)

BONUS VIDEO

Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Telegram, Vajber. Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa Google Play i Apple AppStore.

Komentari (0)

Loading