"ČIPSI" NAVLAKUŠA! Evo kako "Marbo", nimalo slučajno, ukršta VELIKA I MALA SLOVA I BROJEVE
"Gromoglasno" ističu preporučenu cenu od 50 dinara, ali zato podatak da kesica ima samo 25 g jedva možete uočiti
Spolja gladac, a iznutra jadac. Ovako bi se, ukratko, moglo opisati novo pakovanje popularnog čipsija (chipsy), koji proizvodi kompanija "Marbo", inače, deo multinacionalnog lanca "Pepsiko".
Mada nije reč o kršenju zakona, s obzirom na to da je naznačeno da kesica čipsa sadrži 25 grama, o klasičnoj navlakuši se, ipak, može govoriti.
INFORMISANJE
Upravo to primetili su mnogobrojni potrošači, koji su žestoko iskritikovali ovaj potez pomenute kompanije.
- Preporučena cena je 50 dinara, a gramaža 25 g. Kad protresem kesicu, deluje mi da u njoj nema ništa. Preko celog pakovanja istaknuta cena od 50 dinara, a gramaža, koja se smanjuje iz dana u dan, toliko je sitna da bi je i pod lupom jedva našli, sramota. Klasična navlakuša, od njih me više ništa ne može iznenaditi - glasi jedan od komentara na društvenim mrežama.
Dejan Gavrilović iz udruženja potrošača Efektiva, kaže za naš list da se ne može govoriti o kršenju zakona, ali o nepoštenoj poslovnoj praksi svakako može.
- Ovo je, zapravo, nepoštena poslovna praksa, gde se jednom informacijom privlači potrošač, dok druga, u ovom slučaju gramaža, ostaje skrajnuta. Cilj je da cena privuče potrošača, a pitanje je kako bi potrošači reagovali da je obrnut raspored, da je umesto ogromne cene na taj način naznačena gramaža - ističe Gavrilović.
VEĆ VIĐENO
Podsetimo, nije ovo prvi put da se o čipsiju piše zbog loših stvari.
U kesicama čipsija, svojevremeno su bili (navodno) kuponi za besplatan pepsi, ali prema ocenama potrošača, to je nažalost bila klasična obmana, o čemu se u više navrata i pisalo. Naime, iako su kuponi i čestitke "osvojili ste pepsi" uredno dolazili u pakovanju čipsa, kupci nagradu nisu mogli da zamene gotovo nigde. Izgovori su najčešće bili da nema pepsija, nije došlo dovoljno, rasprodato je... Sve u svemu, jasno je bilo da je reč o klasičnoj prevari.
- Nastavlja se sumnjiva akcija čipsija i pepsija, koja je isti epilog imala i prethodne dve godine. Iako smo kompaniju "Marbo" i prošle godine upozorili na činjenicu da sprovodi nepoštenu poslovnu praksu, ona je s tim izgleda nastavila i ove godine - navodili su svojevremeno iz Efektive. T. B.
Kad protresem kesicu, deluje mi da u njoj nema ništa, napisao je ogorčeni potrošač
Efektiva: Nije kršenje zakona, ali je nepoštena poslovna praksa
Odgovor bez odgovora
Na pitanja koja smo poslali kompaniji "Marbo", odnosno "Pepsiku", dobili smo sledeći odgovor, koji, praktično, zaobilazi suštinu onoga što smo pitali:
- Svi naši proizvodi su deklarisani u skladu s važećim propisima Republike Srbije. Konkretno, visina oznaka kojima se označava neto količina na ambalaži u skladu je sa zahtevima Pravilnika o prethodno upakovanim proizvodima.
Isključili Srbe s Kosova i Metohije iz nagradne?!
Srpski telegraf pisao je pre dve godine opširno o nagradnoj igri koju je organizovala kompanija "Marbo". Zašto? Pa zato što su, u trenutku kad se Srbi s Kosova i Metohije nalaze u najtežem položaju u poslednjih 10 godina, boreći se bukvalno za goli život i opstanak, pritisnuti brutalnim terorom Aljbina Kurtija i prištinskih vlasti, dobili od kompanije iz Beograda udarac ispod pojasa. Da ne kažemo neku težu reč.
"Marbo" je organizovao nagradnu igru iz koje su isključili Srbe s KiM. I ne radi se o tome da za nagrade ne mogu konkurisati ako kupuju njihove proizvode na teritoriji Kosova i Metohije, već da uopšte ne mogu učestvovati samo zato što imaju prebivalište u južnoj pokrajini.
Kako je jasno pisalo u pravilima "Marbove" nagradne igre pod imenom "Čipsi nagrađuje", ta igra organizuje se "na teritoriji Republike Srbije (bez teritorije Kosova i Metohije) od 7. novembra do 20. decembra 2022." To bismo, kao što rekosmo, možda i razumeli, međutim, dalje se navodi ko ima pravo učešća. A to su "punoletni građani Srbije koji imaju prebivalište u našoj zemlji bez teritorije Kosova i Metohije".
Poštovani čitaoci, možete nas pratiti i na platformama:
Facebook,
Instagram,
YouTube,
TikTok,
Telegram,
Vajber.
Pridružite nam se i prvi saznajte najnovije i najvažnije informacije.
Naše aplikacije možete skinuti sa
Google Play i
Apple AppStore.
BONUS VIDEO
Komentari (0)